E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

Chwiejna pompa wodna (rozwiązano)

8.5K views 46 replies 16 participants last post by  blarf  
#1 · (Edited)
Wymieniłem pompę wody 50 tysięcy mil temu (2017, Saleri, 52 $)

Ponadto, co minimalnie muszę usunąć, aby wymienić tylko pompę wody?
Osłona wlotu powietrza, obudowa filtra powietrza, wentylator, pasek i co jeszcze?
Dlaczego filmy pokazują usuwanie obu węży chłodnicy i spuszczanie płynu z chłodnicy?


AKTUALIZACJA:
Wymieniono pompę wody
 
#2 ·
Dzisiaj poszedłem wymienić rolki prowadzące i napinacza.
Użyłem Torx50 do poluzowania paska (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
Następnie zdjąłem pasek.
Następnie użyłem Torx50 do poluzowania i usunięcia rolki napinacza (w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara).

Potem poczułem, że gniazdo Torx się ślizga! Ogarnia mnie przerażenie.
Zdaję sobie sprawę, że jeśli ta śruba się zerwie, samochód jest DOA i trzeba go będzie odholować.
Nie mogę poluzować śruby, aby wyjąć i wymienić rolkę.
Nie mogę dokręcić śruby, aby poluzować napinacz i założyć pasek z powrotem.

Okazuje się, że śruba ma łeb sześciokątny H8.
Nie mogłem włożyć H8 do łba sześciokątnego.
Jest zepsuty, prawdopodobnie od Torx50.
Próbowałem wbić H8 młotkiem, z minimalnym łukiem zamachu ze względu na chłodnicę.
Bez powodzenia. H8 nie wchodzi, a Torx50 uszkodził łeb sześciokątny.

Płakałem przez kilka minut, zastanawiając się, co mogę zrobić oprócz odholowania samochodu gdzieś.
Ostatecznie biorę Torx50 i sprawdzam, czy chwyta. Czuję napięcie w łomie.
Pieprzyć to, naciskam, chwyta i zakładam pasek wokół rolki.
Wszystko z powrotem razem i GTFO stamtąd.
"Zwycięstwo"

Nigdy nie wymieniłem rolki napinacza.
Nie zamierzam znowu bawić się śrubą napinacza.

Innego dnia spróbuję wbić H8
Albo pozwolę, żeby zajęło się tym warsztat.
 
#5 ·
Wygląda na to, że wał również się porusza, co oznacza, że pompa ulega awarii. Plastikowe koła pasowe zwykle pękają, nie chwiałyby się, chyba że śruby byłyby poluzowane.

Mówisz, że moje śruby są poluzowane? Czy pompa ulega awarii? A może oba?
 
#7 ·
Rozumiem - widzimy, że wał porusza się w sposób, w jaki nie powinien. To znak, że pompa umiera. Koło pasowe nie powinno się tak poruszać, jeśli śruby mocujące je do pompy są zabezpieczone.
Niekoniecznie. Śruby mogą być dokręcone. Luźny wał jest połączony z płytą, do której przymocowane są śruby. Chwiejne koło pasowe może również oznaczać luźny wał
 
#12 · (Edited)
Przy pierwszej okazji wymień tę śrubę na śrubę z łbem Torx, hartowaną. To znacznie ułatwi ci życie......zapytaj mnie, skąd wiem........
Mam numer części?
Myślę, że Torx jest do napinaczy mechanicznych, a sześciokątny do napinaczy hydraulicznych, takich jak mój.
Nie jestem pewien, czy są wymienne.

Czy zerwałeś śrubę sześciokątną?
Jak to rozwiązałeś??

Ciekawe. RealOEM pokazuje, że powinieneś mieć Torx T50, a nie HEX.
A jednak moje zdjęcie pokazuje HEX
Tak, widzę część #7 jako Torx
 
#14 ·
Fwiw, mam hydrauliczny napinacz ze śrubą/śrubą Torx, podobnie jak napinacz paska klimatyzacji.

Na złomowisku widziałem śruby z łbem sześciokątnym w tych miejscach... prawdopodobnie cokolwiek było pod ręką w fabryce tego dnia...

