E46 Fanatics Forum banner

Achterdeur gaat van binnen of buiten niet open

17K views 11 replies 6 participants last post by  Hayabusarider  
#1 ·
Weet iemand een manier om een achterdeur van een 2003 325i te openen? HIJ GAAT NIET OPEN. Noch de buiten- noch de binnenhendel opent hem. Het deurpaneel is eraf en alles ziet er intact uit/is verbonden met de actuator. Alle kabels bewegen de hendels op de actuator. Het deurslot werkt normaal. Heeft iemand een idee, behalve proberen de vergrendeling tussen de deur door te snijden? Bedankt

En vraag alsjeblieft niet of ik de binnenhendel twee keer heb overgehaald.

#5 ·
Als je het binnendeurpaneel hebt verwijderd en aan de ontgrendelingskabel trekt, gaat hij dan nog steeds niet open? En als je aan de buitenste deurgreep trekt, voel je dan iets bewegen in de deur?

Mijn gok is dat er misschien iets is verschoven of dat er iets vastzit, waardoor de deur dicht blijft. Ik denk niet dat ik ooit heb gehoord dat de deuren kapot gaan, omdat ze niet al te complex zijn...

#6 ·
Ja, ik kan de buitenste hendel aantrekken en deze beweegt de kabel en vervolgens de hendel op de deurbediening. Ook de kabel van binnen werkt; wanneer eraan getrokken wordt, beweegt deze ook de hendel op de actuator. Het lijkt erop dat de deur op slot zit en dat er geen manier is om hem te ontgrendelen.

#11 ·
Ik had hetzelfde probleem en heb het ook naar de dealer gebracht. Ze vertelden me dat de deur in orde was en twee dagen later zat hij vast.

Ik heb het probleem echter opgelost... of tenminste de deur geopend zonder dat hij nog vastzat.

Houd van buitenaf de hendel vast en til de deur op zonder aan de hendel te trekken. Als je het gevoel hebt dat er genoeg opwaartse kracht op de deur staat, speel dan met de hendel door eraan te trekken alsof je hem opent, en hij zou met een paar pogingen open moeten gaan. :thumbsup:

#12 ·
Ik heb het eindelijk open. Vanaf nu werkt het geweldig, maar ik zal zien hoe lang het meegaat. Om het te openen, moest ik de onderkant van de deurslotactuator afbreken terwijl deze nog in de deur was vastgeschroefd. Toen kon ik deze hendel bewegen om de deur te openen. Het lijkt erop dat de vergrendeling op de een of andere manier uit positie is gesprongen. Hoe dan ook, als iemand dezelfde problemen heeft, laat het me weten, ik kan je waarschijnlijk uitleggen wat ik heb gedaan om het te openen.