Helemaal mis hier, maar ik vroeg me af of iemand de CCV PITA heeft geëlimineerd door over te stappen op de M56 kleppendeksel (voor de SULEV) waarbij de olieafscheider in de kleppendeksel is ingebouwd.
Voordelen:
Aluminium kleppendeksel:
- minder kans op kromtrekken, scheuren etc.
- minder kans op VCG-lekken
CCV-onderhoudsgemak
- CCV ingebouwd in VC
- geen belachelijk draaien en verwijderen van de helft van de motorruimte meer om bij de CCV te komen
- Eén uitlaatpijp naar inlaat - vereenvoudigde catch can-opstelling.
- vervangbaar rubberen membraan voor OS-reparatie.
Bevroren CCV/Mayo
- Omdat het in de VC is ingebouwd, is er weinig kans dat het rubberen membraan of de pijp bevriest voordat het leegloopt (omdat de motor nog warm is). Als het zou bevriezen door ophoping, zal het ook beter ontdooien als de motor opwarmt, in tegenstelling tot de afzonderlijke CCV op de M54 die bevroren blijft nadat de motor is opgewarmd.
In plaats van nog eens $150 uit te geven aan een nieuwe CCV-kit, denk ik erover om $500 uit te geven en de M56 kleppendeksel te kopen.
Ik realiseer me dat ik de plastic BMW-afdekking over de VC en een nieuwe ontluchtingsslang moet vervangen.
Ziet iemand problemen met deze mod? Zijn er problemen met de pasvorm die ik mogelijk niet heb overwogen?
Voordelen:
Aluminium kleppendeksel:
- minder kans op kromtrekken, scheuren etc.
- minder kans op VCG-lekken
CCV-onderhoudsgemak
- CCV ingebouwd in VC
- geen belachelijk draaien en verwijderen van de helft van de motorruimte meer om bij de CCV te komen
- Eén uitlaatpijp naar inlaat - vereenvoudigde catch can-opstelling.
- vervangbaar rubberen membraan voor OS-reparatie.
Bevroren CCV/Mayo
- Omdat het in de VC is ingebouwd, is er weinig kans dat het rubberen membraan of de pijp bevriest voordat het leegloopt (omdat de motor nog warm is). Als het zou bevriezen door ophoping, zal het ook beter ontdooien als de motor opwarmt, in tegenstelling tot de afzonderlijke CCV op de M54 die bevroren blijft nadat de motor is opgewarmd.
In plaats van nog eens $150 uit te geven aan een nieuwe CCV-kit, denk ik erover om $500 uit te geven en de M56 kleppendeksel te kopen.
Ik realiseer me dat ik de plastic BMW-afdekking over de VC en een nieuwe ontluchtingsslang moet vervangen.
Ziet iemand problemen met deze mod? Zijn er problemen met de pasvorm die ik mogelijk niet heb overwogen?