E46 Fanatics Forum banner

Eonon GA9450B - Geen geluid

60K views 56 replies 23 participants last post by  AlamoAdam  
#1 ·
Hallo allemaal,

Net een Eonon GA9450B geïnstalleerd en alles werkt prima, maar ik krijg er geen geluid uit. Ik heb alle threads en "fixes" doorzocht die andere mensen hebben gepost, maar niets lijkt bij mij te werken. Mijn auto heeft het Harmon Kardon-systeem en van wat ik heb gelezen, heeft het iets te maken met het leveren van stroom aan de versterker via een versterkerstroomdraad/afstandsbedieningsdraad, waardoor in feite de versterker wordt ingeschakeld wanneer al het andere aanstaat.

De radio ontvangt AM/FM omdat de zendernaam op het scherm staat, maar ik heb ook bluetooth-audio geprobeerd, en de headunit lijkt geluid en signaal van alles te krijgen, maar levert gewoon geen stroom aan de versterker en aan de luidsprekers.

Ik gebruik de 17-pins stekker/harnas.

Wat ik heb geprobeerd:

- In de instellingen is er een externe versterkerinstelling die al dan niet moet worden aangevinkt, ik heb beide manieren geprobeerd en geen van beide activeert geluid. Het is de moeite waard om te vermelden dat er al was geselecteerd dat er een externe versterker was, maar ik heb het toch geprobeerd
- Ik heb geprobeerd de blauw/witte "Ant"-kabel aan te sluiten op de rode acc-kabel op de Eonon-harnas met een snelle connector om te testen, want ik las in een andere thread dat het werkte, maar geen succes bij mij
- Ik heb geprobeerd de tweede harness te gebruiken met de RCA-luidsprekerkabels + "Ant"- en "Amp-Con"-draden met vrouwelijke butt-connectors en de blauw/witte ANT-draad van de main headunit harness aangesloten op zowel de "Ant"- als de "Amp-Con"-kabels.

Ik wil niet knoeien met de fabrieksharnas als het niet nodig is en van wat ik heb gezien, zou dit geen probleem moeten zijn.

Dus ofwel doe ik iets verkeerd of mijn headunit werkt niet correct of de rode combus box is defect. De fabrieksradio werkte voor het verwijderen.

Ideeën? Ik zal in de volgende post een paar foto's uploaden vanaf mijn telefoon.

• Like
Reactions: robodon
#2 ·
Eonon reageert slechts één keer per dag, zelfs als ik binnen enkele minuten na hun e-mail antwoord. Ze maken het dus behoorlijk moeilijk.

Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd, is dit

Zoals gezegd, wil ik niet in de fabriekskabelboom splitsen als ik dat niet hoef te doen. Ik heb het gevoel dat er veel meer mensen met mijn probleem zouden zijn en erover zouden posten als dat het geval was. Bovendien is dat 5 jaar oud en de kabelbomen zijn net iets anders.

-------------

Gebaseerd op deze thread lijkt er misschien intern iets mis te zijn met mijn head unit.

#4 ·
Eonon zei dat ik de twee amp-draden moet aansluiten. Er zijn geen twee amp-draden. Het één antwoord per dag ding van hen maakt me gek.

#47 ·
Ik zal even kijken.

Eonon zei dat ik de twee amp-draden moet aansluiten. Er zijn geen twee amp-draden. Die ene reactie per dag van hen maakt me gek
Hoi,
Ik heb vanavond de standaard radio eruit gehaald om mijn unit te installeren. Alles aangesloten en opgestart maar geen geluid... Ik las ook over het aansluiten van de twee blauwe draden en kon maar één blauwe draad vinden. (ANT)

Na veel gegoogel stond ik op het punt om het op te geven en het werd donker, dus ik zette de oude radio er weer in en dacht het voor een andere dag te laten. Nu ik er naar kijk is het simpel. De kabelboom met alle RCA-stekkers heb ik nooit aangesloten omdat ik ze niet nodig heb. Maar in die kabelboom zit een ANDERE blauwe ANT-draad en dat zijn de twee die op elkaar aangesloten moeten worden. Daarna zou het geluid ook moeten werken.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit een ontwerpfout is die het gemakkelijkst werd gecorrigeerd door de verbinding extern te maken.

Ik zal het morgen allemaal weer terugzetten. Ik heb de unit getest met mijn iPhone en hij lijkt zo geweldig te zijn als ik hoopte.