On The Fence, kiedy zamierzasz wymienić tę śrubę, użyj kawałka gumowej rękawicy lub nawet kawałków papieru wokół gniazda T50 lub H8, którego używasz, aby zapewnić lepsze dopasowanie, które się nie ześlizgnie. Niewiele jest tam miejsca na młotek, a uderzanie młotkiem w odlew aluminiowy zawsze mnie denerwuje... jest kruchy i ma tendencję do pękania, a nie zginania.

Sztuczka z papierem/rękawicą uratowała mnie wiele razy.
 
#15 ·
Czy to koło pasowe pompy wodnej jest uszkodzone? Chwieje się
Nie koło pasowe, ale wał pompy wody chwieje się z uszkodzonym łożyskiem. Słyszę, że łożysko pompy wody zaraz eksploduje.
 
Save
#16 ·
Nie koło pasowe, ale wał pompy wody chwieje się z powodu uszkodzonego łożyska. Słyszę, że łożysko pompy wody zaraz eksploduje.
Właśnie obejrzałem wideo i koła pasowe i wał poruszają się razem w harmonii, więc to wał pompy się chwieje... WYMIEN WP JAK NAJSZYBCIEJ.
 
#17 ·
Dla klucza imbusowego, imbus 5/16 ma około 7,9 milimetra. Może się tam zmieścić, jeśli jest trochę uszkodzony. Nie jestem pewien, czy robią imbusy 5/16, ale można włożyć śrubę 5/16 z dwiema nakrętkami zaciśniętymi na sobie. Następnie włóż ją do otworu i użyj zwykłego gniazda na nakrętkach.

Zazwyczaj z paskami można je chwycić, a następnie pociągnąć pasek, aby zwolnić napięcie. Następnie jest mały otwór na kołek, w który można włożyć klucz imbusowy, aby zablokować go na miejscu.
 
#21 ·
Also, what's the minimum stuff I need to remove to replace just the water pump?
Intake shroud, airbox, fan, belt, and what else?
Wlot powietrza, wentylator i osłona, poluzuj koło pasowe pompy wodnej przed zdjęciem pasków, oba paski, pompa wodna.
Zainstaluj odwrotnie. Umyj koła pasowe, aby usunąć cały rozlany płyn chłodniczy.

Zerwana śruba napinacza:
To nie jest tak złe, jak wygląda.
Możesz użyć wyciągacza śrub/śrub, aby usunąć zerwaną śrubę, nie jest ona tam mocno dokręcona.

Jeśli to problem, koło pasowe napinacza ma stalowy rdzeń łożyska z plastikowym kołem pasowym uformowanym wokół łożyska. Przetnij plastik i usuń kawałek plastikowego koła pasowego, co zapewni dostęp do 2 z 3 śrub mocujących napinacz, dzięki czemu można usunąć cały zespół. Trzecia śruba mocująca znajduje się wewnątrz tej części w kształcie rury obok pompy wodnej. Kawałek kartonu w pewnym stopniu ochroni chłodnicę podczas pracy.
Na stole warsztatowym możesz w razie potrzeby wymienić koło pasowe lub cały zespół.

Najpierw zdejmij koło pasowe prowadzące, aby mieć więcej miejsca do pracy. Możesz być w stanie złamać plastikowe koło pasowe napinacza za pomocą szczypiec do rur, jeśli możesz do niego dotrzeć, lub przeciąć je Dremelem itp. Musisz tylko złamać tyle, aby dostać tam nasadkę.

W tym momencie nie muszę sugerować, aby zawsze używać odpowiedniego rozmiaru narzędzia. Droższe narzędzia działają znacznie lepiej (niż tanie), są wykonane z znacznie twardszej stali.
 
#26 · (Edited)
Wlot powietrza, wentylator i osłona, poluzuj koło pasowe pompy wodnej przed zdjęciem pasków, oba paski, pompa wodna.
Zainstaluj odwrotnie. Umyj koła pasowe, aby usunąć cały rozlany płyn chłodniczy.
Ostatnim krokiem jest wymiana pompy wodnej.

Dobrze, że mogę zostawić oba koła pasowe napinacza/prowadzącego na miejscu.
Nie muszę zdejmować obu pasków. Mogę po prostu poluzować tylko główny pasek wielorowkowy.
 
