E46 Fanatics Forum banner

Hulp nodig, suggesties voor een wide body nodig :)

15K views 35 replies 15 participants last post by  323tom  
#1 ·
Hé jongens, ik twijfel over het laten aanbrengen van een wide body op mijn NIET-m, ik hou eerlijk gezegd niet van 90% van de e46 wide body auto's die er zijn, dus ik wil niet terugkijken en het niet leuk vinden nadat ik zoveel geld heb uitgegeven, de belangrijkste reden waarom ik de wide body wil/moet doen, is vanwege de bandenmaat, ik zit maximaal op 275s rondom en ik krijg voor en achter wrijving, ik weet dat als je niet wrijft, je niet dubt lol, maar ik heb al mijn bestuurdersscherm vooraan gebarsten en het is gewoon irritant, dus ik ben van plan om m3 voorspatborden te krijgen (de m3 ventilatieopeningen te vormen/verwijderen) en voor de achterkant wil ik m3 kwartieren hebben, maar het misschien een extra inch meer verlengen dan de standaard m3's, nu is mijn dilemma dat ik van mijn voor- en achterbumper hou en de sideskirts er zeker bij passen, maar als ik de bumpers widebody, zullen ze niet breed genoeg zijn en het zal er raar uitzien? Ik weet dat OSS zijn m-tech 2 bumpers heeft aangepast en het ziet er geweldig uit, ik dacht aan een V-CSL voorkant met gegoten luchtkokers en oem m3 of GTR achterbumper, maar ik weet niet zeker welke sideskirts ik leuk vind, de GTR's zijn niet slecht, maar niet mijn favoriet... hoe dan ook, ik doe niet alsof mijn auto een stg 2 hpf onder de motorkap heeft en van plan ben om op een dag stg 3+ te gaan, dus dit is alleen voor de show... genoeg geklets, als iemand suggesties heeft, voel je vrij om ze te plaatsen!

#2 ·
Ik vind je idee echt leuk en het is zo'n beetje wat ik zou doen als ik ooit de behoefte/wens zou hebben om WB te gaan. Hier zijn mijn suggesties:

-OEM M3 voorspatborden met zijventilatie verwijderd
-M-techII voorbumper verbreed om te passen op voorspatborden & een op maat gemaakte lip vergelijkbaar met die hieronder, maar dan op de M-techII
-OEM M3 achterkwartieren verbreed met 1" met volledig afgeplatte binnenlip
-OEM M3 achterkant verbreed om te passen op achterkwartieren
-V-CSL diffuser of vorm het CSL-gedeelte van de huidige diffuser naar de OEM M3 diffuser, waarbij alleen het CSL-gedeelte zichtbaar blijft - de rest schilderen. Dit geeft je de beste diffuser-pasvorm
-OEM M3 sideskirts
-OEM M3 motorkap met E92 m3 ventilatieopeningen (misschien een heel kleine boser aan de voorkant, maar verleng deze slechts 1/2" max) - hoewel je huidige motorkap erg mooi is en ook goed zou stromen.

Hier is een foto van wat ik bedoel voor de voorspatborden & de op maat gemaakte lip (maar vorm de lip naar de splitterlijnen van de M-techII):

Image

#25 ·
Ik vind je idee hierover erg goed en het is vrijwel wat ik zou doen als ik ooit de behoefte/wens zou hebben om WB te gaan. Hier zijn mijn suggesties:

-OEM M3 voorspatborden met zijventilatie verwijderen
-M-techII voorbumper verbreed om te passen op voorspatborden & een op maat gemaakte lip vergelijkbaar met die hieronder, maar op de M-techII
-OEM M3 achterkwartieren verbreed 1" met volledig afgeplatte binnenlip
-OEM M3 achterkant verbreed om te passen op achterkwartieren
-V-CSL diffuser of vorm het CSL-gedeelte van de huidige diffuser naar de OEM M3 diffuser, waarbij alleen het CSL-gedeelte zichtbaar blijft - de rest schilderen. Dit geeft je de beste diffuser-pasvorm
-OEM M3 sideskirts
-OEM M3 motorkap met E92 m3 ventilatieopeningen (misschien een heel klein beetje boser aan de voorkant, maar slechts 1/2" max verlengen) - hoewel je huidige motorkap erg mooi is & ook goed zou stromen.