Ik hoop dat je je probleem nu gemakkelijk oplost. :)

Groeten,
Jon

#6 ·
Dit is misschien heel laat, maar ik heb hetzelfde meegemaakt. Je moet de ANT-draad nemen die afkomstig is van de hoofdaansluiting van de auto-harnasadapter (geleverd door Eonon) die blauw is en deze in een van de andere draadconnectoren (ook blauw) steken die in de achterkant van de head unit gaat. Er is een gesplitste blauwe draad met ANT en de andere was AMP out. De gesplitste draad die ik had, was met de RCA-stekkers voor de video-ingang. Ze maken het gemakkelijk, aangezien de auto-harnasadapter een mannelijke connector was en de connectorassemblage vrouwelijke connectoren had.

#7 ·
Voor de goede orde, u gebruikt de verlengkabelboom die Eonon specificeert om te gebruiken als u navigatie EN DSP-systemen heeft, correct? DSP-systemen zijn de Harmon Kardon-systemen.
Als u naar de site gaat en op de unit klikt, staat er dat deze niet compatibel is en dat u de verlengkabelboom moet gebruiken. Scroll ongeveer 3/4 van de weg naar beneden en er staat voor navigatie- en DSP-systemen
https://www.eonon.com/Android-Car-G...n-Car-GPS-Navigation-with-32G-ROM-Built-in-DSP-Support-Apple-Car-Auto-Play.html
Hier is de link voor de kabelboom
https://www.eonon.com/Car-Accessori...ring-Harness/Eonon-Extension-Harness-Designed-for-Eonon-GA9450B-Car-Stereo.html

#8 ·
Even een follow-up om te zien of je dit ooit hebt opgelost - ik heb NET een 9450B besteld in de veronderstelling dat het volledig plug-and-play zou zijn voor mijn 2002 w/ H/K-systeem, aangezien ik heb gehoord dat ze dat in het verleden waren? Zo ja, hoe bevalt het apparaat je? Ik had eigenlijk de voorkeur gegeven aan een AVIN-apparaat omdat ze er origineel uitzien, maar de prijs was hier niet te verslaan, en aangezien ik 99,9% van de tijd CarPlay ga gebruiken, was er geen reden om geen groter scherm te nemen.

#9 ·
Dit is om de een of andere reden controversieel, aangezien sommigen geloven dat dingen er standaard/OE uit moeten zien. Sorry, maar mijn auto's zijn bestuurders EN show-ers! Ik vind de 9450B erg leuk, maar de interface is een beetje beperkend zoals hij van Eonon komt. Ik ben een Apple-man, die AppleCar play wilde, maar verdwaald is in de Android-interface. Er is een app waarmee je het uiterlijk kunt aanpassen (ik heb 2 seconden onderzoek gedaan...) maar de belangrijkste 2 pagina's van de interface waren iets gemakkelijker op de 9150 die ik eerder had met Android 9. Ik zweer dat de muziek ook beter klonk op de 9150, maar niet veel. Ik heb de 9150 geïnstalleerd en hij deed rare dingen met het beeld van de achteruitrijcamera, dus ik heb hem teruggestuurd - Absolute NACHTMERRIE om dat te doen. De 9450B besteld en erin gezet en als je goed bent met Android-lijsten, dan is dit oké voor jou. Ik worstel, maar ik kan er wel doorheen komen.

Geluid is goed, scherm is erg glanzend en ik heb er nog niet 's nachts mee gereden. Zal waarschijnlijk niet donker genoeg worden voor mijn smaak en ik zal uiteindelijk het scherm uitzetten, met behulp van mijn stuurknoppen - die perfect werken! De installatie is niet slecht, maar wees voorbereid om wat van het dashboard weg te snijden en de meeste kabelbomen aan te sluiten, alleen om het versterkersignaal te krijgen. Ik heb draden uit de kabelbomen getrokken om de boel op te ruimen, voornamelijk de RCA-snoeren.
Voor minder dan $200 is dit een behoorlijk net pakket met interfaces die goed werken. Na een paar minuten nadat de auto is uitgeschakeld, duurt het 20 seconden voordat de radio opnieuw opstart, maar hij gaat onmiddellijk in de back-upmodus, dus ik kan een paar seconden wachten op de radio... die 10-60 olie heeft sowieso meer tijd nodig om goed te stromen!

Ik ben begonnen met de auto die geen Navi had, dus ik hoefde die extra kabelboom niet aan te sluiten. Het versterkerprobleem is eenvoudig te bedraden, omdat ze alles op zijn plaats hebben gezet in de Eonon-systemen.

