E46 Fanatics Forum banner

Beste e46 Sedan mods?

31K views 83 replies 30 participants last post by  Alex323Ci  
G
#1 ·
Ik heb net een 2003 BMW 325i sedan gekocht - Sportpakket - Titanium Zilver -

- Wat zijn de beste mods voor de e46 sedan?

- Ik heb al 18" Alzor 030 velgen gekocht met Falken Racing banden en 12mm spacers, 35% tint, Halo-ringen, Halo-koplampen en een zwart gemaakte koplampbehuizing.

https://www.ecstuning.com/b-alzor-parts/18-style-030-wheels-set-of-four/030-9~kt/

Image

(Mijn mods die ik heb, worden NIET getoond in deze foto, alles is besteld en zou over een week of twee moeten binnenkomen)

(Ik heb deze 2003 BMW 325i met 106k mijl gekocht voor $3.600 - had alleen een nieuwe waterpomp en remblokken nodig. - Goede deal?)

#2 ·
Ik heb net een 2003 BMW 325i sedan gekocht - Sportpakket - Titanium Silver -
Gefeliciteerd en welkom!

Wat zijn de beste mods voor de e46 sedan?
Onderhoud! Auto ziet er prachtig uit zoals hij is. :thumbup:

Oh, en als het een automaat is, een handmatige omwisseling.

#5 · (Edited)
!!

Onderhoud! Auto ziet er prachtig uit zoals het is. :thumbup:
EENS met Spannerhead.
Houd het OEM en onderhoud het! Als je wielen verwisselt, wissel dan met OEM 18's. (Gewoon mijn mening natuurlijk).

Persoonlijk HAAT ik Spacers!!!!! Had ze op mijn Mercedes E-Klasse en de auto reed als sh*t, voelde alsof hij "shimmying" deed bij hogere snelheden in bochten. Ik zou nooit meer spacers gebruiken op basis van deze ervaring.

Als de auto van binnen net zo mooi is als van buiten, en je hebt alleen een nieuwe waterpomp en remblokken nodig en de auto is verder onderhouden, dan denk ik dat je een GEWELDIGE deal hebt.

#3 · (Edited)
In mijn ogen zijn er geen 'beste' mods, omdat ze in het oog van de toeschouwer liggen. Veel jonge mensen houden van verlaagde auto's waarbij de 18-19 inch wielen zoveel camber hebben dat slechts ongeveer een of twee inch van het rubber van de band daadwerkelijk op de weg ligt, wat er goed uitziet. Veel anderen zullen het terecht als een gruwel beschouwen.

Mods hangen allemaal af van wat JIJ met de auto wilt doen en wat er voor jou goed uitziet. Denk na over wat je wilt en waarom, en ga van daaruit verder.

G
#6 ·
e46 sedan

Ik krijg alleen 18's voor de wielen. Nadat ik mijn mods heb gekregen die ik heb opgesomd, laat ik de auto uitlijnen door een monteur en laat ik hem controleren.

- En ja natuurlijk, houd wat geld apart voor onderhoud.

Hier is een echte foto van de 325i die ik bezit (momenteel standaard)

Image

G
#7 · (Edited)
De aftermarket 18's velgen hebben een +35 offset, dus ze zouden prima moeten zijn. . . GEEN spacers dan

- En het heeft een handmatige schakelpoort. . . geen ECHT nut om een echte handgeschakelde versnellingsbak te nemen...

- En ik zal het NOOIT verlagen. . . het heeft al het Sportpakket. Ik wil het niet verlagen en probleem na probleem tegenkomen (draagarmen, bussen, etc.)

#14 ·
- En het heeft een handmatige schakelpoort . . . geen ECHTE reden om een echte handleiding te krijgen...
Hmm. :tsk:

Ja, de ventilator slaat aan voor ongeveer 10-15 seconden als ik de auto voor het eerst start en het is een beetje luid (maar niet al te erg)
Bij koude start? Dat is de SAP (Secondary Air Pump), niet de radiateurventilator.

Ik weet niet zeker waarom je OEM-wielen op de auto zou willen houden. Ze zijn over het algemeen zwaar als f@#k. Ik zou gaan voor een paar lichte gesmede of vormstroomwielen zoals je deed.
Style 68s zijn 22 lbs of minder per hoek. Niet bepaald wat ik zou omschrijven als "zwaar als f***".

G
#11 ·
Ja, de ventilator slaat aan gedurende ongeveer 10-15 seconden wanneer ik de auto voor het eerst start en hij is een beetje luidruchtig (maar niet al te erg). Ik doe dit weekend wat onderhoud (nieuwe waterpomp, remblokken en thermostaat vervangen).