Hier is een foto van wat ik bedoel voor de voorspatborden & de op maat gemaakte lip (maar vorm de lip naar de splitterlijnen van de M-techII):

Image
Ik dacht dat dit gewoon een M3 was met de kieuwen verwijderd?

#4 ·
Hé Bill, ik denk dat we een vergelijkbare smaak hebben! Haha, eerlijk gezegd, ik geef de voorkeur aan de oem mtech 2 zijkanten die ik nu heb, beter dan oem m3, ik vind je idee voor de voorbumper leuk, ik dacht eigenlijk in die richting, maar dan met mijn huidige kleurenschema. Wat de achterbumper betreft, ik heb er goed geld voor betaald voor mijn achterdiffuser/bumper en dacht eraan om hem breder te maken en ventilatieopeningen in GTR-stijl toe te voegen, maar ik denk dat het waarschijnlijk gemakkelijker zou zijn om een oem m3 te nemen en die breder te maken, wat denk je van de gtr-zijskirts? Ik denk niet dat mijn mtech 2 agressief genoeg zullen zijn, maar misschien... Ik ben ook van plan om mijn achterwielen naar weldcraft te sturen en ze te laten verbreden van 18x9 naar 18x11 :)

#9 ·
Hé Bill, ik denk dat we een vergelijkbare smaak hebben! Haha, eerlijk gezegd geef ik de voorkeur aan de oem mtech 2 zijkanten die ik nu heb, beter dan oem m3, ik vind je idee voor de voorbumper leuk, ik dacht eigenlijk in die richting maar dan mijn huidige kleurenschema behouden, wat de achterbumper betreft, ik heb er goed geld voor betaald mijn achterdiffuser/bumper en dacht eraan om hem te verbreden en ventilatieopeningen in GTR-stijl toe te voegen, maar ik denk dat het waarschijnlijk gemakkelijker zou zijn om een oem m3 te krijgen en die te verbreden, wat denk je van de GTR-zijskirts, ik denk niet dat mijn mtech 2 genoeg agressief zullen zijn, maar misschien... Ik ben ook van plan om mijn achterwielen naar weldcraft te sturen en ze te laten verbreden van 18x9 naar 18x11 :)
Ik denk dat de GTR-skirts veel beter zullen passen dan de MT2-skirts, aangezien de mt2-skirts niet veel bulk hebben. Persoonlijk geef ik nog steeds de voorkeur aan de OEM m3-skirts, maar het is jouw auto, dus doe wat je wilt! Je hebt duidelijk een goede smaak om het te krijgen waar het nu is:thumbsup: Het verbreden van een MT2-achterkant zou veel werk zijn en het kan er te veel voor zijn, aangezien het al een beetje verbreed moet worden voor OEM m3-kwartieren, laat staan verbrede m3-kwartieren. Nogmaals, ik heb geen ervaring met carrosserie, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen... zo lijkt het me.

Zal weldcraft nog eens 2" toevoegen aan de lip van het wiel of aan de binnenste barrel? De enige manier waarop ik zie dat dat werkt, is als ze 2" lip toevoegen. Het kan kosteneffectiever zijn om een nieuwe set achterwielen met een lagere offset te verkopen en te kopen.

Probeer ook hier de interesse in die diffuser te peilen. Ik weet dat het 5 weken duurt om in de VS te komen, daarom gebruiken de meeste mensen hem niet. Je kunt hem misschien voor bijna de originele prijs verkopen, omdat de koper niet hoeft te wachten/levertijd heeft en hij in goede staat is.

#6 ·
Flossman GT spatborden!

#8 ·
Ik zou graag een wide body op mijn sedan willen doen als ik klaar ben met mijn s54 swap... Ik denk dat ik het van custom metaal zou maken. Gewoon de spatborden afsnijden, nieuwe lippen lassen, dan plamuur, plamuur en nog meer plamuur om het er goed uit te laten zien, wat betreft de bumpers wie weet..

