E46 Fanatics Forum banner

Beste optie voor expansievat?

6.4K views 19 replies 15 participants last post by  ralf  
#1 ·
Ik heb mijn expansievat, denk ik, 3 keer vervangen. Ze zijn altijd een tijdje in orde, maar het merk Rein lijkt een onderliggend probleem te zijn. Het merk is verschrikkelijk. Ik heb deze voorheen onder garantie vervangen en heb altijd hetzelfde probleem. Welke tank houdt het vol?? Ik rijd een paar dagen per week voor de lol op de snelweg en ik ben er klaar mee om me zorgen te maken of de tank ontploft terwijl ik daar ben. Alle opties zijn welkom.

#4 ·
Een 1,4 bar koelvloeistofdop zal veel helpen om te voorkomen dat ze exploderen. OEM 17111742232. Verlicht ook veel stress op de rest van het koelsysteem. Zorg er ook voor dat je de koelvloeistof niet helemaal tot aan de bovenkant vult. Er is lege ruimte nodig in het expansievat om uit te zetten, ik vul de mijne graag net boven de minimumstreep.

#11 · (Edited)
Zorg er ook voor dat je de koelvloeistof niet helemaal tot de rand vult. Er is lege ruimte nodig in het expansievat om uit te zetten, ik vul de mijne graag net boven de minimummarkering.
Dit. Ging jaarlijks door tanks gedurende meerdere jaren voordat ik de meter begreep. Bij overvulling geeft de meter alleen "max" aan. Momenteel, vijf jaar op Rein-tank door alleen tot minimaal te vullen. Luchtspeling is essentieel voor samendrukbaarheid bij thermische uitzetting. Geniet ervan!

#13 ·
Toen je een Modine kon krijgen, waren dat degenen die BMW opsloeg en er een sticker op plakte.
Nu kun je ze nog steeds krijgen, maar alleen van BMW. En ja, ze zeggen nog steeds Modine.
oh-JEZUZ! Dat was vorig voorjaar ongeveer honderd. Nu is het bijna $200!

Mahle aftermarket wordt nu al een aantal jaren in China gemaakt.

#15 ·
Ik heb mijn expansietank, denk ik, 3 keer vervangen. Ze zijn altijd een tijdje in orde, maar het merk Rein lijkt een onderliggend probleem te zijn. Het merk is verschrikkelijk. Ik heb deze al eerder onder garantie vervangen en heb altijd hetzelfde probleem. Welke tank houdt het vol?? Ik rijd een paar dagen per week voor de lol op de snelweg en ik ben het zat om me zorgen te maken of de tank gaat ontploffen terwijl ik daar ben. Alle opties zijn welkom.
Een originele BMW expansietank & originele dop, de juiste vulhoeveelheid en ontluchting zorgen voor jarenlang probleemloos gebruik.

#19 ·