E46 Fanatics Forum banner

Wat is de algemene consensus over Eonon radio-units?

73K views 89 replies 33 participants last post by  cgj  
#1 ·
Hallo daar, nieuw hier.

Ik denk erover om mijn e46-radio-unit te upgraden met een Eonon GA9350.

Wat is ieders ervaring met dit merk? Ik hoor geen geweldige dingen op andere websites...

:eeps:

#4 ·
Ik weet niet zeker of je een consensus zult vinden... veel mensen aan beide kanten van de gang... voor en tegen.

Ik ben blij - niet extatisch met de Chinese units. Ik heb een Eonon die bij mijn E46 kwam. Het werkt, maar is een beetje buggy.
Ik heb onlangs nieuwe Xtrons Android 8.0 units in mijn X5 en E39 geĂŻnstalleerd en ben er ook blij mee en zou ze opnieuw kopen. Het lijkt erop dat je Apple car play kunt krijgen op sommige van de nieuwere Android units.

Er zijn redelijk goede beoordelingen op de forums. De consensus is dat de service voor de meeste goedkope Chinese units na de verkoop vrij zwak is, retourneren moeilijk of niet de moeite waard ($) is en de kwaliteit van de elektronische onderdelen die erin worden gebruikt niet zo geweldig is.

#5 ·
Ik weet niet zeker of je een consensus zult vinden... veel mensen aan beide kanten van de gang... voor en tegen.

Ik ben blij - niet extatisch met de Chinese units. Ik heb een Eonon die bij mijn E46 kwam. Het werkt, maar is een beetje buggy.
Ik heb onlangs nieuwe Xtrons Android 8.0 units in mijn X5 en E39 geĂŻnstalleerd en ben er ook blij mee en zou ze opnieuw kopen. Het lijkt erop dat je Apple Car Play kunt krijgen op sommige van de nieuwere Android-units.

Er zijn vrij goede beoordelingen op de forums. De ene consensus is dat de service voor de meeste goedkope Chinese units na de verkoop vrij zwak is, retourneren moeilijk of niet de moeite waard ($) is en de kwaliteit van de elektronische onderdelen die binnenin worden gebruikt niet zo geweldig is.

#6 ·

Ik heb onlangs nieuwe Xtrons Android 8.0 units geĂŻnstalleerd in mijn X5 en E39 en ben er ook blij mee en zou ze opnieuw kopen. Het lijkt erop dat je Apple carplay kunt krijgen op sommige van de nieuwere Android units.

Er zijn redelijk goede reviews op de forums. De enige consensus is dat de service voor de meeste goedkope Chinese units na de verkoop vrij zwak is, retourneren moeilijk of niet de moeite waard ($) is, en de kwaliteit van de elektronische onderdelen die erin worden gebruikt niet zo geweldig is.
Een van de bugs die ik heb - is dat de tijd soms niet klopt.

Ik heb een usb-dongle gekregen om CarPlay te activeren - en tot nu toe werkt die functie prima.

Een andere ding om in gedachten te houden - heb je een telefoon die een hotspot kan creëren? Zo niet, dan kan het een uitdaging zijn om dingen aan de unit toe te voegen, want het wifi-bereik is vrij slecht.

#7 ·
Ik vind de mijne erg goed, maar het heeft wat aanpassingen gekost om het zo te krijgen als ik het wil. Ik heb nog steeds problemen met mensen die me kunnen horen tijdens Bluetooth-telefoongesprekken. De CarPlay-adapter werkt perfect (minus problemen met mensen die me kunnen horen tijdens gesprekken). Probeer dat uit te zoeken
Image

#53 ·
Ik vind de mijne erg leuk, maar het heeft wat aanpassingen gekost om het zo te krijgen als ik het wil. Ik heb nog steeds problemen met mensen die me kunnen horen tijdens Bluetooth-telefoongesprekken. De CarPlay-adapter werkt perfect (minus problemen met mensen die me kunnen horen tijdens gesprekken) Probeer dat uit te zoeken
Image
Ik heb precies deze unit - net 3 dagen geleden geĂŻnstalleerd - problemen met de radio-ontvangst - soms werkt het geweldig, andere keren kan ik niets oppikken. Bovendien kan ik het hoofdscherm niet aanpassen zoals u laat zien - hoe hebt u de pictogrammen verplaatst?
Afgezien van het radioprobleem ben ik erg blij met de unit..