#10 · (Edited)
Hé Mach, ik voel het Flossman-kit op geen enkele manier, er is er een lokaal en het is niet mijn kopje thee... Bedankt voor het geweldige advies Bill, toen ik zei dat we een vergelijkbare smaak hadden, maakte ik geen grapje, want ik ben eigenlijk van plan om een set van die werkvelgen te krijgen in precies hetzelfde kleurenschema als jij hebt, maar M3-offset voor de straatconfiguratie en mijn Volks als racevelgen te gebruiken... Ik vraag me af of iemand een Photoshop van mijn auto zou kunnen maken met een wide body met GTR-zijskirts, ik denk dat ik een OEM M3-achterkant zal gebruiken, omdat ik er lokaal een goedkoop kan vinden en een Vorsteiner-achterdiffuser kan kopen en ze er mogelijk toe kan aanzetten om hem in GTR-stijl te modificeren, misschien kan ik ergens een GTR-achterbumper vinden, ik wil gewoon geen goedkope aftermarket-***** rommel... Ik twijfel nog steeds over het aanpassen van mijn voorbumper of het kopen van een VCSL-bumper en het aanpassen zonder inlaat aan beide kanten, zoals RaviJ heeft, het is verreweg mijn favoriete configuratie! Op die manier kan ik mijn voor- en achterbumpers verkopen aan een gelukkige nieuwe eigenaar, vooral als ze glinsterend grafiet metallic zijn... Ik heb misschien ook een vriend die geïnteresseerd is in mijn quad-diffuser lokaal, maar ik weet hoe het voelt om 5 weken te wachten en er ongeveer 900$ voor te betalen, omdat het "op maat gemaakt" is, lol... Wat betreft het toevoegen aan de velgen, zegt de maat dat ze van de binnenkant van de velg toevoegen, dus er is geen schilderwerk nodig, maar dat verhoogde de offset tot +65, aangezien mijn huidige velg 18x9 et 40 is, dus ik zou een 25-30 mm h&R-spacer gebruiken... misschien zelfs 18x11 rondom, ik ben dol op mijn vierkante configuraties lol, maar we zullen zien wat ik kan bereiken, ik heb snel de hele winter :) Hier zijn een paar foto's van mijn auto van een leuke lokale cruise die we gisteren hebben gemaakt, geweldige bochten door het bos met bijna 100 auto's, het was best wel leuk :)
http://phautography.com/maxsept18/content/20110918_LA1maXbimmerFallCruise_3925_large.html
http://phautography.com/maxsept18/content/20110918_LA1maXbimmerFallCruise_3923_large.html
Ja, dat is rook uit het raam :p
En hier hebben we de muskokas beëindigd :)
http://phautography.com/maxsept18/content/20110918_LA1maXbimmerFallCruise_4167_large.html

#13 ·
Ik ben momenteel ook op zoek naar een brede kit en ben niet echt gecharmeerd van de Flossman kit, vooral gezien de prijs! Je kunt het misschien troep noemen, maar er is een bedrijf op eBay dat alleen de brede wielkastverbreders maakt en als je ze maten geeft, passen ze het aan de behoeften van je auto aan! Ze zijn gemaakt van carbon kevlar en kosten ongeveer 10% van de prijs van een basis brede kit! Slechts een suggestie als je je huidige kit echt leuk vindt! Ik vind je auto ook leuk zoals hij is!

#17 ·
Dus ik ben bijna klaar om de trekker over te halen voor de volgende onderdelen voor mijn wide body build... -Vorsteiner VCSL voorbumper met 1-delige CF splitter (de mistlamp duct molden) -Achterste oem m3 bumper die 1-1,5" verlengd zal worden aan de achterste kwartieren, ook zal ik de GTR stijl ventilatieopeningen erin laten snijden -OEM m3 achterste kwartieren verlengd 1-1,5" -Vorsteiner GTS3 achterdiffuser -Oem m3 voorspatborden met de m3 ventilatieopeningen gemold (weet niet zeker of ik de achterkant moet matchen en de GTR stijl uitsparing op de voorste ventilatieopeningen moet krijgen) -Mijn achterste volks verbreden van 18x9 naar 18x11 gewikkeld in wat MT 305s -Twijfel tussen Vorsteiner GTR sideskirts of oem m3 sideskirts nog steeds' -Mogelijk de VRH voorluchtvering die Greg Ogden ook heeft om mijn auto laag te houden, maar wanneer nodig om hem op te tillen om ergens overheen te komen, zal een druk op de knop helpen... Wat vinden jullie van die lijst? Ik kan gewoon niet beslissen of ik GTR of oem sideskirts beter vind...

