E46 Fanatics Forum banner

Hoe identificeer ik een M52B28 t.o.v. M52TUB28?

62K views 10 replies 9 participants last post by  Alex323Ci  
#1 ·
Mijn excuses als dit elders al aan de orde is geweest, maar ik kon niets vinden.

Hoe kan ik positief vaststellen of mijn 07/98 328i een M52B28-motor of een M52TUB28-motor heeft?

Is er een code in het VIN die ik kan controleren?

Ik geloof, uit wat ik op deze site heb gelezen, dat de M52 een SOHC-motor is, terwijl de M52TU een DOHC-motor is. Klopt dit?

Mijn reden voor deze vragen is dat ik een MFSW wil inbouwen, maar mijn lokale dealer lijkt niet bijzonder geĂŻnteresseerd. Uit een andere thread heb ik gelezen dat het eenvoudig is als uw auto is uitgerust met de M52TU-motor.

Veel dank,

#4 ·
M52B28 is een DOHC-motor, hij heeft gewoon geen uitlaatnokkenas VANOS (of een bijna zo mooie VANOS-opstelling om mee te werken).

De inlaatspruitstukken zien er totaal anders uit, samen met de rest van de motor.

De E36 werd geleverd met de M52B28, de E46 met de M52TUB28, maar om te verifiëren, hier zijn enkele foto's:

S52 (ziet er hetzelfde uit als een M52B28 met een andere plastic afdekking over de kleppendeksel)

Image

M52TUB28 (let op de verschillende inlaatspruitstukken)

Image

#11 ·
M52B28 is een DOHC-motor, hij heeft alleen geen uitlaatnokkenas VANOS (of een bijna zo mooie VANOS-opstelling om mee te werken).
De inlaatspruitstukken zien er totaal anders uit, net als de rest van de motor.
De E36 werd geleverd met de M52B28, de E46 met de M52TUB28, maar om te controleren, hier zijn enkele foto's:
S52 (ziet er hetzelfde uit als een M52B28 met een andere plastic afdekking over de kleppendeksel)
Image

M52TUB28 (let op de verschillende inlaatspruitstukken)
Image
mijn god, dat is gemakkelijk te onderscheiden. de ene ziet eruit als een motor, terwijl de andere veel efficiënter is en eruitziet als een Homelink :eeps:
is dat een 3-cilinder?