Grappig - De 9150-unit was bedraad met de versterker aangesloten, zonder te knoeien met de crossover op de kabelbomen.

#11 ·
Ik wil graag een 9 inch Android headunit met Apple CarPlay ondersteuning installeren in mijn 2002 330 Coupe met Harman Kardon.
Op dit moment ben ik nog steeds aan het uitzoeken welk systeem het beste voor mijn auto zou werken.

Van wat ik tot nu toe heb gezien, is de Eonon GA9450B de enige 9 inch Android 10 headunit met ingebouwde CarPlay die momenteel beschikbaar is, dit is wat ik prefereer.
Daarnaast is er een Xtrons 9 inch Android 9 headunit zonder ingebouwde CarPlay, maar deze is uitbreidbaar met een CarPlay adapter.

Ik heb veel video's en websites bekeken om informatie over deze headunits te verzamelen.
Wat ik tot nu toe kan concluderen op basis van wat ik ben tegengekomen:

- Beide headunits vereisen dat het dashboard wordt bijgesneden, tenzij je een ander navigatiesysteem in de auto had.
- Stuurwielbediening zou moeten werken met CAN-bus op beide headunits

Nu het meest verwarrende en belangrijke deel, geluid:
- Eonon zegt dat je een extra verlengkabel A0587 ($70) nodig hebt voor de Harman Kardon versie. Het ziet ernaar uit dat deze helemaal van de radio naar de kofferbak moet worden bedraad.
- Xtrons zou geen extra verlengkabel nodig moeten hebben voor de Harman Kardon versie.

Kan iemand die ervaring heeft met een van deze headunits in combinatie met het Harman Kardon systeem dit bevestigen en samenvatten welke extra kabels en aanpassingen nodig zijn?

#12 · (Edited)
Ik wil een 9 inch Android headunit met Apple CarPlay-ondersteuning installeren in mijn 2002 330 Coupe met Harman Kardon.
Op dit moment probeer ik nog uit te zoeken welk systeem het beste werkt voor mijn auto.

Van wat ik tot nu toe heb gezien, is de Eonon GA9450B de enige 9 inch Android 10 headunit met ingebouwde CarPlay die momenteel beschikbaar is, dit is wat ik prefereer.
Daarnaast is er een Xtrons 9 inch Android 9 headunit zonder ingebouwde CarPlay, maar deze is uitbreidbaar met een CarPlay-adapter.

Ik heb veel video's en websites bekeken om informatie over deze headunits te verzamelen.
Wat ik tot nu toe kan concluderen:

- Beide headunits vereisen dat het dashboard wordt bijgesneden, tenzij je een ander navigatiesysteem in de auto had.
- Stuurwielbediening zou met CAN-bus op beide headunits moeten werken

Nu het meest verwarrende en belangrijke deel, geluid:
- Eonon zegt dat je een extra verlengkabel A0587 ($70) nodig hebt voor de Harman Kardon-versie. Het lijkt erop dat deze helemaal van de radio naar de kofferbak moet worden bedraad.
- Xtrons zou geen extra verlengkabel nodig moeten hebben voor de Harman Kardon-versie.

Kan iemand die ervaring heeft met een van deze headunits in combinatie met het Harman Kardon-systeem dit bevestigen en samenvatten welke extra kabels en aanpassingen nodig zijn?
Ja - ik heb het Harman-systeem en heb NET de 9450B geïnstalleerd - het werkt plug and play met de meegeleverde snoeren, je hebt de verlenging NIET nodig.

De verlenging is alleen nodig als je fabrieks NAV hebt.

Ik moest 2 van de eonon-connectoren verbinden om de versterker te activeren, maar ze zijn gelabeld en het zijn spade-connectoren, geen solderen of iets dergelijks vereist. Eén op de hoofdkabelboom en één die van de witte connector komt.

Ik was huiverig voor de dashboardbekleding, maar je hoeft niet zoveel te doen als je zou denken, en het is 100 procent helemaal oké om terug te gaan naar OEM.

Je hebt gelijk dat de stuurknoppen op beide prima werken. Het is allemaal CAN-bus.
Ingebouwde CarPlay werkt prima - zorg er gewoon voor dat je de CarPlay-kabel in de CarPlay USB-sleuf steekt - hij past in 2 sleuven aan de achterkant van de unit. Ik besefte niet dat ik hem in de verkeerde had gestoken en dacht dat ik hem kapot had gemaakt, maar toen verplaatste ik de stekker gewoon en het was in orde

#13 ·
Dit is precies het antwoord waarop ik hoopte.
Het gaf me de laatste zet om de Eonon GA9450B te bestellen, aangezien ze ook een paasverkoop hebben, minder prijzig en de achteruitrijcamera en OBD worden meegeleverd.

