E46 Fanatics Forum banner

Tractiecontrole, remlicht en ABS-lampje aan

11K views 5 replies 4 participants last post by  Bali  
#1 ·
Hallo,

Ik ben op zoek naar advies, indien mogelijk. Een paar weken geleden zijn de achterste schijven en remblokken plus sensoren van mijn e46 coupé vervangen, dus alles was in orde. Deze week heb ik de auto naar de garage gebracht om nieuwe camberarmen en een 4-wiel uitlijning te laten doen, alles is goed met de uitlijning nu. Sinds ik de auto heb opgehaald, zijn het ABS-lampje, het tractiecontrolelampje en het remlicht permanent gaan branden (de 1e dag was het met tussenpozen en blokkeerden de remmen zonder reden), nu branden de lampjes permanent. Ik heb de sensoren opnieuw gecontroleerd en alles lijkt in orde. Advies over wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb de codes gecontroleerd en er verschijnen geen codes voor het rem- of tractiesysteem. Bedankt bij voorbaat voor alle hulp. Grant

#2 ·
Een beetje vreemd, meestal wijzen die lampjes op een slechte wielsnelheidssensor, maar dat zou een code in de ABS-module moeten gooien. Eén ding dat je zou kunnen proberen, is het openen van de wielsnelheidssensor-signaalweergave op inpa, de auto op een lege rechte weg tot ongeveer 10 mph rollen en controleren of alle wielsnelheidssensoren correct lezen.

#3 ·
Heb je geprobeerd te scannen tijdens het rijden? Lijkt een beetje vreemd dat je geen codes krijgt, hoewel alle genoemde waarschuwingslampjes branden... Ik had bijna hetzelfde probleem met alle dezelfde lampjes die aangingen toen mijn remmen versleten waren, maar nadat ik ze had vervangen, gingen alle lampjes uit, hoewel ik een foutcode kreeg voor de ABS-sensor rechtsvoor, ging deze vanzelf uit en de sensor werkt prima. Controleer ook alle verbindingen voor de sensoren op de wielen en doe zeker wat jarheadp3 zei over het controleren van de snelheidssensoren op inpa tijdens het rollen/rijden.

#4 ·
Hoi,

Op zoek naar advies indien mogelijk. Een paar weken geleden zijn de achterste schijven en remblokken plus sensoren van mijn e46 coupé vervangen, dus alles was in orde. Deze week heb ik de auto naar de garage gebracht om nieuwe camberarmen en een 4-wiel uitlijning te laten doen, alles is goed met de uitlijning nu. Sinds ik de auto heb opgehaald, zijn het ABS-lampje, het tractiecontrolelampje en het remlicht permanent gaan branden (de 1e dag was het intermitterend en blokkeerden de remmen zonder reden) nu branden de lampjes permanent. Ik heb de sensoren opnieuw gecontroleerd en alles lijkt in orde. Advies over wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb de codes gecontroleerd en er verschijnen geen codes voor het rem- of tractiesysteem. Bedankt voor de hulp. Grant
Welk jaar en model E46 heeft u?
Moet dat altijd van tevoren vermelden, of beter nog in uw Voertuiggegevens onder Accountgegevens.

Ik gok dat u geen BMW-specifieke software gebruikt om de DSC-foutcodes uit te lezen? U heeft zeker DSC-foutcodes als de "ABS trifecta"-lampjes branden.
Staat uw stuurwiel gecentreerd als de voorwielen perfect rechtuit wijzen? Zo ja, dan hoeft u alleen de stuurhoek te resetten met INPA of Tool32. Zo niet, dan moet u terug naar de uitlijningswerkplaats en de spoorstangen laten afstellen totdat het stuurwiel gecentreerd is.

#5 ·
Welk jaar en model E46 heeft u? Moet dat altijd van tevoren vermelden, of beter nog in uw Voertuigdetails onder Accountgegevens.

Ik gok dat u geen BMW-specifieke software gebruikt om de DSC-foutcodes uit te lezen? U heeft zeker DSC-foutcodes als de "ABS trifecta"-lampjes branden.
Staat uw stuurwiel gecentreerd als de voorwielen perfect rechtuit wijzen? Zo ja, dan hoeft u alleen de stuurhoek te resetten met INPA of Tool32. Zo niet, dan moet u terug naar de uitlijningswerkplaats en de spoorstangen laten afstellen totdat het stuurwiel gecentreerd is.
Ik weet niet zeker of het verschilt tussen modellen, maar als mijn stuurhoeksensor opspeelt, gaat niet het ABS-lampje branden, maar alleen de tc/dsc-lampjes, dus ik had niet gedacht dat het de hoeksensor zou zijn?

Verzonden vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk