Toen ik mijn stuurbekrachtiging vernieuwde, heb ik alle 3 de leidingen, de pomp en het reservoir vervangen. Destijds was het wat goedkoper, maar de inflatie heeft alles op bijna $600 gebracht (de pomp is sinds 2018 in prijs verdubbeld). Mijn specifieke auto is een 2004 330ci met de LF-20 pomp (sommige auto's hadden verschillende LF-XX pompen, controleer die van jou eerst op het label). Ik heb het werk zelf gedaan, dus geen arbeidskosten.
Als je handig bent, is de taak niet al te moeilijk, krik de voorkant omhoog om eronder te komen (hellingen), pak een opvangbak en begin met het verwijderen van slangen en onthoud hoe ze zijn gerouteerd, verwijder de riem, het reservoir en de pomp, installeer de nieuwe pomp, het reservoir, de slangen, vul het reservoir en start de auto, laat het vloeistof aanzuigen en vul het opnieuw bij, haal de auto dan van de hellingen en stuur een paar keer heen en weer en vul het dan opnieuw bij. Het zal piepen tot het gevuld is. Herhaal dit tot alle lucht eruit is (het zal in het begin schuimig worden, dus laat het een nacht staan en herhaal het de volgende dag).
Nogmaals, dit is specifiek voor mijn model. Ter illustratie van wat je nodig hebt voor een volledige vernieuwing.
BMW Power Steering Return Hose - Rein 32416796390
www.fcpeuro.com
BMW Power Steering Pressure Hose - Rein 32416796367
www.fcpeuro.com
BMW Power Steering Suction Hose - Genuine BMW 32416750155
www.fcpeuro.com
BMW LF-20 Power Steering Pump - S-Tec 32416760034
www.fcpeuro.com
BMW Power Steering Reservoir - Rein 32416851217
www.fcpeuro.com
$600