Kunt u met een foto aangeven welke 2 connectoren u hebt aangesloten? Ik denk dat dit ook voor veel anderen nuttig zou zijn.
Ik ben ook benieuwd waar uw CarPlay-connector uitkomt.

Ik zal proberen een verslag over de installatie te plaatsen zodra ik het heb geïnstalleerd!
Ik heb ook uw bericht gezien over CarPlay met een raar geluid, ik zal u laten weten hoe dit voor mij uitpakt.

#14 · (Edited)
Dit is precies de reactie waar ik op hoopte.
Het gaf me de laatste zet om de Eonon GA9450B te bestellen, aangezien ze ook een paasuitverkoop hebben, minder prijzig en de achteruitrijcamera en OBD worden meegeleverd.

Kunt u met een foto aangeven welke 2 connectoren u hebt aangesloten? Ik denk dat dit ook voor veel anderen nuttig zou zijn.
Ik ben ook benieuwd waar uw CarPlay-connector uitkomt.

Ik zal proberen een handleiding over de installatie te plaatsen zodra ik hem heb geïnstalleerd!
Ik heb ook uw bericht over CarPlay met een raar geluid gezien, ik zal u laten weten hoe dit voor mij uitpakt.
Yup! Zodra ik kan, zal ik een foto maken, maar voor het geval de jouwe wordt bezorgd, er is een blauwe draad op de hoofdharnas van Eonon, en een blauwe draad op de witte stekker die ook RCA-aansluitingen heeft. Verbind de spades en je bent klaar!

De CarPlay-connector is gelabeld, volg gewoon de labels - hij gaat in de ruimte aan de rechterkant als je naar beneden naar de unit kijkt (ik zweer dat dit allemaal logisch zal zijn haha)

Ik heb de mijne uiteindelijk omgeruild, dus de nieuwe unit zou hier maandag moeten zijn. Bleek een mislukking te zijn, denk ik.

Ah! Zou je hebben verteld om het in hun eBay-winkel(s) te halen. Je kunt "doe een beste bod" doen en het nog goedkoper krijgen. Ik heb er een heleboel gedaan en ze uiteindelijk op 225 of zo gekregen

#15 ·
Ik probeer nog steeds radioproblemen op te lossen met een GA9350B met HK en zonder NAV. Moest u iets doen met betrekking tot de antenne-aansluiting om een ​​goede ontvangst te krijgen? Ik heb de landinstelling gereset, maar heb nog steeds problemen. Ik vraag me af of ik een defecte adapterkabel heb.

#16 ·
Mensen,
Bij het installeren van de 9450B in een auto met HK en fabrieksnavigatie, wordt de originele BM54-radio nog ergens voor gebruikt? Ik denk dat ik een slecht kanaal heb in die module. Ik zal het niet vervangen als het niet gebruikt wordt als ik eenmaal een 9450 heb. Als het MET de 9450B gebruikt moet worden, dan zal ik het eerst moeten vervangen.

Bedankt,

Todd

#17 ·
Mensen,
Bij het installeren van de 9450B in een auto met HK en fabrieksnavigatie, wordt de originele BM54-radio nog ergens voor gebruikt? Ik denk dat ik een slecht kanaal heb in die module. Ik zal het niet vervangen als het niet gebruikt wordt als ik een 9450 heb. Als het WEL gebruikt moet worden MET de 9450B, dan moet ik het eerst vervangen.

Bedankt,

Todd
De business cd-unit? Nee, deze vervangt hem volledig.

Als je echter het Harmon Kardon-systeem hebt, heb je mogelijk een slechte versterker.

#20 ·
Sla me voor te zijn -

Ik breng het hier terug, heb net mijn vervangende eenheid gekregen en de lage interferentie tijdens CarPlay lijkt er nog steeds te zijn. Heeft iemand anders dit?
Ik kan proberen of ik gewoon een CarPlay-dongle krijg en dat probeer, OF de moeite neem om dit terug te sturen en de 9350B te krijgen. Ik gebruik het echt alleen voor CarPlay.

De interferentie is laag, maar het is er dus...

