E46 Fanatics Forum banner

Wat is de BESTE prijs-kwaliteitverhouding voor BMW E46 remblokken?

25K views 29 replies 21 participants last post by  wgf3  
#1 ·
Hallo, ik ben op zoek naar de beste remblokken die niet duur zijn voor mijn 2001 bmw e46. Ik zou alle suggesties van jullie op prijs stellen. Het is alleen voor dagelijks straatgebruik en ik denk er niet aan om dure upgrades of iets dergelijks te kopen, maar als de kosten redelijk zijn voor de prestaties van de remblokken, dan zal ik dat doen. En ook een goede rotor of remkits die ik online kan kopen? Maar ik heb vooral gewoon een remblok nodig om geld te besparen. Bedankt op voorhand... TRQ?

#2 ·
Je krijgt veel antwoorden... Ik hou van keramische remblokken voor dagelijks gebruik omdat ze minder remstof produceren.

Voor uw auto:

Achterna -
TRW Black TPC0683 Premium Ceramic Rear Disc Brake Pad Set voor geselecteerde BMW 3-, 5- en 7-serie

Voorkant
TRW TPC0946 Premium Ceramic Front Disc Brake Pad Set voor geselecteerde BMW 3-serie, M3, X3 en Z4-modellen

Voor- en achterremblokken voor $80 gecombineerd op Amazon... geweldige recensies. Zorg ervoor dat ze op uw model passen... Ik zou de rotors nog steeds vervangen - anders kunt u een puls krijgen wanneer u de remmen gebruikt.

#10 ·
Textar-remblokken zijn over het algemeen de beste "allrounders", hier zijn de minste klachten van klanten.

De Stoptech-leidingen zijn een goede deal. Bij elke remleiding zijn gecoate leidingen en DOT-goedkeuring een must.

#17 ·
Textar-remblokken zijn over het algemeen de beste "allround", ze hebben hier de minste klachten van klanten.

De stoptech-leidingen zijn een goede koop. Bij elke remleiding zijn gecoate leidingen en DOT-goedkeuring een must.

Zijn de leidingen 40 dollar voor en ongeveer 40 dollar achter? Kan ik gewoon voor de ECS-tuning gaan als hun prijzen zo dichtbij elkaar liggen? En kunt u alstublieft de aanbevolen minimale rotordikte met micrometermeting vermelden voordat deze vervangen moet worden?🙃

#11 ·
Wagner Thermoquiet Ceramic of PBR Ceramic met Zimmerman Rotors voor mij. Heb nog geen leidingen op mijn wagenpark vervangen.
Voor het geval je remklauwen nodig hebt? Ik ging voor Centric van FCP voor $50 MET levenslange garantie.
Ben voor de Wagner's gegaan vanwege 25% korting bij Adavnce Auto, de wielen zijn schoon. Geweldige pasvorm, stil en ik kan het verschil met het gebruik van standaard remblokken voor mijn gebruik niet merken. PBR Axxiss deluxe met Balo rotors was vroeger mijn favoriete combinatie, behalve dat ze niet verkrijgbaar zijn bij mijn bronnen.
Ik hoop dat dit helpt.

#14 ·
Textar, zoals Don zei. OE-compound - Jurid en Pagid zijn acceptabele alternatieven. Blanco rotors - Ik heb Balo gebruikt, maar wat FCP ook heeft zonder schattige sleuven en gaten.

$10 geeft je een micrometer om te meten of je rotors nog een set remblokken aankunnen... dat kunnen ze meestal wel. Staat je remwaarschuwingslampje nu aan? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk nog 1.000 mijl voordat de remblokken de rotor raken en deze vernietigen, en voorkom je dat je kunt stoppen.

Alleen OE-compound. Rommel niet met remmen... BMW heeft dat al voor je gedaan... ze zijn de remmen niet vergeten.

Je geeft niet om stof, of gekleurde remklauwen, of een keer per jaar racen... je wilt dat OE-compound stopt in hitte en kou, regen en sneeuw, hagel, voor koeien, eenden, antilopen of ijsberen.

Ga vandaag niet met me in discussie... Ik ben nu professioneel aan het trollen. :)

#16 ·
Ik waardeer ieders antwoorden, ik vervang voorlopig geen rotors en nee, ik heb geen waarschuwing voor het remlicht, het is gewoon dat de auto 2 jaar niet heeft gereden en nu rijdt hij en de remmen voelen zwak aan en de achterkant piept veel en ik dacht dat remblokken dat gepiep zouden kunnen wegnemen, moet ik de sensor bij elke remblokvervanging vervangen?? En hoeveel sensoren moet ik kopen? Ik ga trouwens voor Textar-blokken. Ik waardeer jullie enorm!

#18 ·
Ik ben niet zeker van de minimale dikte, maar ik gok dat het op newtis.info staat.

realoem.com voor onderdeelnummers

fcpeuro voor onderdelen

...en je moet eerst kijken voordat je koopt. Je remmen piepen misschien omdat ze gereinigd en gesmeerd moeten worden. Misschien is het de parkeerrem die piept.

