E46 Fanatics Forum banner

Aanbeveling voor winterbanden

3.6K views 16 replies 13 participants last post by  Ettinger  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel twee sets banden op mijn 05 M3. Geweldige set P4S in de zomer...maar wat ik momenteel gebruik voor mijn winterbanden is niet geweldig. Het zijn goede all seasons achter en oudere zomerbanden voor. Mijn intuïtie zegt dat dit waarschijnlijk niet het beste idee is, maar wat denken jullie ervan? Ik probeer mijn winterset te vervangen. Aanbevelingen voor een goede band die ik van oktober tot maart kan gebruiken? Bedankt

#7 ·
Koop een set echte Scandinavische wrijvingsbanden, bijvoorbeeld Nokian hakkapelitta R2.
Werkt prima op nat wegdek of sneeuw.

Image
Net twee sets Nokians gekocht (R3 is het huidige model, R2 is niet meer leverbaar).

Van wat ik heb onderzocht, zijn dit de beste winterbanden zonder noppen die je kunt kopen. Nu alleen nog wachten op een sneeuwstorm om ze echt te testen. :)

#9 ·
Bedankt allemaal
Over het algemeen: is het oké om winter- of sneeuwbanden te gebruiken, zelfs als het niet te koud of sneeuwachtig is? Dat is de enige reden waarom ik all-seizoenenbanden zou verkiezen boven echte winterbanden voor mijn "winteropstelling". Ik heb net gelezen dat het rijden op (zachter) winterbanden ze erg snel kan verslijten als het buiten niet koud of sneeuwachtig is.

#11 ·
Bedankt allemaal
Over het algemeen: is het goed om winter- of sneeuwbanden te gebruiken, zelfs als het niet te koud of sneeuwachtig is? Dat is de enige reden waarom ik all-seizoenenbanden zou verkiezen boven echte winterbanden voor mijn "winteropstelling". Ik heb net gelezen dat het rijden op (zachtere) winterbanden ze erg snel kan verslijten als het buiten niet koud of sneeuwachtig is.
Ik vind Blizzaks goed, maar de Nokian Hakkas zijn ook geweldig. In NY is het prima om sneeuwbanden te gebruiken van half november tot eind maart, aangezien de temperaturen over het algemeen koud genoeg zijn.

#10 ·
Knight:
Ja, je hebt gelijk, R3 is het meest recente model. Ik had R2 225/45/17 in mijn vorige 325i. Die waren geweldig.

Asm123:
Ja, het is prima om met echte winterbanden te rijden, maar je moet zomerbanden in de lente wisselen als de temperatuur boven de +8 graden Celsius komt.

Onze winter blijft de hele tijd onder de 0 graden Celsius, dus ik hoef me geen zorgen te maken over te warm weer in de winter :D

#13 ·
Ik heb perelli sottozero 3. Ze hebben het veel beter gedaan dan mijn Dunlop. Een paar voordelen hiervan. De rubbersamenstelling is bedoeld om zo zacht en plakkerig te zijn bij koudere temperaturen als zomerbanden bij warme temperaturen.

Een ander pluspunt is dat ze een dempende laag in de band hebben, waardoor de rit geweldig is. Niet alleen voor een winterband, maar geweldig voor elke band. Dit is een grote hulp geweest, omdat kuilen erg moeilijk te zien zijn als ze bedekt zijn met sneeuw. Ik ben er erg blij mee.

Verzonden vanaf mijn VS988 met E46Fanatics mobile app