#12 ·
Ik weet niet zeker waarom je OEM-wielen op de auto zou willen houden. Ze zijn over het algemeen zwaar als f@#k. Ik zou gaan voor lichte gesmede of flowgevormde wielen zoals jij deed.

#13 · (Edited)
zwaar als f@#k.
Zwaar als f@#k, ontworpen door een BMW-ingenieur, die hoogstwaarschijnlijk wist wat hij/zij deed toen de auto's door hen werden ontworpen.

Ik ben er zeker van dat een lichter wiel veel beter is, omdat BMW gewoon niet weet hoe ze iets moeten ontwerpen en gewoon extra massa hebben toegevoegd zonder enige reden.

Maar goed, er zijn mensen zoals ik en Spannerhead die de auto zo OEM mogelijk willen houden, en dan zijn er anderen die zowat alles willen aanpassen en hem op de grond willen gooien.

IEDER HET ZIJNE.

#32 · (Edited)
Doe dit niet
K&N luchtfilter voor standaard luchtfilterkast. Goedkoopste manier om wat meer pk's te krijgen.
Of dit
Shark injector, op één na goedkoopste manier om wat meer pk's te krijgen.
Een paar mods: als het geen projectoren heeft, is een projector retrofit een must. Als het een niet-sportstuur is, is een sportstuur een must. Eerst onderhoud, dan ophanging en al het andere

#21 · (Edited)
Shark injector, de op een na goedkoopste manier om wat meer pk's te krijgen.
In het licht van recente threads kan de prestatie van de shark injector.. Overdreven zijn.. (Geclaimd +4pk). Zeker geen goedkope optie en verre van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Een set spruitstukken kan voor $100 worden verkregen en maakt 10+ whp vrij. Remblokken van hogere kwaliteit, lichtere velgen of plakkerigere banden zorgen ervoor dat je veel sneller over een circuit gaat dan wat een shark injector in zijn eentje kan doen. Verzonden vanaf mijn tractor.

#23 ·
#31 ·
Betere banden en schokdempers, upgrade naar Meyle draagarmen en vervang de RTAB's.

Ik heb Bluetooth en Bluetooth aux in de mijne geĂŻnstalleerd voor persoonlijk comfort. Het beste om te onthouden is dat dit geen waardevolle auto is, dus verspil geen geld dat je niet terug wilt krijgen.

#33 ·
Spacers zijn prima, zolang je maar een goede kwaliteit krijgt. Ik heb 3 jaar lang spacers van het merk ECS op mijn Audi S4 gebruikt en nooit een handlingprobleem opgemerkt. En geloof me, ik rijd nogal agressief. Ik ben van plan er binnen de maand een paar voor de ZHP te halen. Hoogstwaarschijnlijk 17,5 mm.

#37 ·
Tot nu toe enkele van de mods die ik de afgelopen 4-6 maanden op mijn 2004 6-versnellingen titanium zilveren e46 heb:

Tot nu toe gedaan:
Golf tee mod
Carbon fiber interieur trim
Matzwarte nieren
Angel eyes
Koplampen zwart gemaakt
Toegevoegde m3 spoiler lip
Aftermarket gewogen versnellingspook

Wil ik in de nabije toekomst doen:
De zilveren achterlichten in m3-stijl krijgen
Aftermarket uitlaatdemper
Eventueel ebay headers in de verre toekomst
Zilveren zij- en hoeklichten

Als je suggesties hebt voor toekomstige mods of onderdeel aanbevelingen, zou ik dat op prijs stellen, bedankt

G
#38 ·
Tot nu toe enkele van de mods die ik de afgelopen 4-6 maanden op mijn titanium zilveren e46 met 6 versnellingen uit 2004 heb

Tot nu toe gedaan:
Golf tee mod
Carbon fiber interieur trim
Matzwarte nieren
Angel eyes
Koplamp zwart gemaakt
Toegevoegd m3 spoiler lip
Aftermarket gewogen versnellingspook

Wil ik binnenkort in de toekomst doen:
De zilveren achterlichten in M3-stijl krijgen
Aftermarket uitlaatdemper
Mogelijk ebay headers in de verre toekomst
Zilveren zij- en hoeklichten

Als je suggesties hebt voor toekomstige mods of aanbevelingen voor onderdelen, zou ik het op prijs stellen, bedankt
Ok bedankt.
Trouwens, ik merkte je naam op (Lost In Space.). Ik ben net begonnen met de Netflix-serie. . . het is geweldig (misschien de volgende "Stranger Things")

Verzonden vanaf mijn [device_name] met behulp van E46Fanatics mobile app

#40 ·
#51 ·
Weet u zeker dat deze auto het sportpakket heeft? De wielen laten het niet zien
Hetzelfde. De rijhoogte ziet er ook te hoog uit voor het sportpakket. :dunno: