E46 Fanatics Forum banner

Beoordelingen van Avin Avant 4 head unit

22K views 9 replies 7 participants last post by  billrock1965  
#1 ·
Avond,

Ik ben op zoek naar een nieuwe head unit, de Avin avant 4 is genoemd omdat er niet veel keuze is voor een oem e46 style head unit..

Ik heb net gelezen over de dynavin n7 waar ik niets van wist!

1* Dit is waarschijnlijk al gevraagd, maar aangezien sommigen van jullie misschien al een tijdje je head units hebt, hoe is het om met de Avin avant 4 te leven, zijn ze betrouwbaar.

2* Ik heb op hun website gezien dat je de specificaties kunt bestellen die je wilt. Is het zo dat hoe beter je de specificaties kiest, hoe betrouwbaarder het wordt?

3* Ik vind de look van de Avin avant 4 erg mooi, ik wil gewoon dat hij betrouwbaar is, want ik ben een klant uit het Verenigd Koninkrijk.

Alle hulp of beoordelingen van de genoemde head units zouden geweldig zijn.

Proost

#2 ·
Ik ben geen auto-audioliefhebber, maar hier zijn mijn gedachten.
Ik heb de mijne (px6-model) al bijna 2 jaar en het enige probleem dat ik heb gehad, is dat de Bluetooth soms niet meteen verbinding maakt. Verder is het probleemloos geweest en toen ik in het begin problemen had met het updaten van de software, was de klantenservice behoorlijk behulpzaam.
Ik zag hier dat iemand de zijne heeft teruggestuurd omdat de volumeknoppen gammel aanvoelen en daar ben ik het mee eens, dat zijn ze - maar niet gammel genoeg om eraf te vallen of zo (ze wiebelen gewoon een beetje).
Ik geniet van de iBus-app en CarPlay start meestal meteen op als je de auto aanzet (als je Bluetooth en Wi-Fi aanstaan).
Over het algemeen ben ik tevreden met het apparaat.
Mijn belangrijkste redenen om te kopen waren de OEM-look en de iBus-app/CarPlay in één pakket.
Ik raad het px6-model aan.

#3 ·
Ik heb hier al een paar echt goede (lange) threads over de Avant 4 gezien. Ik heb de mijne al 2 jaar en vind hem erg fijn. Soms zijn kleine dingen lastig, maar over het algemeen werkt CarPlay best goed en dat is wat ik 100% van de tijd gebruik als ik onderweg ben. Ik heb een HVAC-verplaatsingsbeugel met USB-poorten (het eerste jaar heb ik me niet druk gemaakt om een verplaatsingsbeugel) omdat de zwarte draadloze CarPlay-dongle soms stopt met werken en dan is het een kwestie van snel loskoppelen en opnieuw aansluiten en hij werkt weer, veel gemakkelijker dan toen hij achter de radio verborgen zat. Ik heb de bedrading van de stuurwielbediening losgekoppeld van de CANbus-module omdat deze standaard apps opende die ik niet wilde en ik zag geen manier om ze opnieuw te configureren. Met de iBus-app kan ik apps toewijzen aan de stuurwielbediening. Het enige waar ik de CANbus-module voor gebruik, is om het scherm automatisch te dimmen wanneer de koplampen aangaan. Helaas start de iBus-app meestal niet automatisch elke keer als ik de auto start, dus ik moet hem handmatig openen om mijn stuurwielbediening te laten werken. Ik heb ook een PX6-model.

Prev. Owned 2001 BMW 325i
#4 · (Edited)
Ik heb ook al ongeveer twee jaar een Avant 4. Lange tijd had ik er een launcher op en dat veroorzaakte veel problemen. Een paar maanden geleden heb ik een fabrieksreset gedaan en de launcher verwijderd - sindsdien is hij veel betrouwbaarder. Soms duurt het vrij lang om op te starten/laden.
Het apparaat verbetert de fabrieks luidsprekers behoorlijk. Onlangs de bavsound stage 1 kit geĂŻnstalleerd en het is nog beter.
Over het algemeen raad ik het aan. Het krijgt hoge cijfers voor esthetiek omdat het er naar mijn mening van alle vergelijkbare systemen het meest uitziet als een fabriekseenheid. Het touchscreen werkt goed en Bluetooth maakt over het algemeen automatisch en probleemloos verbinding. Mijn klachten zijn 1) de knoppen zouden van hogere kwaliteit kunnen zijn - ze zijn niet zo stevig of mooi als de oem headunit, 2) soms duurt het even voordat de unit opstart - ik heb nog niet ontdekt waarom, 3) ik hou over het algemeen niet van de esthetiek van de launchers die de unit heeft, maar ik raad niet aan om je eigen te installeren. Als je apple CarPlay hebt, is het misschien minder een probleem.

