E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

Blijf weg van het merk Vaico!

1 reading
99K views 17 replies 11 participants last post by  David McMahon  
#1 ·
Ik maak dit draadje vanwege recente teleurstelling van het merk Vaico, wat mijn mening over het kopen van aftermarket-onderdelen om originele BMW-onderdelen te vervangen, bijna heeft veranderd.

1) Ik heb een tijdje geleden in de zomer de rem van de bestuurdersdeur vervangen, omdat de deur los klonk en de deur helemaal niet open bleef, wat het belangrijkste probleem was. Ik koos voor de Vaico-deurrem omdat deze in de uitverkoop was bij ECS Tuning voor ongeveer $ 7,50 vanwege de beperkte hoeveelheid. Houd er rekening mee dat andere websites dit apparaat bijna voor dezelfde prijs aanbieden als origineel, dus ik dacht dat dit een koopje was. Het wekte ook geen rode vlaggen bij mij op, omdat het zo hoog geprijsd was op andere websites, wat meestal betekent dat het precies hetzelfde onderdeel is, alleen zonder de BMW-stempel. Ik kon het niet meer mis hebben. Om een lang verhaal kort te maken, ik zat fout. De deurremarm is van plastic, terwijl het origineel een metalen arm is bedekt met een dikke rubberen coating. Omdat het van plastic was, piepte en rammelde de Vaico-deurrem na 2 weken meer dan een originele deurrem die 12 jaar oud was! Ik heb hem vervangen door een originele en heb sindsdien nooit meer problemen gehad.

2) Ik gooide opnieuw de dobbelstenen met Vaico toen ik mijn uitlaatsysteem opwaardeerde naar dat van een Magnaflow volledige catback, die aanzienlijk groter is. Ik gebruikte Vaico voor de middelste steunbeugels die het middelste dempergedeelte vasthouden. Deze units zijn van rubber. De reden dat ik voor Vaico koos, was omdat de originele $ 20 per stuk kostten, wat absurd is! Het bleek dat ook dit een grote fout was. Toen ik naar huis reed van de dealer die mijn uitlaat had geĂŻnstalleerd, maakte de auto helemaal geen geluid, alleen dat van een mooie uitlaatbrul. Dit duurde ongeveer een maand, totdat naar mijn mening het volgende gebeurde: de Vaico-steunen werden samengedrukt en de uitlaat rammelt nu als een teefje van de steunbalk. Zonder aarzeling bestelde ik OEM-exemplaren en ik garandeer dat deze het probleem zullen oplossen. Ik keek vandaag onder de auto en de uitlaat rust praktisch op de balk! Je maakt een grapje!!

Ik koop nooit meer iets van Vaico, ooit! Blijf weg!

NIET KOPEN, NIET KOPEN

Image

Save
#4 · (Edited)
Nou, ik voel met je mee. Ik heb mezelf betrapt op het overwegen van de kwaliteit van BMW versus zo ongeveer al het andere in het algemeen. Hé, ik ben net als iedereen die een paar dollar wil besparen bij het vervangen van onderdelen, vooral met die onderdelen die zogenaamd OEM/S-kwaliteit hebben. De laatste tijd heb ik mijn twijfels over de items die ik heb vervangen. De onderdelen zien er hetzelfde uit, maar soms denk ik niet dat dat het geval is. Ik weet dat BMW sommige items moet opslaan op basis van het toevoegen van hun naam aan het onderdeel of de doos of de reclame-uitgaven of wat dan ook. Maar voldoen sommige onderdelen echt aan de exacte normen? Misschien moet ik hier een draad over starten. Bij een aantal van mijn eigen onafhankelijke tests in het echte leven, denk ik niet dat dat het geval is. Een punt dat ik heb, zijn mijn stabilisatorstang-eindverbindingen. 7 jaar met originele BMW, vanaf dag één. 2 met een set Meyle HD's. Prijsverschil, misschien $10 per stuk. Merkt iemand anders verschillen als je gewoon bij originele BWM blijft?

