E46 Fanatics Forum banner

Hoe zeldzaam is het Aerodynamicapakket?

28K views 39 replies 21 participants last post by  Alex323Ci  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik heb er hier in Ontario nog nooit een op de weg gezien. Ik vraag me af of wij Canadezen het uiterlijk niet mooi vonden of dat dit een zeldzame optie was in de wereld? Ik heb het vermoeden dat dit een meer voorkomende optie was in Europa, maar er is weinig informatie over.

Image

Image

Image

Ik ben persoonlijk geen grote fan van de bumpers en de spoiler, maar ik vraag me af hoe de sideskirts eruit zouden zien met het M-tech II-pakket.

Hoe denken jullie over het pakket? Ik geloof dat het in 2015 is stopgezet, dus word niet verliefd, want er is in principe geen kans om onderdelen hiervan te kopen.

Met al deze threads die vragen naar de waarde van de e46, vraag ik me af wat een fabrieks-Aerodynamics E46 in goede staat op BAT zou opleveren? Ik betwijfel of de meeste verzamelaars van het bestaan ervan afweten.

Proost, E46Envyy

#3 ·
You can find these kits on eBay
Link?

Ik heb het niet over m-tech pakketten of basis sport pakketten…

BMW onderdeelnummer voorspoiler: 51110000667
BMW onderdeelnummer achterschort: 51190027157, 51120000669
BMW onderdeelnummer sideskirts links en rechts: 51710004613, 51710004614

De enige website die ik kan vinden die de volledige kit verkoopt:

#4 ·
Ze duiken af en toe op eBay op (meestal in Duitsland), meestal in gebruikte staat, niet altijd als een compleet pakket.
Het lijkt vrij zeldzaam, omdat iedereen ofwel voor de MSport-uitvoering (MT2) vanaf de fabriek ging of achteraf ombouwde, dus er was altijd meer keuze uit MT2-onderdelen.
Persoonlijk geen fan, omdat het mistlampen in oude stijl gebruikt, de inlaten kleiner lijken en de achterbumper uit de vroege jaren 2000 komt. Het zijprofiel en de vouw aan de zijkant van de sideskirt-achterbumper zien er echter mooi uit.

#7 ·
Destijds zeldzaam.
Momenteel vrijwel onmogelijk om bij de dealer te vinden.
Als de kit compleet en in perfecte staat is, is deze tot 800/900 € waard.

Ik heb onlangs een achterbumper gezien op een eBay-veiling die eindigde op 300 €.

Niet zo mooi als Mtech2, maar niet zo afschuwelijk als Carzone-kits

#11 ·
Het was niet erg gebruikelijk. Er stond een blauwe 328Ci mee in de showroom toen ik mijn 323Ci kocht. BMW die van de E36 M3 kwam, het was een meer sportieve stylingovergang tussen de twee.
Ik kan me vergissen, maar ik ben er vrij zeker van dat het een BMW-accessoire was. Dat wil zeggen dat het later door de dealer is geĂŻnstalleerd. In tegenstelling tot de meeste andere latere M-tech carrosseriedelen die aan de productielijn werden geĂŻnstalleerd. Er was ook geen pakket dat hiermee werd geleverd, iirc.
Ze hadden ook een veel bescheidener Sedan en Stationwagen. Dat waren meer add-on facia/lippen dan hele bumpers.
BMW heeft deze lang geleden voor een lage prijs uitverkocht.

#12 ·
het was niet erg gebruikelijk. er was een blauwe 328Ci mee bij de dealer in de showroom toen ik mijn 323Ci kocht. BMW afkomstig van de E36 M3 was het een sportievere stylingovergang tussen de twee.
ik kan me vergissen, maar ik ben er vrij zeker van dat het een BMW-accessoire was. Dat wil zeggen dat het daarna door de dealer is geĂŻnstalleerd. In tegenstelling tot de meeste andere latere M-tech carrosseriedelen die in de productielijn zijn geĂŻnstalleerd. Er was ook geen pakket dat hiermee werd geleverd iirc.
ze hadden ook een veel bescheidener Sedan en Stationwagen. Dat waren meer add-on facia/lippen dan hele bumpers.
BMW heeft lang geleden uitverkoopprijzen hierop gedaan voor een lage prijs.
Ik ben het ermee eens dat het waarschijnlijk een dealeroptie is. Het matchen van de lak zou een enorme rompslomp zijn geweest voor de dealer.