#8 ·
Ik vind de mijne erg leuk. Ik waardeer vooral de mogelijkheid om de unit aan te passen met welke apps ik maar wil. Het geluid is vergelijkbaar met de fabrieksheadunit.

Ik wou wel dat de radio-tuner-app beter was. Net als bij anderen is de tijd een uur verkeerd als ik de auto voor het eerst start en blijft een minuut of twee verkeerd. En het display lijkt 's nachts een beetje helder, zelfs op de donkerste stand.

Maar over het algemeen ben ik blij met de betaalde prijs.

#9 ·
Ik ben over het algemeen tevreden. Niet alles werkt, maar alle belangrijke dingen zijn in orde. De radio-ontvangst is net OK, lang niet zoveel zenders als de nieuwere BMW-fabrieksradio van mijn vrouw, vooral FM. Het grootste probleem is een zwak display en ernstige reflectie van het scherm. Als het kapot zou gaan, zou ik waarschijnlijk weer zo'n zelfde exemplaar kopen, omdat de apparaten die meer dan twee keer zoveel kosten, veel van dezelfde problemen hebben, en de naamloze Chinese klonen een vreselijke ondersteuning hebben. De single DIN-units die ik heb geprobeerd, zijn verschrikkelijk - onbegrijpelijke displays en veel kleine knoppen met cryptische kleine symbolen erop. Ik kan tenminste door de menu's navigeren en de Eonon zo instellen dat hij doet wat ik wil, zonder dat ik elke keer dat ik het apparaat gebruik de handleiding hoef te raadplegen.

#10 ·
Ja, ik ben er blij genoeg mee. Het is niet perfect, maar het is een enorme verbetering ten opzichte van de standaardversie. En ik vind het leuk om te knutselen - dus de TPMS, achteruitrijcamera etc. zijn allemaal leuk om mee te spelen.

De geluidskwaliteit is veel beter dan ik dacht. CarPlay-adapter werkt goed en was zeker de investering waard.

#11 ·
Ja, ik ben er blij mee. Het is niet perfect, maar een enorme verbetering ten opzichte van de standaard. En ik vind het leuk om te knutselen - dus de TPMS, achteruitrijcamera etc. zijn allemaal leuk om mee te spelen.

De geluidskwaliteit is veel beter dan ik dacht. CarPlay-adapter werkt goed en was zeker de investering waard.

#12 ·
Bedankt iedereen voor de info! Ik zal waarschijnlijk de nieuwe Android P met de OEM-look en een kleiner scherm nemen, maar ik zal eerst de HAVC-eenheid naar beneden moeten verplaatsen, wat een grote taak is voor een noob haha

#13 ·
#15 ·
Tot nu toe heb ik een goede ervaring gehad met de GA9150B. Ik volgde Jimmy's installatie/review

Een paar opmerkingen:

- Ik kan de stuurknoppen niet toewijzen aan verschillende functies. Standaard verandert de spraakknop de audiomodi (AM, FM, Aux) in plaats van Siri/Voice assist te activeren.

- De USB-poorten op de Eonon laden erg langzaam ~1Amp.

- Om langzame opstarttijden te voorkomen. In instellingen/auto/geavanceerd zet u de uitschakeling op: "automatische slaapstand"

Proost; E46Envyy

#18 ·
Tot nu toe heb ik een goede ervaring gehad met de GA9150B. Ik volgde Jimmy's installatie/review

Een paar opmerkingen:

- Ik kan de stuurknoppen niet toewijzen aan verschillende functies. Standaard verandert de spraakknop de audiomodi (AM, FM, Aux) in plaats van Siri/Voice assist te activeren.

- Om langzame opstarttijden te voorkomen. Stel in instellingen/auto/geavanceerd uitschakelen in op: "auto sleep"

Proost; E46Envyy
De stuurknoppen storen me niet zo veel, aangezien ik er geen op mijn stuur heb :lmao:

Ik heb mijn HVAC-unit naar beneden verplaatst zonder te investeren in een nieuwe dashboardbeugel. Ik bond wat nylon touw aan veren aan de achterkant van de HVAC-unit en leidde ze rond en naar beneden naar de schroeven die de console op zijn plaats houden (in de buurt van de versnellingspook). Dat houdt de HVAC-unit mooi en veilig. Niemand zal ooit de kleine openingen opmerken, omdat deze niet wordt omringd door de juiste dashboardbeugel.
Ik wil de verplaatsingskit wel kopen, aangezien mijn huidige frontpaneel erg versleten is :(

#16 ·
Tot nu toe heb ik een goede ervaring gehad met de GA9150B. Ik heb Jimmy's installatie/review gevolgd.