#5 ·
Nou, ik voel met je mee. Ik heb mezelf betrapt op het overwegen van de kwaliteit van BMW versus zo ongeveer al het andere in het algemeen. Hé, ik ben net als iedereen die een paar dollar wil besparen bij het vervangen van onderdelen, vooral met die onderdelen die verondersteld worden OEM/S-kwaliteit te zijn. De laatste tijd heb ik mijn twijfels over de items die ik heb vervangen. De onderdelen zien er hetzelfde uit, maar soms denk ik dat dat niet het geval is. Ik weet dat BMW sommige items moet opslaan op basis van alleen het toevoegen van hun naam aan het onderdeel of de doos of de reclame-uitgaven of wat dan ook. Maar voldoen sommige onderdelen echt aan de exacte normen? Misschien moet ik hier een thread over starten. Bij een aantal van mijn eigen onafhankelijke tests in het echte leven, denk ik niet dat dat het geval is. Een punt dat ik heb, zijn mijn stabilisatorstang-eindverbindingen. 7 jaar met originele BMW, vanaf dag één. 2 met een set Meyle HD's. Prijsverschil, misschien $ 10 per stuk. Merkt iemand anders verschillen op door gewoon bij originele BWM te blijven??
Ik heb een paar dingen aftermarket gekocht toen ik voor het eerst begon met het onderhoud van mijn auto, maar na de mislukte VR VCG die een zure smaak in mijn mond achterliet, koop ik nu alleen nog OE of OEM, OE als het qua prijs relatief dichtbij is. Ik koop zelfs OEM Gemi slangklemmen.De enige succes dat ik heb gehad in mijn zeer korte blootstelling aan aftermarket-onderdelen voor onze auto's, is een $ 10 ruitensproeierpomp die ik van Amazon heb gekocht, 3 jaar later en hij werkt nog steeds als een kampioen en hij is me zeker niets verschuldigd.Ik heb ook de luxe van 2 mijl van Turner Motorsport en 18 mijl van Bavarian Autosport te wonen, maar winkel meestal bij bavauto omdat het belastingvrij is.

Save
#6 ·
Ik merkte dat ECS een paar maanden geleden Vaico-onderdelen begon te verkopen en ik was meteen sceptisch. Ik heb het bedrijf onderzocht en wat onderzoek gedaan, maar ik kon niet veel vinden. Ik zie dat ze actief zijn in Finland en China.

#7 ·
Is er een draad over merken die je moet vermijden/kopen voor bepaalde onderdelen? Misschien moeten we er een maken. Ik zoek altijd naar een doe-het-zelf-handleiding voor een onderdeel dat ik probeer te vervangen om te zien of er merkaanbevelingen zijn.

#9 ·
Ik rommel niet met iets, tenzij het over de onderdelenbalie van mijn BMW-dealer komt. Ik doe de dingen goed en doe ze maar één keer.

Verzonden vanaf de BimmerApp mobiele app
Ik deed dit toen ik mijn auto voor het eerst kocht. Maar toen vroeg ik hen om mij de kosten van onderdelen voor bougies en een brandstoffilter te geven en ze zeiden dit:

bougies 6 x $32
brandstoffilter 1 x $240, later werd de prijs verlaagd naar $180.

Toen werd ik een online Amerikaanse leverancier shopper.

#15 ·
3) Ten slotte, Marshmallow, zo lijkt het wel. Ik heb het afgelopen jaar talloze dingen gekocht, en het lijkt erop dat ik met ongeveer 1/4 van de dingen problemen heb gehad, wat ertoe heeft geleid dat ik meer een Genuine Parts-man ben geworden. Maar alles is goed man! Het zijn allemaal kleine dingen.

Save
#16 ·
Hier zijn mijn 2 cent. Ik kocht een Vaico koelvloeistoftank, precies 1 jaar later FAALT hij, waar de dop op geschroefd wordt. Nou, ze hebben 1 jaar garantie, bah, les geleerd. Oh en ik heb eerst de dop vervangen, maar de hals van de tank lekt, EN het wordt met de minuut erger.

#18 ·
Here's my 2 cents. I purchased a Vaico coolant tank, exactly 1 year later IT FAILS, where the cap screws on. Well they have a 1 year warranty, boo hoo, lesson learned. Oh and I did replace the cap first but the neck of the tank has a leak, AND it's getting worse, by the minute.
Gelieve te vervangen, motoren zijn duur!

#17 ·
Ik vermijd over het algemeen onderdelen van de dealer, behalve voor dingen als sleutels. In plaats daarvan zoek ik naar onderdelen die zijn gemaakt door de OEM-leverancier van BMW. Pelican Parts is een uitstekende bron voor die informatie (en voor onderdelen). Als ik remblokken nodig heb, controleer ik bij Pelican het OEM-merk, noteer ik hun prijs en zoek ik vervolgens op Amazon, eBay, oembimmer, BMA, enz. En als je ooit onderdelen koopt van Advance, verkopen ze het merk Beck Arnley, dat zijn opnieuw verpakte BMW-onderdelen. Ik zal altijd op zoek gaan naar de beste prijs als ik onderdelen voor mijn auto's nodig heb.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.