Ik heb ook een van de threads gevonden waar ECS de sedan kit in 2008 voor $99 verkocht, maar niet de coupé/cabriolet (en jij maakt deel uit van die thread).

Dus als het geen daadwerkelijke optiecode is, dan verwijdert dat de verzamelbaarheid. Eerlijk gezegd is mijn mening over de kit een beetje gegroeid.

Hier zijn nog een paar foto's afkomstig van:

View attachment 947350
View attachment 947351
View attachment 947352

Verzonden vanaf mijn iPhone met E46Fanatics mobile app

Attachments

#13 ·
Het maakte geen deel uit van een pakket en had geen optiecode, het is door en door Sonderausstattung.
Ik weet niet zeker in hoeverre het ontbreken van een optiecode de verzamelbaarheid vermindert (veel van de zeldzamere items kwamen niet uit de fabriek), maar het is gewoon nooit populair genoeg geworden, en alle hoge prijzen tegenwoordig zijn alleen maar omdat er niet veel zijn overgebleven (en omdat de prijzen van onderdelen over het algemeen stijgen).

#14 ·
Het maakte geen deel uit van een pakket en had geen optiecode, het is en blijft Sonderausstattung.
Ik weet niet zeker hoe het ontbreken van een optiecode de verzamelwaarde vermindert (veel van de zeldzamere items kwamen niet af fabriek), maar het is gewoon nooit populair genoeg geworden, en alle hoge prijzen tegenwoordig zijn alleen maar omdat er niet veel overleefd hebben (en omdat de prijzen van onderdelen over het algemeen stijgen)
Mijn opmerking over verzamelwaarde is dat het onbekend is of de kit af fabriek op de auto zat of achteraf is gemonteerd. Zonder de optiecode heb je alleen een zeldzame bodykit, met de code heb je een zeldzame optie E46.

Ik heb de sideskirts in 2003 gekocht en ze maken het zijprofiel mooi schoon. Ben echter nooit voor de voor- of achtercovers gegaan.
Interessant, ik heb al een paar jaar een set sideskirts in de garage liggen en ik twijfel nu over hoe ze eruit zouden zien met de MtechII bumpers. Misschien probeer ik er een te passen en kijk ik hoe het eruit ziet (ze zijn jet black gespoten, dus zonder ze te laten spuiten zal het moeilijk te zeggen zijn). Mijn sideskirt aan de passagierskant is behoorlijk beschadigd door een stoeprand, daarom zou ik de wissel doen, want over het algemeen is er niet veel verschil tussen de coupe aero kit en de MtechII kit.

#16 ·
Het enige dat ik kan vinden voor de complete kit in de ETK is onderdeelnummer 51190004537, dat valt onder Retrofit, Conversie, Accessoires.

Aerodynamicapakket

Als je op de afzonderlijke componenten klikt, staat er niet "voor voertuigen met S[nnnn]" zoals bij andere opties. Impliceert dat het na de productielijn is gemonteerd. Zou geweldig zijn als iemand een originele prijslijst uit 1999 heeft, zodat we kunnen zien of het vermeld staat, maar dan zou het niet definitief zijn, aangezien de importeur voor elke markt niet altijd toestond dat klanten alles bestelden wat de fabriek zou bouwen.