Een paar opmerkingen:

- Om langzame opstarttijden te voorkomen. Stel in de instellingen/auto/geavanceerd de uitschakeling in op: "automatisch slapen"

Proost; E46Envyy

#17 ·
Ik heb mijn HVAC-unit naar beneden verplaatst zonder te investeren in een nieuwe dashboardbeugel. Ik heb wat nylon touw vastgemaakt aan veren aan de achterkant van de HVAC-unit en deze rond en naar beneden geleid naar de schroeven die de console op zijn plaats houden (in de buurt van de versnellingspook). Dat houdt de HVAC-unit mooi en stevig. Niemand zal ooit de kleine openingen opmerken omdat deze niet wordt omgeven door de juiste dashboardbeugel.

#19 ·
Welke carplay-dongles werken met deze Eonon-eenheden

Zijn er bepaalde carplay-dongles die mensen zouden aanbevelen om te gebruiken met deze Eonon-eenheden?

#21 ·
Zijn deze Eonon-units plug-and-play met oudere aftermarket-units?

Ik heb de situatie dat ik een oude Dynavin-unit uit ongeveer 2011/12 in mijn auto heb, die draait op Android 2.2. Hij werkt, maar ik zou heel graag carplay willen, plus gewoon een soepelere, meer up-to-date gebruikerservaring.

Zou een van deze nieuwe Eonon-units gewoon plug-and-play zijn met de bestaande setup? D.w.z. zijn er al Dynavin-aansluitingen/adapters om een aftermarket-setup aan te sluiten? Zou ik gewoon de oude Dynavin-unit eruit kunnen halen en de nieuwe Eonon-unit erin kunnen steken en klaar zijn?

#24 · (Edited)
Ik heb de situatie dat ik een oude Dynavin-unit uit ongeveer 2011/12 in mijn auto heb, met Android 2.2. Het werkt wel, maar ik zou heel graag CarPlay willen hebben, plus gewoon een soepelere, meer up-to-date gebruikerservaring.

Zou een van deze nieuwe Eonon-units gewoon plug-and-play zijn met de bestaande setup? d.w.z. zijn er al Dynavin-aansluitingen/adapters om een aftermarket-setup in te pluggen? Zou ik gewoon de oude Dynavin-unit eruit halen en de nieuwe Eonon-unit erin pluggen en klaar zijn?
Ik ben er vrij zeker van dat het plug-and-play zou zijn.

#27 ·
Wat is de aanbeveling tussen de 9150B, 9250B en de nieuwe 9350B? Is het het extra geld waard voor het nieuwste model? Is het echt een grote upgrade? Maakt de octo-processor en 4 GB RAM op de 9150B het de betere optie? Probeer de bestelling te plaatsen voordat de uitverkoop vandaag eindigt.

#28 ·
Firmware kan worden geĂĽpgraded in deze Eonon-eenheden

Zijn de firmwares in deze upgradebaar?

Ik ben verder gegaan en heb een GA9150B besteld, die Android 8.0 is van Amazon (mijn gedachte was dat, zelfs als het iets meer kost, ik denk ongeveer $ 10 meer bij 219 dan de huidige Eonon-website aangeeft voor de verkoop, voor het geval ik er problemen mee heb, in welk geval ik het gemakkelijker kan retourneren).

Maar zijn deze upgradebaar? De hardware zou 8.1 of zelfs 9.0 moeten kunnen verwerken op basis van specificaties. Brengt Eonon updates/upgrades uit naar nieuwere versies zoals een telefoonfabrikant dat zou doen?

Zijn er ook Android-versies van derden voor deze die het upgraden van een 8.0-eenheid naar 9.0 mogelijk zouden maken?

#29 ·
Zijn de firmwares in deze upgradable?

Ik heb een GA9150B besteld, die Android 8.0 heeft, van Amazon (ik dacht dat, zelfs als het iets meer kost, ik denk ongeveer $10 meer bij 219 dan de huidige Eonon-website voor de verkoop aangeeft, voor het geval ik er problemen mee heb, in welk geval ik het gemakkelijker kan retourneren).