Zou graag horen of iemand anders het hoort! Het is ALLEEN wanneer je iPhone is aangesloten.

#21 · (Edited)
Hartelijk dank voor de foto!

Als je in het algemeen zoekt naar CarPlay-ruis, zijn er veel klachten te vinden over allerlei soorten headunits. Dit is een voorbeeld van iemand met de 7" headunit die statische ruis ervaart via CarPlay.
De meeste problemen zijn oplosbaar via software-updates, ofwel iOS of headunit firmware.

Een paar vragen om dit probleem te verfijnen:
Kunt u specificeren wat voor soort interferentie u ervaart? Is het een bepaald geluid en is het er altijd als u via CarPlay verbonden bent, of alleen als u muziek afspeelt?
Welke telefoon en iOS-versie gebruikt u?
Heb je een andere telefoon en lightning-kabel geprobeerd?
Heb je je telefoon tegelijkertijd via Bluetooth gekoppeld, maakt ontkoppelen een verschil?
Wat heb je nog meer aangesloten op de radio dat interferentie kan veroorzaken?

Ik verwacht dat ze hetzelfde in de headunit hebben ingebouwd als in de externe dongle, dus ik denk niet dat dit het zal oplossen.

Ik zou de mijne morgen moeten krijgen, ik zal het installeren zodra ik het heb en je laten weten wat mijn ervaring is.

#22 ·
Bedankt voor de foto!Als je in het algemeen zoekt naar CarPlay-ruis, zijn er veel klachten te vinden over allerlei soorten headunits. Dit is een voorbeeld van iemand met de 7" headunit die statische ruis ervaart via CarPlay.De meeste problemen zijn op te lossen via software-updates, zowel iOS als headunit firmware.Een paar vragen om dit probleem te verfijnen:Kunt u specificeren wat voor soort interferentie u ervaart? Is het een bepaald geluid en is het er altijd als u via CarPlay verbonden bent of alleen als u muziek afspeelt?Welke telefoon en iOS-versie gebruikt u?Heeft u een andere telefoon en lightning-kabel geprobeerd?Heeft u uw telefoon tegelijkertijd via Bluetooth gekoppeld, maakt ontkoppelen een verschil?Wat heeft u nog meer aangesloten op de radio dat interferentie kan veroorzaken?Ik verwacht dat ze hetzelfde in de headunit hebben ingebouwd als de externe dongle, dus ik denk niet dat dit het zal oplossen.Ik zou de mijne morgen moeten krijgen, ik zal hem installeren zodra ik hem heb en je laten weten wat mijn ervaring is.
Interessant - Ik ben erg benieuwd naar uw ervaring.Het gebeurt zo ongeveer de seconde nadat ik mijn telefoon aansluit. Ik gebruik een iPhone 11, met een OEM Apple-kabel - en ik heb er een paar geprobeerd.Eenmaal aangesloten, is er een beetje statische ruis, gevolgd door een hoogfrequent "interferentie"-achtig geluid. Het geluid komt en gaat, vreemd genoeg. Het is niet afhankelijk van een geopende app, het afspelen van muziek of iets anders. Het is persistent en komt zelfs voor als ik in een andere app in de head unit zit. Soms gaat het even weg en komt het dan weer terug. Het volumeniveau heeft er ook helemaal geen invloed op. Zodra ik mijn telefoon loskoppel, is het weg. Mijn telefoon is niet gekoppeld aan de Bluetooth van de unit of iets dergelijks.Ik heb geprobeerd de wifi aan/uit te zetten, geen verandering aan beide kanten - geprobeerd kabels opnieuw te positioneren, etc. Ik vermoed dat het een soort processorinterferentie is.Ik heb een dongle van een derde partij besteld om te zien of dat verandert, met de gedachte dat het zichzelf misschien distantieert - in het slechtste geval kan ik hem retourneren. Ik kreeg de Eonon-unit voor zo'n eerlijke prijs dat ik het oké vind om te accepteren als ik de dongle moet toevoegen.Video die mijn probleem laat zien - zet het volume MAAR omhoog. Zoals ik al zei, het is zacht, maar het is irritant en het is er. Anders dan dit, ben ik blij met mijn unit. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik de interface kan aanpassen, die lijkt behoorlijk vergrendeld te zijn.https://youtu.be/X6m4_QzmdgA

#23 ·
Ja, dat is een aardlus. Het gebeurt door de manier waarop de head unit de aarding van alles afhandelt - het kan zijn dat de donglekabel niet goed geaard is. Ik zou beginnen met te kijken of er een continue aarding is tussen de carplay-dongle en het chassis. Sluit een usb-kabel aan op de carplay-adapter en test de aarding tussen het andere uiteinde van die usb-kabel en het chassis - er moet 0 ohm weerstand tussen zitten. Als dat goed geaard is, dan moet je verder zoeken. Welkom in het konijnenhol...

