E46 Fanatics Forum banner

Oliepeilstokbuis installeren

11K views 8 replies 6 participants last post by  crimedog  
#1 ·
Dus ik heb net mijn carterventilatieleidingen vervangen, wat een rotklus was, en ik ben mijn auto weer in elkaar aan het zetten. Ik kan het gat niet vinden om de peilstokbuis in te doen. Help alsjeblieft

#2 ·
So I just replaced my ccv lines which was a bitch and I'm putting my car back together. I can't find the hole to put the dipstick tube in. Please help
Je kunt niet bedenken hoe je de peilstok terug in de motor krijgt, of weet je niet waar je de CCV-slang op de peilstok moet aansluiten?
Heb je een nieuwe peilstok-o-ring gekocht en de peilstokbuis schoongemaakt?

#5 · (Edited)
Ik zou links naar foto's kunnen plaatsen en het proberen te beschrijven, maar de beste optie is om gewoon onder de auto te gaan, <strike>passagierskant</strike> bestuurderskant, en te zoeken naar het gat. Als je het eenmaal ziet en voelt, weet je genoeg waar het is, zodat je de buis van bovenaf kunt geleiden.

Je hebt zeker een nieuwe o-ring nodig als je deze klus doet.

Zorg ervoor dat je de peilstokbuis echt hebt schoongemaakt. Eerst gebruikte ik een kleerhanger en kwam nauwelijks verder. Toen plugde ik beide uiteinden af en liet ik het twee keer een nacht weken in oplosmiddel. Daarna gebruikte ik een stukje grastrimmerdraad dat aan mijn boormachine was bevestigd om het vuil te verwijderen.

#6 ·
Ik zou naar foto's kunnen linken en het proberen te beschrijven, maar de beste optie is om gewoon onder de auto te gaan, aan de passagierskant, en naar het gat te zoeken. Als je het eenmaal ziet en voelt, weet je genoeg waar het is om de buis van bovenaf in te geleiden.

Je hebt absoluut een nieuwe o-ring nodig als je deze klus doet.

Zorg ervoor dat je de peilstokbuis echt hebt schoongemaakt. Eerst gebruikte ik een kleerhanger en kwam nauwelijks verder. Toen plugde ik beide uiteinden en liet het twee keer een nacht weken in oplosmiddel. Toen gebruikte ik een stuk onkruidtrimmerdraad dat aan mijn boormachine was bevestigd om het vuil te verwijderen.
^^^ Luister naar Lingon over het nieuwe o-ring-onderdeel.

#9 ·
Ik heb net mijn carterventilatiesysteem gedaan en de twee grootste problemen zijn verreweg de slang die van het inlaatspruitstuk naar de olieafscheider loopt en het vervangen van de peilstokbuis.

Wat voor mij werkte: Ik zorgde ervoor dat zowel de peilstokbuis als de poort waarin deze wordt gestoken schoon waren. Ik gebruikte een kleine hoeveelheid vaseline op de nieuwe o-ring en plaatste deze op de peilstokbuis. Ik deed ook een kleine hoeveelheid op de eigenlijke peilstok, maar dit is misschien niet nodig. Omdat het hier in Kansas 30 graden is, heb ik de hele peilstokbuis (met o-ring) opgewarmd met mijn straalkachel. Niet heet, maar alles goed warm gemaakt. Ik heb mensen horen zeggen dat je warm water moet gebruiken om de o-ring te verwarmen. Dat is geweldig, maar ik garandeer je dat het koud is tegen de tijd dat je het probeert te installeren. Een stuk rubber houdt de warmte niet lang vast. Met mijn kachel heb ik alles warm gemaakt, het hield de warmte vast en de o-ring was warm toen ik hem erin deed.

Als alles goed warm is, geleid je de peilstok recht naar beneden totdat deze contact maakt met de poort. Druk dan met een doek, handschoenen, enz. op de beugel die op het onderste deel van de peilstok is gelast, terwijl je de peilstok draait. Je kunt behoorlijk wat kracht op de peilstok zetten als je op deze beugel drukt en je hand dempt met een doek. Hij klikt er meteen in, maar er is wel een flinke neerwaartse (recht naar beneden) kracht voor nodig.

Succes.