#18 ·
Zou geweldig zijn als iemand een originele prijslijst uit 1999 heeft, zodat we kunnen zien of het vermeld staat, maar dan zou het niet definitief zijn, aangezien de importeur voor elke markt niet altijd alle artikelen die de fabriek zou bouwen, door klanten liet bestellen.
ik heb dat en het staat vermeld als een "BMW in het centrum geĂŻnstalleerd accessoire"
samen met de 18" Radial wielen

• Like
Reactions: RGO325CiC and elfer
#20 ·
Ik heb een 330i sedan met het m-sportpakket. Het is een 2002 dus een facelift (je noemt dat hier m-tech 2 als ik me niet vergis). Mijn auto heeft ook de optie "0716 Aerodynamica Pakket" waar ik geen informatie over kan vinden. Heeft iemand hier er al eerder van gehoord?
Dat was de bodykit - de bumpers en sideskirts. Het kon als een standalone optie als S716A besteld worden of gebundeld worden in het m-sportpakket. (Het M-sportpakket was eigenlijk gewoon een verzameling opties die gebundeld werden en goedkoper waren dan ze allemaal afzonderlijk te bestellen)

#25 · (Edited)
Mijn auto heeft deze bodykit en ik ben er dol op, meer dan mijn ZHP bodykit, het enige dat het niet heeft dat bij de kit past, is de achterste OEM-bumper. Ik vind de OEM-achterbumper persoonlijk mooier dan die bij de bodykit wordt geleverd.
De auto had pas 50.000 mijl toen ik hem ongeveer anderhalf jaar geleden kocht. Nu heeft hij 74.000 mijl, ik rijd er niet echt veel meer mee. Ik denk erover om hem te verkopen, aangezien ik een cabrio ZHP en een coupé ZHP heb. Ik had er niet zo lang geleden ZHP-wielen op en ben er klaar mee. Wat vinden jullie van de kit/auto?

#26 ·
Mooie auto. Jammer van de achterste aerodynamische bumper. Dat is het enige onderdeel dat echt opvalt ten opzichte van de rest van de kit.

• Like
Reactions: 1rad46
#31 ·
Ik zou MTechII bumpers en M3Rep sideskirts doen, als zoiets bestaat.
Benieuwd waarom M3 sideskirt en niet M-Tech II sideskirts?

#32 ·
Alex323Ci, ik heb al zeven jaar geen E46 meer gehad en ben overgestapt op een E92, maar ik zou beide opties bekijken en kijken welke/of er een agressiever is. Ik was dol op de MTechII-bumper op mijn E46 en heb er een die deze week voor mijn E92 wordt verzonden. Ik zal de retrofit in de nabije toekomst met sideskirts voltooien.

#35 · (Edited by Moderator)
Het pakket was alleen als speciale uitrusting verkrijgbaar en moet worden geregistreerd. Ik heb het nog nooit compleet op straat gezien. Het duurde 2 jaar om de onderdelen bij elkaar te krijgen. Ik heb nog een voorbumper in Amerikaanse uitvoering ervan in de kelder, mocht iemand interesse hebben.

Attachments

#36 ·
Het pakket was alleen beschikbaar als optionele extra en moet geregistreerd worden. Ik heb het nog nooit compleet en op de weg gezien. Het kostte me 2 jaar om alle onderdelen te verzamelen. Ik heb nog steeds een Amerikaanse voorbumper ervan in mijn kelder, voor het geval iemand geĂŻnteresseerd is.
Een vriend van mij heeft nog steeds een Individual Dakargelb 325ci met die kit + AC-S add-ons (velgen/uitlaat/interieurdelen),
Aerokit af fabriek gemonteerd,
AC-S spullen van dealer voor levering.

het duurde ongeveer 6/7 maanden om het met die specificaties geleverd te krijgen
hij weigerde onlangs een bod van 16.000 € ervoor.

#38 ·
Nou, huh. Ik dacht altijd dat dit PO Aftermarket was, maar blijkbaar is het Gen-Yoo-Whine optioneel! Ik wou dat ze ook de optionele stijlen erop hadden gezet, zodat het redelijk sluit. Ja, het is zwaar. Maar als al die downforts rond 45 mph inschakelen, whoooo-weee, het is het zeker waard! De neus wordt lichter, de staart zakt naar beneden, en wie geeft er om het feit dat ik niet de pk's van een moderne Hayoondai heb!*

*realistischer gezien denk ik dat ik de rest van de achterwielophanging bussen moet vervangen...