#24 · (Edited)
Ja, dat is een aardlus. Het gebeurt door de manier waarop de head unit de aarding van alles afhandelt - het kan zijn dat de donglekabel niet goed geaard is. Ik zou beginnen met te kijken of er een continue aarding is tussen de carplay dongle en het chassis. Sluit een usb-kabel aan op de carplay adapter en test op aarding tussen het andere uiteinde van die usb-kabel en het chassis - er moet 0 ohm weerstand tussen zitten. Als dat geaard is zoals het hoort, dan moet je verder zoeken. Welkom in het konijnenhol...
Hè. Dit ding openmaken is niet helemaal wat ik wilde doen, want het vervalt zeker de garantie. Ik heb geprobeerd kabels te verplaatsen, dingen te schudden en kan niet vinden waar die aarding zou moeten zitten, behalve binnenin.

Op deze units is de CarPlay-adapter INTERN (de nieuwe 9450B). Dus wat er uit de head unit komt, is slechts een vrouwelijke USB om een lightning-kabel in te steken. Er is een specifieke kabel die is bestemd voor CarPlay, dus ik vraag me af of de andere USB-poort beter zal zijn, met een externe dongle.

Edit: Ik vraag me af of het trekken van een andere draad van de kabelboom van de unit naar een aarde zou helpen? Hoewel dit ALLEEN gebeurt bij het gebruik van CarPlay, voor zover ik kan zien. Zou liever in de kabelboom ervan duiken dan in de kabelboom van mijn auto.

#25 · (Edited)
Ik heb de Eonon GA9450B vandaag in mijn 2002 E46 330 Coupe met Harman Kardon, zonder nav geïnstalleerd.

De levertijd duurde 6 dagen, best redelijk.
De verpakking is in orde, je krijgt een doos met de headunit, 2 zakken met kabels, wat handleidingen en een garantiekaart.

De installatie was vrij eenvoudig omdat ik ervoor zorgde wat ik moest doen voordat ik het installeerde. In mijn geval waren er geen extra accessoires, kabels of connectoren nodig.

Ik heb de meeste draden aangesloten, behalve de externe microfoon, voor de installatie. Ik gebruikte de foto in de handleiding die erbij zat, alle kabels zijn ook gelabeld. Wat ik niet zou hebben geweten zonder internet is dat je de AMP-CON van de meegeleverde kabelboom in de ANT (meegeleverde bundel kabels) moet steken.

Ik heb de dashboardbekleding verwijderd met de meegeleverde priegeltool.
Ik trok de radio naar voren en haalde de kabelboom en antennekabel los.

Ik heb de airco verwijderd, had wat problemen met het verwijderen van de kleine zwarte connector die geen pushpin heeft. Er zit een klein lipje aan de zijkant, ik duwde dit in met een kleine schroevendraaier en duwde de connector eruit met een andere schroevendraaier.

Ik heb de beugel verwijderd die de radio en de airco vasthoudt, hiervoor moet je mogelijk de bovenste ventilatieopeningen verwijderen, dit hoefde ik niet te doen.

Toen verwijderde ik de console-opslag onder de airco door van achteren te duwen, verplaatste de airco zonder de juiste beugel die je kon kopen.

Antennekabel in de nieuwe headunit gestoken en de kabelboom aangesloten.
Het wordt geleverd met 2 kabelbomen, A en B. Ik heb de kabelboom die in de auto zit van de oude unit in de 'BMW E46/E39 B' kabelboom gestoken. Zorg ervoor dat je de CanBus overschakelt naar de juiste kabelboom.

Ik zette de sleutel in positie 2, de headunit startte op en ik testte het geluid en Carplay.

Daarna heb ik de zijkanten van het dashboard bijgesneden met een snijgereedschap en een mes totdat de headunit goed paste.

Ik heb 2 USB-kabels en de GPS- en wifi-antenne door de hoek van de airco naar de handschoenenkast geleid, aangezien ik wat bedrading moet doen voor de achteruitrijcamera en OBD.

Ik schroefde 2 schroeven in de 2 gaten aan de bovenkant om de headunit vast te zetten en de dashboardbekleding terug te plaatsen.