#5 ·
Ik heb ook al ongeveer twee jaar een Avant 4. Lange tijd had ik er een launcher op en dat veroorzaakte veel problemen. Een paar maanden geleden heb ik een fabrieksreset gedaan en de launcher verwijderd - sindsdien is het veel betrouwbaarder. Soms duurt het een hele tijd om op te starten/laden.
De unit verbetert de fabrieks luidsprekers behoorlijk. Onlangs de bavsound stage 1 kit geĂŻnstalleerd en het is nog beter.
Over het algemeen beveel ik het aan. Het krijgt hoge cijfers voor esthetiek omdat het er naar mijn mening van alle vergelijkbare systemen het meest uitziet als een fabriekseenheid. Het touchscreen werkt goed en Bluetooth maakt over het algemeen automatisch en zonder problemen verbinding. Mijn klachten zijn 1) de knoppen zouden van hogere kwaliteit kunnen zijn - ze zijn niet zo stevig of mooi als de oem headunit, 2) soms duurt het even voordat de unit opstart - ik heb nog niet ontdekt waarom, 3) ik hou over het algemeen niet van de esthetiek van de launchers die bij de unit worden geleverd, maar ik raad niet aan om je eigen launchers te installeren. Als je geen Apple CarPlay hebt, is het misschien minder een probleem.
Eens. De launchers zijn meh (ik vind de donkergrijze met het vintage radiosymbool voor de radio leuk - ik denk dat het nummer 2 of 3 is), maar je ziet de launcher alleen bij het wisselen van apps. De mijne staat altijd in CarPlay of de ibus-app, dus het maakt niet echt uit.

#6 ·
Ik heb mijn Avant 4 px6 in de zomer van 2021 geĂŻnstalleerd en ik ben tevreden met mijn aankoop. Ik heb extra uitgegeven voor bepaalde upgrades waarvan ik dacht dat ze de moeite waard waren. Carplay is best handig en de bediening van de muziek is best goed in combinatie met de Bavsound Stage 1 kit (zoals eerder vermeld), die ik in een e46 op een schroothoop vond voor een totaal van $36. Ik dacht dat een set harman kardon-luidsprekers een behoorlijke upgrade zou zijn ten opzichte van de standaard luidsprekers, maar het was geen vergelijking met de kwaliteitssprong van Bavsound imo. Ziet er erg oem plus uit, wat voor mij een groot verkoopargument was.

#7 · (Edited)
Avond,

Ik heb net gelezen over de dynavin n7, waar ik niets van wist!

Ik heb een Dynavin N7 Pro waar ik van hou. Als je het niet had vermeld, had ik niet gereageerd. Ik hou van de OEM-look en het gebruiksgemak. De Apple Car Play/Android Auto is niet draadloos, maar dat stoort me niet omdat het mijn telefoon oplaadt terwijl het wordt gebruikt. De bluetooth, opstarttijd en launcher zijn geen probleem geweest, net als bij de Avins. Ik vind het geweldig dat ik radiostationlogo's op het standaard radiostationscherm kan laden (hoewel ik meestal XM gebruik en nauwelijks naar de radio luister),
Image

, evenals mijn eigen opstartscherm kan plaatsen.

De opstarttijd is minimaal, maar het is nog steeds cool om te zien.

#8 ·
Ik heb een Dynavin N7 Pro waar ik van hou. Als je het niet had genoemd, had ik niet gereageerd. Ik hou van de OEM-look en het gebruiksgemak. Apple Car Play/Android Auto is niet draadloos, maar dat stoort me niet omdat het mijn telefoon oplaadt terwijl hij wordt gebruikt. De bluetooth, opstarttijd en launcher zijn geen probleem geweest zoals bij de Avins. Ik vind het geweldig dat ik radiostationlogo's op het standaard radiostationscherm kan laden (hoewel ik meestal XM gebruik en nauwelijks de radio gebruik), View attachment 948232 View attachment 948233 View attachment 948236 View attachment 948234 View attachment 948235 en ook mijn eigen opstartscherm kan plaatsen. View attachment 948230

De opstarttijd is minimaal, maar het is nog steeds cool om te zien
Ik denk dat als ik de beslissing opnieuw zou moeten nemen, ik voor de dynavin n7 zou gaan. De avant 4 is best goed en ik ben er over het algemeen blij mee na twee jaar, maar ik hoor in principe geen klachten van dynavin-eigenaren.