E46 Fanatics Forum banner
21 - 27 of 27 Posts
Is er een update voor dit draadje?
Kortom, het werkt niet - in ieder geval niet op een 3.0L. Bimmerworld gebruikte hun setup op M54B25's tijdens hun World Challenge-campagne, maar op een M54B30 blijkt de pomp de drijfstangdop niet helemaal vrij te maken: P

Ik ben voor Vaio's pomp gegaan, die verbazingwekkend solide is gebouwd - ik zal foto's plaatsen als hij het niet erg vindt. En ik heb de VAC-schot geplaatst; als hij goed is geĂŻnstalleerd, denk ik dat hij zijn werk prima zal doen. De plek die de mijne heeft gelast, zei dat ze verrassend veel moesten snijden om een goede, strakke pasvorm te krijgen - iets dat helemaal niet wordt vermeld in de VAC-instructies. Ik heb VAC hierover verteld, dus misschien hebben ze het ontwerp inmiddels herzien.

Ook voor iedereen die de VAC-schot installeert, zou ik aanraden om hem zo ver achterin de oliepan te plaatsen als fysiek mogelijk is, zodat het bovenste gat van de schot de aanzuigzeef vrijmaakt wanneer je de pan opnieuw installeert.

Het andere dat u moet onthouden, is dat de oliepomp van de S54 nog steeds de zwakke as heeft, wat het echte probleem is met de oliepomp op een 3.0l motor. De beste optie is om voor een andere as en een carterpan te gaan als u serieus wilt tracken met een 3.0l motor.

Het andere dat je moet onthouden, is dat de S54 oliepomp nog steeds de zwakke as heeft, wat het echte probleem is met de oliepomp op een 3.0l motor. De beste optie is om voor een andere as en een carterpan te gaan als je serieus met een 3.0l motor gaat racen.
Ja, ik was verrast te zien dat de as er identiek uitzag tussen de standaard pomp en de pomp in de kit van Bimmerworld.

Kortom, het werkt niet - in ieder geval niet op een 3.0L. Bimmerworld gebruikte hun setup op M54B25's tijdens hun World Challenge-campagne, maar op een M54B30 blijkt de pomp niet helemaal langs de drijfstangdop te passen: P

Ik ging voor Vaio's pomp, die verbazingwekkend solide gebouwd is - ik zal foto's plaatsen als hij het niet erg vindt. En ik heb de VAC-schot gemonteerd; als hij goed geĂŻnstalleerd is, denk ik dat hij zijn werk prima zal doen. De plek waar ze de mijne inlasten, zei dat ze verrassend veel moesten snijden om een goede, strakke pasvorm te krijgen - iets dat helemaal niet in de VAC-instructies wordt vermeld. Ik heb VAC hierover verteld, dus misschien hebben ze het ontwerp inmiddels opnieuw beoordeeld.

Ook voor iedereen die de VAC-schot installeert, raad ik aan om hem zo ver achterin de oliepan te plaatsen als fysiek mogelijk is, zodat het bovenste gat van de schot de aanzuigzeef vrijmaakt wanneer je de pan opnieuw installeert.
Het andere om te onthouden is dat de S54-oliepomp nog steeds de zwakke as heeft, wat het echte probleem is met de oliepomp op een 3.0l motor. Het is de beste optie om voor een andere as en een carterschot te gaan als je serieus wilt racen met een 3.0l motor.
ah ok...

ik ben niet bekend met Vaio's pomp... hopelijk komt hij er nog op terug... ik ben van plan om dit jaar veel meer op het circuit te rijden en ik wil mezelf absoluut niet in een situatie bevinden waarin ik een motor verlies door het afbreken van de as... momenteel heb ik de bimmerworld veiligheidsdraad en rode loctite op de moer.

aah ok...

ik ben niet bekend met Vaio's pomp... hopelijk komt hij er op terug... Ik ben van plan dit jaar veel meer op het circuit te doen en ik wil absoluut niet in een situatie terechtkomen waarin ik een motor verlies door het afscheuren van de as... momenteel heb ik de bimmerworld borgdraad en rode loctite op de moer
Hier is de aangepaste pomp:

Image

met zijn onaantastbare as & 7-punts bout + tapeind tandwiel bevestigingsschema:

Image

en de baffle [lijkt erop dat ik er geen foto van heb gemaakt, hoewel deze gemonteerd is]:

Image

Attachments

21 - 27 of 27 Posts