Wat me de eerste keer opviel toen ik CarPlay gebruikte, was dat ik het volume niet kon wijzigen. Nadat ik terug was gegaan en mijn telefoon opnieuw had aangesloten, kon ik het CarPlay-volume wijzigen, maar het gebeurde later op de avond een tweede keer.

Nu over de statische ruis bij verbinding met een telefoon.
Zodra ik mijn telefoon op de CarPlay-adapter aansloot, kon ik wat gekraak en statische ruis horen. Het is niet hinderlijk luid en niet merkbaar tijdens het rijden of het afspelen van muziek.

Ik zal dit dit weekend verder testen en hier een update over geven.

Conclusie tot nu toe:
Ik ben er dol op! Het is een vrij groot en helder scherm en het reageert redelijk snel.
Er zit een equalizer in die eigenlijk nuttiger is dan ik had verwacht.
CarPlay, geluid en stuurwielbediening werken, wat voor mij het belangrijkste is.
Ik kan leven met de opstarttijd, ongeveer een halve minuut.
Over het algemeen verbetert het echt het uiterlijk en de functionaliteit van mijn E46.
Ik heb de headunit aan een paar mensen laten zien en ze zeiden allemaal: 'wow, dat is mooi'.

Attachments

#27 ·
Ik heb vandaag de Eonon GA9450B in mijn 2002 E46 330 Coupe met Harman Kardon, zonder navigatie, geïnstalleerd.

Over het algemeen verbetert het echt het uiterlijk en de functionaliteit van mijn E46.
Ik heb de headunit aan een paar mensen laten zien en ze zeiden allemaal: 'wow, dat is mooi'.
Geweldig geschreven! Heeft u toevallig een afbeelding van de bovenkant van de unit? Ik ben op zoek naar het bedradingsschema voor de hoofdaansluiting (ik denk dat het 20 pinnen zijn?) die meestal met een zilveren label op de via via wordt geplakt.
Bedankt :)

#37 ·
Nog steeds problemen met de radio-ontvangst met mijn GA9350B in een 2006 326Ci cabriolet met HK. Ik heb de fabrieksinstellingen gereset en Eonon stuurde me een MCU-update. Ik heb nog steeds last van ontvangstdrift en geen AM in de buitenwijken van NYC. Eonon zegt me nu om een signaalversterker te proberen, maar ik dacht dat de cabrio er al een had. Heeft iemand ideeën of gedachten over of het toevoegen van een andere versterker zin heeft?

#38 ·
Ik zweer dat ik dit probleem heel lang geleden in een BMW had. Ik herinner me alleen dat de antenneversterker niet door de radio werd ingeschakeld. Ik weet niet meer hoe ik het heb opgelost. Dat is een belachelijke suggestie dat je een aparte signaalversterker moet installeren. Die opstelling zou plug-and-play moeten zijn. Je auto heeft absoluut geen aparte signaalversterker nodig. Ik neem aan dat je de antenne-aansluitingen hebt gecontroleerd? De volgende stap zou zijn om de signaalversterker te lokaliseren (ik geloof dat die zich jaren geleden in mijn BMW in de C-stijl bevond) en te controleren op stroom wanneer je de radio aanzet. Ik geloof dat ik destijds een 330i met het H/K-systeem had.

#39 ·
Ik denk dat de antenneversterker zich aan de onderkant van de klep bevindt die omhoog klapt wanneer u de cabriokap intrekt. Het is een doosje van ongeveer 2 inch vierkant. Er gaat een enkele draad de doos in en ik denk dat deze via de antennedraad zelf van stroom wordt voorzien.

#40 · (Edited)
Heb vandaag dit systeem geïnstalleerd (de GA9450B) en kan de meeste dingen die hier worden genoemd, bevestigen.

** Geen geluid, tenzij je de "Ant"-draad van de kabelboom aansluit op de "Amp"-draad van een van de modulaire connectoren. Ik had deze nog niet eens aangesloten omdat ik geen van de connectoren op die stekker gebruikte, dus het kostte wat googlen tot ik hieraan werd herinnerd. Ik wou echt dat ze deze instructie zouden toevoegen (niet dat de instructies in de eerste plaats zo geweldig zijn).

Het ziet er absoluut geweldig uit in de auto. Het ziet er een miljoen keer 'subtiel maar stijlvol' uit dan bijvoorbeeld de Pioneer-unit in mijn Navigator (die 'aftermarket' schreeuwt). Het ziet eruit alsof het voor de ruimte is gemaakt.

