E46 Fanatics Forum banner

Welke BMW-kleur is deze tint BLAUW?

25K views 29 replies 18 participants last post by  Bali  
#1 ·
Ik ben dol op deze blauwtint... Ik overweeg deze auto te kopen. Echt nette 05 met 86k:thumbsup:

Attachments

#4 · (Edited)
Dat dacht ik al... wist het niet zeker. Ik vind het erg leuk. Bijna net zoveel als 'Seca Blue'. Seca Blue lijkt erg op het blauw in de Rondel. Een vriend van me heeft zijn S14 2002tii Rondel Blue geschilderd. Het is een verdomd mooie tii

#8 ·
Ik had een Topaz blauwe coupé, met het bruine en zwarte interieur. Mooie kleurencombinatie.

#9 ·
Ik heb deze auto op de LA craigslist gezien! Hij komt van de dealer in Reseda, toch? Het is een 06, geen 05. Geprijsd op $13.600 (voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn). Die dealer lijkt veel handgeschakelde BMW's binnen te halen, maar het is me altijd opgevallen dat ze ze iets aan de hoge kant prijzen, plus ze oververzadigden hun foto's, dus hun auto's zien er in het echt niet zo "scherp" uit. Het is een prachtige kleurencombinatie, met een handgeschakelde versnellingsbak bovendien, maar zoek even rond. Succes!

#14 · (Edited)
Het is Mystic Blue. BMW stopte Topaz na 2002 en verving het door Mystic.
Ik dacht dat mijn 2002 Touring (zie hieronder) Mystic was toen ik hem voor het eerst kocht, maar een forumlid suggereerde dat ik naar de verfcode moest kijken en het was inderdaad Topaz.

Mystic is een iets "koeler", minder verzadigd blauw, maar het is een subtiel verschil en kan gemakkelijk worden overspoeld door het verschil in de belichting van een bepaalde foto.
(Ironisch genoeg is Mystic de ene blauwe kleur die ontbreekt in die motorkapsamples hierboven)
Het zijn echter allebei coole kleuren.

Attachments

#15 ·
Mystiek blauw ziet er vanuit elke hoek anders uit, maar heeft de neiging om meer paars te hebben dan andere blauwtinten (niet zichtbaar op mijn foto). Zeer subtiel verschil met Topaasblauw, zoals u opmerkte. Het kan moeilijk zijn om de kleur aan te passen als ik het in de toekomst moet doen.

#19 ·
Gek!!! Ik heb gisteren net weer een 6-versnellingen xi gekocht. De foto's op Craigs lieten het eruitzien als ORIENT Blue..wat me enthousiast maakte omdat het de tweeling zou zijn van mijn andere xi! Ik kom er 3 uur later...en het is verdomde Mystic Bleu!!! LOL. Dude kende natuurlijk helemaal niets van zijn bmw-kleurenkaart.