Maar zijn deze upgradable? De hardware zou in staat moeten zijn om 8.1 of zelfs 9.0 aan te kunnen op basis van specificaties. Geeft Eonon updates/upgrades uit naar nieuwere versies zoals een telefoonfabrikant dat zou doen?

Zijn er ook Android-versies van derden voor die een upgrade van een 8.0-unit naar 9.0 mogelijk zouden maken?
Ik heb een paar GA9150B's. Laat me een paar van je vragen beantwoorden...

Het heeft een externe microfooningang.
Ik was ook bezorgd over de geluidskwaliteit, dus ik heb (Amazon) een externe microfoon gekocht ---> https://www.amazon.com/gp/product/B016C4ZG74/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik ben de slechte geluidskwaliteit met deze microfoon niet tegengekomen, maar heb wel de microfoon geprobeerd die bij de radio werd geleverd (verschrikkelijk) toen ik de unit installeerde.

Je kunt de Android-versie upgraden.
(xda developers heeft een goede sectie over de MTCD/MTCE PX5 android head units [dit is wat de GA9150B is]), maar ik zou wachten tot een paar versies zijn uitgebracht voordat je naar Android 9 upgrade. Wanneer je de ROM verwisselt, kan de 'bron' afkomstig zijn van een andere hardware reseller, en niet alle functies zullen werken. Wacht op een update naar een van de meer 'mainstay' versies (zoals hal9k).

#32 ·
#33 · (Edited)
Ik heb deze op mijn X5 gebruikt en hij is erg klein en werkt goed bij zowel dag- als nachtrijden. De kosten zijn $12,99. Ik heb dit ook gekoppeld aan de DDVR HD-camera aan de voorkant die voor en achter opneemt wanneer de auto aan staat. Hij gebruikt een aparte Android-app waarmee de HD-camera aan de voorkant de lijnen op de weg kan lezen en waarschuwingen geeft voor het verlaten van de rijstrook en het vermijden van aanrijdingen als je te dichtbij komt met hoge snelheid. Je kunt ook op elk moment tijdens het rijden beide camera's bekijken en beide opnemen op een eigen microSD-kaart. Het is loop-opname, dus de nieuwste video's overschrijven de oudste video's. Ik hoef de kaart nooit te verwijderen of de video's te wissen.

Attachments

#73 ·
Ik heb deze op mijn X5 gebruikt en hij is erg klein en werkt goed bij zowel dag- als nachtrijden. De kosten zijn $12,99. Ik heb dit ook gekoppeld aan de DDVR HD-camera aan de voorkant die voor en achter opneemt wanneer de auto aan staat. Hij gebruikt een aparte Android-app waarmee de HD-camera aan de voorkant de lijnen op de weg kan lezen en waarschuwingen geeft voor het verlaten van de rijstrook en het vermijden van botsingen als je te dichtbij komt met hoge snelheid. Je kunt ook op elk moment tijdens het rijden beide camera's bekijken en beide opnemen op een eigen microSD-kaart. Het is loop-opname, dus de nieuwste video's overschrijven de oudste video's. Ik hoef de kaart nooit te verwijderen of de video's te wissen.

http://amzn.to/2ibYp9j

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Heb je de 9350? Zo ja, hoe heb je je achteruitrijcamera aangesloten?

#34 ·
Ik ben onlangs geĂĽpgraded van een GA8150a naar een GA9350 (android 9.0).

De vloeiendheid van de unit is soepeler (vermoedelijk kan het verbeterd worden als het de octa core in plaats van de quad core chip had??) en de apps hebben zeker een moderner ontwerp, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan de eenvoudigere stijl van de oudere apps - ze zijn gemakkelijker te navigeren als je er tijdens het rijden even naar kijkt.

De bluetooth is zeker beter. Ik heb geen klachten meer van mensen met wie ik spreek dat ze een echo van hun eigen stem horen, wat het gesprek bijna onmogelijk maakte!

Ook de lay-out van de knoppen aan weerszijden van het scherm is logischer dan mijn oude GA8150a.

Een ding dat teleurstellend is, is dat ik niet denk dat de geluidskwaliteit zo goed is als mijn oude GA8150a. Het heeft niet de diepte en afgeronde geluidskwaliteit van de oude unit.........jammer, want dit is "verondersteld" een upgrade te zijn!

