E46 Fanatics Forum banner

radiator upgrade

11K views 8 replies 8 participants last post by  Xarmius  
#1 ·
Ik had weer een plastic BMW-radiator die lekte, en aangezien het vrij gebruikelijk lijkt - heeft iemand een upgrade naar aluminium gedaan? Ik kijk op eBay en er zijn veel opties en prijsklassen.
Ik heb een ZHP uit 2005 met een handgeschakelde versnellingsbak. Ik race niet, dus het hoeft niet extreem te zijn, ik wil gewoon de lekkages in de toekomst voorkomen.

#5 ·
Dank u. De radiator in mijn ZHP is origineel. Ik verwees naar de laatste 2 E46's die ik bezat en die allebei radiateurlekken hadden. Alle drie zaten rond de plastic afvoer. Ik dacht dat overstappen op aluminium het probleem zou oplossen.

#9 ·
Je kunt er een van Mishimoto installeren, maar bereid je voor om door tonnen gedestilleerd water te gaan om alle lekken te verhelpen. Oude slangen/plastic zullen zich hebben gezet en moeten worden vervangen/aangepast voor de nieuwe onderdelen. Gelukkig heb ik de mijne herleid tot het vreselijke ontwerp van het aluminium expansievat, dat het koelsysteem overdrukte en koelvloeistof spuwde als een geplofte puist. Ben teruggegaan naar een OEM-expansievat en het werkte perfect. Ging in plaats daarvan voor een elektrische ventilator in plaats van de mechanische, maar nogmaals, de elektrische ventilator van Mishimoto is ook rommel omdat hij superzwak is, maar gelukkig een 3000cfm-ventilator gevonden die slank genoeg is om in de kleine ruimte te passen. Ook, let op, Mishimoto-koelvloeistof is rommel in koudere klimaten omdat het kan bevriezen, ik gooide een flesje in de vriezer samen met een flesje normale BMW-koelvloeistof en die van Mishimoto bevroor terwijl die van BMW vloeibaar bleef.

Attachments