#25 ·
AKTUALIZACJA:

Przypominam, że rolki prowadzące/napinające nie były problemem.
To chwiejna pompa wodna. Ale i tak wszystkie 3 trzeba wymienić.
Ale nie można tego zmienić, nie zajmując się (zerwany) napinaczem.

Dziś wbiłem gniazdo sześciokątne H8 w zepsutą główkę sześciokątną.
Przetestowałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i chwyciło i poluzowało pasek.
Przetestowałem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i czułem, że się ślizga, ale widziałem, jak śruba się porusza!
Boom! Zdjąłem pasek, a następnie wyjąłem śrubę/koło pasowe i wymieniłem je
Założyłem pasek z powrotem i wymieniłem również pasek A/C, kiedy tam byłem.

Zatem wymieniłem 2 koła pasowe, ale nie pompę wodną.
To było wystarczająco dużo dramatu na jeden dzień.
Zdecydowałem, że zajmę się pompą wodną innego dnia.
 
#32 ·
Ostatnią rzeczą jest prawidłowe odpowietrzenie.

Pozwoliłem silnikowi pracować na biegu jałowym z odkręconym korkiem i włączonym ogrzewaniem.
Płyn został zassany po kilku minutach, więc uzupełniłem zbiornik. Zamknąłem korek i pozwoliłem mu pracować na biegu jałowym.
Test temperatury na desce rozdzielczej zwykle oscyluje między 93 a 96 stopni.
Podczas pracy na biegu jałowym temperatura przekroczyła 93 i 96 stopni i osiągnęła 100 stopni, więc wyłączyłem silnik i spróbuję ponownie go uzupełnić rano.
 
#35 · (Edited)
Ostatnia rzecz to prawidłowe odpowietrzenie.

Pozwalam silnikowi pracować na biegu jałowym z otwartym korkiem i włączonym ogrzewaniem.
Płyn został zassany po kilku minutach, więc uzupełniłem zbiornik. Zamknąłem korek i zostawiłem na biegu jałowym.
Test temperatury na desce rozdzielczej zwykle oscyluje między 93 a 96.
Podczas pracy na biegu jałowym temperatura przekroczyła 93 i 96 i osiągnęła 100, więc wyłączyłem silnik i spróbuję ponownie uzupełnić go rano.
Wczoraj uzupełniłem zbiornik, który był teraz pusty po pracy na biegu jałowym do temperatury 100

Dziś ponownie pozwoliłem samochodowi pracować na biegu jałowym (ogrzewanie włączone, korek założony), aż temperatura przekroczyła 96 i ponownie osiągnęła 100
Z kratek wentylacyjnych nadal wydobywa się zimne powietrze. Więc wyłączyłem silnik.
Chwilę później sprawdziłem zbiornik i był pełny. Więc nie jestem pewien, co się dzieje.
Podsumowanie: Zbiornik pełny, ogrzewanie zimne, temperatura osiąga 100 (zamiast oscylować między 93/96)

Właśnie zrobiłem Sapote: korek założony, praca na biegu jałowym, kilka razy do 3000 obrotów. Zbiornik wciąż pełny, a ogrzewanie zimne
 
#34 ·
Poszukaj 'metody Sapote' dla prawidłowego odpowietrzania
Zasłużył na swoje miejsce w Ważnych Linkach.
 
#36 ·
Być może trzeba to odpowietrzyć w konwencjonalny sposób, podnosząc przód na podnośnikach, otwierając śrubę odpowietrzającą i napełniając ET po brzegi, procedura jest wymieniona w wątku Ważne linki na górze Forum Ogólnego

Najpierw potwierdź przepływ pompy wodnej:

 
#37 ·
Dzisiejsza aktualizacja

Silnik zimny, otworzyłem korek, dolałem kilka uncji
Przejechałem się dookoła bloku, uzyskałem temperaturę 75 i zaparkowałem.
Tym razem nagrzewnica dmuchała gorącym powietrzem

Wypuściłem ciśnienie powietrza przez odpowietrznik, więc mogłem teraz otworzyć korek i dolać jeszcze trochę.
Jak tylko silnik ostygnie, spróbuję ponownie dolać przed snem.
 
