E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

M56 kleppendeksel op M54 (CCV-mod)

463K views 1.7K replies 132 participants last post by  Archbid  
#1 ·
Helemaal mis hier, maar ik vroeg me af of iemand de CCV PITA heeft geëlimineerd door over te stappen op de M56 kleppendeksel (voor de SULEV) waarbij de olieafscheider in de kleppendeksel is ingebouwd.

Voordelen:

Aluminium kleppendeksel:
- minder kans op kromtrekken, scheuren etc.
- minder kans op VCG-lekken

CCV-onderhoudsgemak
- CCV ingebouwd in VC
- geen belachelijk draaien en verwijderen van de helft van de motorruimte meer om bij de CCV te komen
- Eén uitlaatpijp naar inlaat - vereenvoudigde catch can-opstelling.
- vervangbaar rubberen membraan voor OS-reparatie.

Bevroren CCV/Mayo
- Omdat het in de VC is ingebouwd, is er weinig kans dat het rubberen membraan of de pijp bevriest voordat het leegloopt (omdat de motor nog warm is). Als het zou bevriezen door ophoping, zal het ook beter ontdooien als de motor opwarmt, in tegenstelling tot de afzonderlijke CCV op de M54 die bevroren blijft nadat de motor is opgewarmd.

In plaats van nog eens $150 uit te geven aan een nieuwe CCV-kit, denk ik erover om $500 uit te geven en de M56 kleppendeksel te kopen.

Ik realiseer me dat ik de plastic BMW-afdekking over de VC en een nieuwe ontluchtingsslang moet vervangen.

Ziet iemand problemen met deze mod? Zijn er problemen met de pasvorm die ik mogelijk niet heb overwogen?

Attachments

#4 ·
Iets meer dan een maand geleden spotte ik een M56-auto op een lokale pick-and-pull-autosloperij. Ik pakte het kleppendeksel en de peilstok, samen met 6 gloednieuwe bobines, voor de ongehoorde som van 43 dollar. Het plastic membraan in het kleppendeksel heeft een gat en moet worden vervangen. Het is een heel klein gaatje, misschien kan ik het repareren met wat "Right Stuff" en dan kijken of het werkt. Ik zal deze cover plaatsen als het weer wat warmer wordt. Ik heb hier voorlopig een paar verschillende ideeën over. Eén ben ik gisteravond begonnen. Ik gebruik boetseerklei om een mal te maken van het gebied onder de CCV-dop op de cover. Zodra de mal is gemaakt, ben ik van plan urethaanrubber te gieten voor het passende onderdeel dat in de holte op de dop moet komen, dan een PCV-klep direct bovenop de dop aan te sluiten en dat de oplossing te laten zijn voor vacuümregeling.

#6 · (Edited)
Iets meer dan een maand geleden spotte ik een M56-auto op een lokale pick-and-pull-autosloperij. Ik pakte de kleppendeksel en de peilstok, samen met 6 gloednieuwe bobines, voor de ongehoorde som van 43 dollar. Het plastic membraan in de kleppendeksel heeft een gat en moet worden vervangen. Het is een heel klein gaatje, misschien kan ik het repareren met wat 'right stuff' en dan kijken of het werkt. Ik zal deze klep plaatsen als het weer wat warmer wordt. Ik heb hier voorlopig een paar verschillende ideeën over. Eén ben ik gisteravond begonnen. Ik gebruik boetseerklei om een mal te maken van het gebied onder de CCV-dop op de klep. Zodra de mal is gemaakt, ben ik van plan urethaanrubber te gieten voor het passende onderdeel dat in de holte op de dop moet komen, en dan een PCV-klep direct bovenop de dop aan te sluiten en dat de oplossing te laten zijn voor vacuümregeling.
Je kunt het rubberen membraan kopen voor ongeveer $20.Bewerken: Mooie buit op de autosloperij trouwens. Ik mis de Pull a Part in Columbia SC.

#9 ·
Waarom zou je dit doen als je kunt overstappen op een catch can? $500 is absurd voor iets dat de rest van de levensduur van de auto geen probleem zal zijn.
Het risico waar ik me bevind is niet alleen het vervuilen van de CCV - het grotere risico is het bevriezen van de peilstokretourbuis en alle CCV- of catch can-slangen die "mayo" zouden kunnen ophopen. Het ontwerp van de nieuwere BMW-motoren lijkt op de M56 - met een geïntegreerde CCV, maar ze verwarmen ook de externe buizen.

#20 ·
Trouwens, GAS komt met een nieuw CCV-systeem dat bovenop de oliefilterbehuizing komt, voor het geval je het niet weet..

Verzonden vanaf mijn SAMSUNG-SM-N915A met E46Fanatics mobiele app
We zullen waarschijnlijk allemaal sterven terwijl we daarop wachten, lol

Save
#19 · (Edited)
Sorry voor de 2 vragen maar:
-Wat is "Frozen CCV/Mayo"?
-Waarom heeft de m56 2 oliedoppen?
http://forum.e46fanatics.com/showpost.php?p=17139960&postcount=55

BMW Service Interpretation Bulletin (SIB) betreffende CCV-bevriezing

De bovenstaande SIB beschrijft het probleem. Het adviseert om over te schakelen op de koude-weer-kit (geïsoleerde slangen en bredere peilstok afvoerslang) - dit is onvoldoende gebleken, aangezien auto's bij extreem koud weer nog steeds motorstoringen ervaren, zelfs met de CW CCV-kit. Daarom veranderde BMW het ontwerp van de CCV naar een geïntegreerde versie voor nieuwe motoren.

#18 · (Edited)
Bedankt Solidjake, ik heb foto's gezien van M56 kleppendeksels en om de een of andere reden lijken ze 2 oliedoppen te hebben.