Alles behalve de amp-aansluitdraad was supergemakkelijk, plug-and-play. Ik gebruik een iOS-apparaat en had de usb-adapter niet nodig (omdat daar wat verwarring over bestaat).

Ik heb het HK-systeem, zonder navigatie en had de extra kabelboom niet nodig.

Ik heb de Metra 95-9311B-kit gekocht voor de verplaatsing en het werkte perfect. Voelde voor mij niet overdreven gammel aan en ziet er goed uit in de auto. Het is een plastic dat vette vingerafdrukken laat zien, dus ik moet ervoor zorgen dat ik het schoonhoud.

Ik probeerde een dubbele USB-inbouwpoort te gebruiken met de Metra-kit en het vereiste nogal wat opening van het originele gat in de Metra-kit om de dubbele usb-kit die ik gebruikte te passen en meer dan dat, de dubbele USB-adapter die ik gebruikte, werkte niet met de unit. Het kan een miljoen dingen zijn (langere kabelrun dan de unit verwacht, gemengde standaarden, etc.), maar het was $10 dus ik zal het gewoon accepteren en een andere unit proberen en hopen dat het het grotere gat opvult dat ik moest uitsnijden.

Het lijkt erop dat je geen dual-screen CarPlay-apps kunt gebruiken (waar ik me echt op verheugde), maar voor de prijs is dit een absolute diefstal. Ik weet niet zeker wat de duurzaamheid op lange termijn is, maar ik ben meer dan onder de indruk van die prijs.

Ik heb de achteruitrijcamera die erbij zat niet geïnstalleerd (een besteld die is geïntegreerd in de kofferdeksel in plaats van de 'generieke camera'). Hoewel hij geen signaal ontvangt, schakelt hij toch het scherm uit en verlaagt hij het volume als je achteruit gaat (en geeft hij een 'geen signaal'-bericht weer).

Ik heb de microfoon die bij de unit wordt geleverd niet geïnstalleerd en ben gegaan voor een andere van Amazon. Heb het op dit moment niet getest.

Na het installeren van een miljoen systemen toen ik veel jonger was, werd deze 'plug-and-play'-opstelling zeer gewaardeerd. Ik vind het niet erg om mijn oude 'werkpaard' Navigator te verbouwen, maar wilde echt niet te ver van de standaard afwijken met het uiterlijk van deze unit en hij levert.

Je moet de 'oren' van het middengedeelte van de auto net onder de montagegaten een beetje trimmen en dat is de enige 'aanpassing' aan de auto die je hoeft te doen. Ik gebruikte een cilinderbit op een dremel om iets preciezer te zijn dan er met een mes op te hakken en het was het minst wenselijke deel van het proces, maar het zit op een plek die je nooit zult zien en heeft geen invloed op toekomstig gebruik, dus het is wat het is.

Ik heb me niet gestoord aan het aanleggen van draden voor de GPS, aangezien ik CarPlay voor navigatie zal gebruiken, dus er was niet echt veel 'draad aanleggen' voor mij. Ik kijk ernaar uit om uit te zoeken hoe ik de unit echt kan gebruiken, maar als je naar deze of duurdere units kijkt, zou ik, als ik het opnieuw zou moeten doen, deze de hele dag kopen.

Bewerkt om toe te voegen, als je overweegt te kopen, bekijk dan Ebay, want ze verkopen daar ook en hebben 'Beste aanbieding' op hun items. Ik deed een bod dat $30 lager was dan hun vermelde prijs en het werd onmiddellijk geaccepteerd.

#41 ·
Heeft iemand al ontdekt hoe je apps op het startscherm kunt verplaatsen?

Als ik in de app-map zit, kan ik een app aanraken/vasthouden en dan kan ik hem op het startscherm plaatsen, maar er staat 'startscherm is vol' en ik zie geen manier om de items op het startscherm te bewerken om ruimte te maken voor dingen?

#42 ·
Heeft iemand ook ontdekt hoe je apps op het startscherm kunt verplaatsen?

Als ik in de app-map zit, kan ik een app aanraken/vasthouden en dan kan ik hem op het startscherm plaatsen, maar er staat 'startscherm is vol' en ik zie geen manier om de items op het startscherm te bewerken om ruimte te maken voor dingen?
Ik heb net mijn installatie voltooid (nou ja...het is niet "af", maar het werkt). Dit wil ik ook graag weten.