#38 ·
Dzisiejsza aktualizacja

Silnik zimny, otworzyłem korek, dolałem kilka uncji
Przejechałem się dookoła bloku, temperatura osiągnęła 75 i zaparkowałem.
Tym razem nagrzewnica dmuchała gorącym powietrzem

Spuściłem ciśnienie powietrza przez odpowietrznik, więc mogłem teraz otworzyć korek i dolać jeszcze trochę.
Kiedy silnik ostygnie, spróbuję ponownie dolać przed snem.
Nie powiedziałeś, czy otworzyłeś śrubę odpowietrzającą przy włączonym czy wyłączonym silniku. Powiedziałeś tylko, że zaparkowałeś. Jeśli otworzyłeś ją przy wyłączonym silniku, nie powinieneś tego robić.

Śruba odpowietrzająca znajduje się na najwyższym punkcie całego układu chłodzenia. Kiedy otworzysz śrubę odpowietrzającą i korek zbiornika wyrównawczego przy wyłączonym silniku, płyn chłodzący w górnym wężu chłodnicy będzie chciał spłynąć do zbiornika wyrównawczego z powodu grawitacji, ponieważ zbiornik znajduje się na niższej wysokości. Na przykład weź słomkę i napełnij ją wodą, a następnie połóż kciuk na górze słomki. Podnieś słomkę nad głowę i podnieś kciuk. Podniesienie kciuka jest jak otwarcie śruby odpowietrzającej. Kiedy to zrobisz, woda wypływa ze słomki z powodu grawitacji. Dzieje się tak, gdy otwierasz śrubę odpowietrzającą przy wyłączonym silniku. Co ważniejsze, kiedy płyn chłodzący wpływa do zbiornika wyrównawczego, zasysa powietrze do górnego węża chłodnicy przez teraz otwartą śrubę odpowietrzającą. Właśnie wprowadziłeś powietrze do górnego węża chłodnicy.
 
#39 ·
Otworzyłem odpowietrznik przy wyłączonym silniku. (Aby uwolnić ciśnienie, żeby móc bezpiecznie otworzyć korek bez czekania 3 godzin na ostygnięcie)
Jaki jest teraz mój następny krok?

Czy otwieranie korka przy ciepłym silniku jest złe? Jeśli powoli upuszczam ciśnienie podczas odkręcania korka?
Czy też zasada jest taka, żeby nigdy nie otwierać korka, chyba że jest zimny jak kamień?
 
#40 ·
Otworzyłem odpowietrznik przy wyłączonym silniku. (Aby wypuścić ciśnienie, żebym mógł bezpiecznie otworzyć korek bez czekania 3 godzin na ostygnięcie)
Jaki jest teraz mój następny krok?

Ponadto, czy to źle otwierać korek, gdy silnik jest ciepły. Jeśli powoli wypuszczam ciśnienie, obracając korek?
Czy też zasada jest po prostu taka, żeby nigdy nie otwierać korka, chyba że jest zimny jak kamień?
Zalecam ponowne odpowietrzenie układu.

Dlaczego czujesz, że musisz otworzyć korek, gdy silnik jest ciepły? Jeśli martwisz się o poziom płynu chłodzącego, sprawdź go rano. Podobnie jak w przypadku sprawdzania poziomu oleju, należy to robić w sposób spójny. Sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego rano to dobry sposób na zachowanie spójności.

Otwieranie korka, gdy płyn chłodzący jest gorący, stwarza całą masę problemów. Po pierwsze, jak wiesz, układ jest pod ciśnieniem, więc kiedy otwierasz korek, zmniejszasz ciśnienie, co oznacza, że istnieje szansa, że płyn chłodzący zmieni się ze stanu ciekłego w gazowy. Może to prowadzić do oparzeń parą, co wcale nie jest zabawne. Ogólnie rzecz biorąc, nie widzę powodu, dla którego powinieneś kiedykolwiek otwierać korek zbiornika wyrównawczego, gdy silnik jest gorący (edycja: w normalnych sytuacjach). (uwaga na marginesie: tak, możesz argumentować, czy 75C jest uważane za gorące w twoim przypadku, ale nie jestem tutaj, żeby się spierać :)).
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.