Ik denk dat dat is wat ik zag op mijn oliedop, want na het vervangen van de motor heb ik een korte proefrit gemaakt en had ik wat je net beschreef, ik was een beetje bezorgd en dacht dat de geïnstalleerde motor een slechte koppakking kon hebben, maar na een lange rit was het weg en ik dacht dat het gewoon condensatie was. Het is hier vrij koud en het weer verandert constant.

Voor de OP, veel succes. Ik zal hieraan denken als volgende mod.

#606 ·
Bedankt Solidjake, ik heb foto's gezien van M56 kleppendeksels en om de een of andere reden lijken ze 2 oliedoppen te hebben.

Ik denk dat dat is wat ik zag op mijn oliedop, want na het vervangen van de motor, maakte ik een korte testrit en had ik wat je net beschreef, ik was een beetje bezorgd dat de geïnstalleerde motor een slechte koppakking zou kunnen hebben, maar na een lange rit was het weg en dacht ik dat het gewoon condensatie was. Het is hier vrij koud en het weer verandert constant.

Aan de OP, veel succes. Ik zal hieraan denken als volgende mod.
Ja, als je koppakking slecht was, zou het helemaal in de olie zitten en niet alleen op de dop. Het wordt ook erger als het koud is.

#23 ·
Ben alleen in CT tot juni, dan ga ik terug naar AZ, lol. Hoewel ik 12 jaar in Ct heb gewoond, waren al mijn andere auto's niet zo kieskeurig als de BMW's, dus had ik dit condensatieprobleem tot nu toe niet. Maar hey, het is altijd goed om nieuwe dingen te leren, maar hoewel ik verhuis, overweeg ik deze M54 naar M56 swap nog steeds, omdat het er ook beter uitziet.

#25 ·
Bij het kopen van het membraan voor de CCV, heeft u informatie over waar u het onderdeel kunt kopen en misschien een onderdeelnummer? Ik zoek al bijna een maand en heb de plek nog niet gevonden om dit te laten gebeuren.
Bij het gieten van urethaanrubber is het materiaal dat ik gebruik hetzelfde materiaal dat wordt gebruikt bij het gieten van urethaanbussen voor ophangingen. Het is extreem hard en zou het werk moeten aankunnen. Zo niet, dan gebruik ik mijn mal en laat ik een machinebouwer er een van aluminium draaien.

#26 ·
Bij het kopen van het membraan voor de CCV, heeft u informatie over waar u het onderdeel kunt kopen, en misschien een onderdeelnummer? Ik zoek al bijna een maand en heb de plek nog niet gevonden om dit te laten gebeuren.
Over het gieten van urethaanrubber, het materiaal dat ik gebruik is hetzelfde materiaal dat wordt gebruikt bij het gieten van urethaanbussen voor ophangingen. Het is extreem hard en zou het werk moeten aankunnen. Zo niet, dan gebruik ik mijn mal en laat ik een machinebouwer er een uit aluminium draaien.
Individuele onderdelen voor de CCV zijn niet beschikbaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met E46Fanatics mobile app

#27 · (Edited)
Ik begrijp het mayoprobleem niet, ik rijd niet veel en als ik het wel doe, zijn het korte ritjes. Heb nog nooit iets ergens met mayo besmeurd. Toen ik capituleerde voor de e46fan-paranoia en de carterventilatieleidingen verving door de vernieuwde onderdelen, inclusief de peilstokbuis, zag ik geen enkel bewijs van mayo of condens of dreigend falen van de originele onderdelen. Die onderdelen waren prima toen ze werden vervangen.

Save
#28 ·
Waar woon je? Ik heb het probleem nog nooit gehad in mijn coupé toen ik in Az woonde, nu ik momenteel in Ct ben, had ik het probleem niet tot de winter kwam, vooral dit jaar zijn de temperaturen snel gestegen en gedaald, plus de garage is ook erg vochtig.

#40 ·
Aangezien veel van deze M56's de komende jaren gesloopt zullen worden vanwege de geïntegreerde brandstofpomp die kapot gaat (reparatie van $6000), denk ik dat de beschikbaarheid van de M56 kleppendeksels zou moeten toenemen. Dit lijkt een geweldige oplossing en het is niet iets dat ze in nieuwe modellen hebben toegevoegd. Mijn e34 525, met een M50-motor, had de carterventilatie (ccv) ook geïntegreerd in het kleppendeksel.

#43 ·
Een paar dingen die ik net heb geleerd. De M56 kleppendeksel (laten we het een update noemen) heeft een paar nadelen voor bepaalde voertuigen. Je moet ook de bobines voor de M56 krijgen voor de oudere productie M54's. Wanneer je de bobines vervangt, zijn de bougies anders, wat een bobinekabelboom vereist. Bij het vervangen van de bobinekabelboom zijn de draadpinnen anders. De nieuwe voertuigen hebben dit probleem niet, maar de oudere productievoertuigen kunnen een CEL krijgen. Door de kabelboomverandering is er een dikke draad die nergens naartoe kan in de nieuwe bobinekabelboomopstelling. Het alternatief is misschien om je kabelboom te behouden en de bobineconnectorstekkers aan je bestaande kabelboom toe te voegen met de juiste pinbezetting voor de nieuwe bobines. Je moet ook controleren of de weerstand tussen de 2 verschillende bobines dicht genoeg bij elkaar ligt om de drivers in de DME niet te oververhitten. Onderzoek onderzoek onderzoek. Maar uiteindelijk is de schone opstelling (voor mij) waar ik naar op zoek ben.

#46 ·
Bedoel je met oudere stijl spoelen degene die op hun plaats worden vastgeschroefd? En het kleppendeksel van de m56 gebruikt de spoelen die er gewoon in worden geduwd, correct?

Save
#49 ·
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.