#19 ·
Zimmerman-rotoren en Textar-remblokken zijn mijn favoriete combinatie. Ik heb die combinatie op mijn m3 gezet en het is perfect voor de straat. Trq is rommel. Ik heb ze op mijn 550i en ze begonnen te piepen na een paar stops op hoge snelheid. Heb er ongeveer 12.000 mijl op zitten, nog genoeg leven, maar non-stop gepiep. Als je rotors een mooie rand aan de rand hebben, is het tijd om ze te vervangen. Of als ze er "geglazuurd" of kromgetrokken uitzien, wil je ze misschien vervangen

#22 ·
Hoi, ik zoek de beste remblokken die niet duur zijn voor mijn 2001 bmw e46. Ik zou al jullie suggesties op prijs stellen. Het is alleen voor dagelijks straatgebruik en ik denk er niet aan om dure upgrades of iets dergelijks te kopen, maar als de kosten redelijk zijn voor de prestaties van de remblokken, zal ik dat wel doen. En ook een goede rotor of remkits die ik online kan kopen? Maar ik heb vooral gewoon een remblok nodig om geld te besparen. Bedankt op voorhand...
TRQ?
Gebruik alles wat wordt verkocht door FCPeuro.com. Ze zijn levenslang gratis!

#23 ·
Gebruik alles wat wordt verkocht door FCPeuro.com. Ze zijn levenslang gratis!
Persoonlijk kan ik het niet rechtvaardigen om spullen terug te sturen naar FCP als het per definitie verbruiksartikelen zijn (remblokken, ruitenwissers, vloeistoffen, etc.). Ik heb veel spullen voor mijn BMW en mijn Audi gekocht bij FCP en ik heb meer dan een paar dingen teruggestuurd - maar niets dat inherent bedoeld is om te slijten. Als je een veelvoud van vijfcijferige kilometers uit een set remblokken haalt, heb je je geld wel waard. De prijzen van FCP zijn redelijk goed - we moeten ze niet uit de markt jagen door spullen terug te sturen waar je bij een andere verkoper niet eens aan zou denken.

#24 ·
brakeperformance.com
Brake Perfomance is waar ik al mijn remonderdelen koop. Ik gebruik ook alleen keramische remblokken, VEEL minder remstof, en heb ook geüpgraded naar geboorde/gleuf rotors. Met Brake Performance zijn de kosten minimaal en tot nu toe (4 vier voertuigen en VEEL kilometers) heb ik geen problemen gehad met hun producten. Ik gebruik ze op mijn 4Runner, Tundra, BMW, Highlander en de Honda van mijn petekind.
Slechts mijn twee centen waard.
908383

#25 ·
Hoi, ik zoek de beste remblokken die niet duur zijn voor mijn 2001 bmw e46. Ik zou al jullie suggesties op prijs stellen. Het is alleen voor dagelijks straatgebruik en ik denk er niet aan om dure upgrades of iets dergelijks te kopen, maar als de kosten redelijk zijn voor de prestaties van de remblok, zal ik dat wel doen. En ook een goede rotor of remkits die ik online kan kopen? maar ik heb voornamelijk alleen een remblok nodig om geld te besparen. Bedankt op voorhand...
TRQ?

Weinig stof, semi-metallisch.

Je vraag is erg open, zodat je het weet. Ga naar de hoek en koop een set remmen bij de auto-onderdelenwinkel. Vertel ze dat je wens weinig stof is. Stoffige remmen zijn goedkoop, de remmen met weinig stof zijn iets duurder. TIP: Ga naar AutoZone en koop remmen die in aanmerking komen voor de levenslange garantie, wanneer ze versleten zijn en als je de auto nog bezit, kun je gratis meer remmen krijgen.

(Als je op zoek was naar high performance onderdelen, zou mijn antwoord anders zijn, maar je lijkt tevreden te zijn met de fabrieksafwerking, en AutoZone kan de rekening betalen.)

#26 ·
Ga naar rockauto.com. Voer uw auto in. Er zijn veel remblokken en -schijven om uit te kiezen. Neem de modellen waarin u geïnteresseerd bent en doe wat onderzoek op het web. Ik heb uiteindelijk gekozen voor ACDelco professionele rotors en Wagner ThermoQuiet keramische remblokken (ze hebben twee jaar garantie en creëren minder stof).

#27 ·
Voor mijn dagelijkse e46 ben ik tevreden met Centric PosiQuiet remblokken rondom. De eerste grip als het nat is, is een beetje twijfelachtig, maar dat is het geval bij de meeste remblokken en ik denk dat het meer een functie is van rotor gaten of sleuven.

BMW-remblokken waren vroeger erg vuil en sleten snel, dus ik heb ze nooit gebruikt als vervanging op mijn e36's en e46's. De remblokken die op de e93 van mijn vrouw uit 2013 zaten, lijken echter prima.

#29 ·
Vorige keer heb ik ATE remblokken en -schijven gebruikt, erg mooi. Ze zijn de OEM voor de remmen. Je kunt alle kleine onderdelen zoals rubberen afdekkingen van hen krijgen. De remblokken zijn een beetje vuil, maar stoppen goed en zijn stil.