#21 ·
Het nieuwe voorgestelde plan is best gaaf. Hoewel ik oorspronkelijk tegen de GTR-zijkanten was, denk ik dat ze beter bij het thema passen als je GTR-ventilatieopeningen op de bumpers gebruikt. Als je uiteindelijk de GTR-bumpers in de stijl krabt, ga dan in plaats daarvan voor M3-zijkanten, aangezien de GTR-zijkanten niet op hun plaats zouden zijn zonder de GTR-bumpers.

Hoe ver beneden ben je van plan om verlengde kwartieren te laten lopen? Als je ze nog eens 1-1,5" helemaal naar beneden naar de sideskirts laat lopen, dan zouden de M3-zijkanten waarschijnlijk niet agressief genoeg zijn. Als je de 1-1,5" aan de bovenkant van de spatbord toevoegt en deze naar beneden taps toeloopt om gelijk te liggen met de sideskirt, dan werken de M3-zijkanten naar mijn mening. Wat ik bedoel met ze helemaal naar de sideskirts laten lopen, is zoals de auto in de onderstaande link, en met taps toelopend bedoel ik het behouden van een meer OEM-stijl spatbordlijn die niet uitsteekt vanaf de zijkant van de auto waar deze de sideskirts raakt.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=871283

#22 ·
Hé Bill, ik ga ze taps toelopen, geen fan van die dikke brede body look, op zoek naar iets schoons :)

zo ongeveer zoals dit, zoals ik in een eerdere post heb geplaatst...

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=854181&highlight=

Ik denk dat de standaard m3 sideskirts wel passen als ik de gtr uitsparingen niet doe, maar ik ga de achterste zeker doen, weet nog niet zeker over de voorste spatborden... de auto van de man die ik gepost heb heeft het alleen achter, maar zijn auto heeft uiteraard de m3 grills en de mijne niet, dus de voorspatborden kunnen er een beetje saai uitzien als ik de gtr stijl spatborden niet doe... hier zit ik zo'n beetje vast tussen sideskirts en gtr uitsparingen haha

#23 ·
Ja, ik begrijp je dilemma met de GTR-uitsparingen, aangezien je de M3-zijroosters niet zult hebben. Ik ben persoonlijk nooit een groot fan geweest van de GTR-voorspatborden, vooral omdat het er zo druk uitziet, dus zonder de M3-zijroosters denk ik dat het gedaan zou kunnen worden om agressiever te zijn, maar er toch schoon uit te zien. Goede keuze om alleen de bovenkant van het spatbord te verlengen en het taps toelopend te maken, zodat het schoon is. Hier is een draad over een auto met F&R GTR-spatborden, maar nog steeds OEM M3-zijkanten, voor het geval je het gemist hebt. In tegenstelling tot mijn laatste bericht, denk ik dat het er eigenlijk goed uitziet met de OEM M3-zijskirts en GTR-spatborden op de witte/groene M. Misschien helpen deze foto's je om te beslissen.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=692618&highlight=

#24 ·
Ja, maar hun achterste kwartieren zijn OEM, niet verlengd, dus het is moeilijk te zeggen hoe het eruit zal zien. Ik denk dat ik de GTR-zijkanten en uitsparingen op de voorspatborden en de achterbumper ga doen en het daarbij laat. De OEM zou waarschijnlijk ook mooi zijn, maar lang niet zo agressief als de GTR-zijkanten.

#31 ·
Hé jongens, dus ik heb zo'n beetje bedacht welke carrosseriepanelen ik ga gebruiken... Nu denk ik dat ik mijn verfkleur ga veranderen, ik vind Sparkling Graphite Metallic nog steeds erg mooi, maar ik ben er niet ZO dol op als andere kleuren, ik denk erover om over te stappen op een matte kleur zoals de Reventon matte black of BMW's frozen grey... wat denken jullie? Elke kleursuggestie zou geweldig zijn... Ik vind mijn huidige velgen ook erg mooi, maar zou een set bronzen/gouden velgen wel leuk vinden, dus de verf moet passen bij mijn huidige titanium gunmetal volks of bronzen/gouden velgen...