Een probleem dat ik heb, is dat de DAB-radio-app geen geluid afspeelt. Hij heeft perfect signaal en ik kan alle radiostations zien, maar geen geluid. Ik vraag me af of de Eonon V0054 DAB+ unit die ik heb aangesloten niet compatibel is met android 9.0 ??? Ik heb vandaag een e-mail naar Eonon gestuurd voor hulp.

Drie dagen bezig.........zal proberen te onthouden om weer te posten na meer tijd testen.

#50 ·
Een probleem dat ik heb, is dat de DAB-radio-app geen geluid afspeelt. Hij heeft perfect signaal en ik kan alle radiostations zien, maar geen geluid horen. Ik vraag me af of de Eonon V0054 DAB+ unit die ik heb aangesloten niet compatibel is met Android 9.0??? Ik heb vandaag een e-mail naar Eonon gestuurd voor hulp.

Drie dagen verder.........zal proberen te onthouden om weer te posten na meer tijd testen.
Dus na dagelijkse e-mails met de klantenservice van Eonon om het DAB+ geluidsprobleem op te lossen, hebben we het volgende geprobeerd:-
1) de nieuwe versie van de DAB+ app verwijderen en de oude versie uitvoeren. Dit resulteerde in geluid, maar met een gebroken geluid dat om de 1/2 seconde of zo in en uit kwam.
2) de software upgraden naar de GA9350 - geen verbetering met beide apps.

Mijn vermoeden is dat Eonon geen software/app heeft gemaakt voor de V0054 om met Android 9.0 te werken, hoewel ze op hun website adverteren dat de GA9350 de V0054 voor DAB+ radio kan gebruiken! Vanaf maandag 1 juli ben ik door Eonon gevraagd om hen wat tijd te geven om het probleem op te lossen (dat er nooit had mogen zijn voordat de GA9350 op de markt kwam!). Misschien zijn ze nu een app aan het maken die wel werkt??
Ik zal ze tot ergens volgende week de tijd geven om een oplossing te bieden voordat ik een volledige terugbetaling aanvraag als ze dat niet kunnen, en ik zal teruggaan naar het gebruik van mijn vertrouwde GA8150a.

#35 ·
Ik denk erover om de GA9350 te kopen voor de auto van mijn zoon. Een paar vragen die ik heb over het apparaat:
Voor Apple Car Play - heb je een dongle nodig om dit te laten werken? Of werkt het met BT?
Waar legt iedereen de USB-kabels weg vanaf de achterkant van het apparaat?
Gebruikt iemand die USB-poort aan de voorkant van het apparaat?

Bedankt

#36 ·
Ik denk erover om de GA9350 te kopen voor de auto van mijn zoon. Enkele vragen die ik heb over de unit:
Voor Apple Car Play - heb je een dongle nodig om dit te laten werken? Of werkt het met BT?
Waar legt iedereen de USB-kabels weg van de achterkant van de unit?
Gebruikt iemand die USB-poort aan de voorkant van de unit?

TIA
Ja, je moet een aparte dongle kopen om CarPlay te laten werken. Het is ongeveer $40-50 dollar op eBay of amazon. Het werkt niet via bluetooth
Ik heb er een paar naar een dubbele poort onder de armsteun lopen. Ik heb de GA9150KW en die heeft geen USB aan de voorkant. Ik denk niet dat de 9350 dat ook heeft, maar ik kan me vergissen. De enige verandering die het volgens mij had, was Android 9.0 OS in plaats van 8.1

#37 ·
Ik zie dat Eonon een dongle verkoopt voor ongeveer $55 of zo - ik neem aan dat die ook zou werken. De USB aan de voorkant is volgens mij een mini-usb.

#38 · (Edited)
Ik zie dat Eonon een dongle verkoopt voor ongeveer $55 of zo - ik neem aan dat die ook zou werken. De USB aan de voorkant is een mini-usb, denk ik.
Ja, die dongle zal waarschijnlijk precies hetzelfde zijn als wat je elders vindt, neem ik aan. Ze vereisen allemaal dat er een app wordt gedownload op de headunit en dan is het plug and play. Werkt echt goed!

Er is een microSD-kaartsleuf aan de voorkant voor een gps-kaart of voor extra opslag. Is dat waar je aan denkt?

#40 ·