E46 Fanatics Forum banner

Hoe zit het met de achterste bocht van de regenpijp?

6.4K views 14 replies 7 participants last post by  Bidno  
#1 ·
Lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn dat het losraakt van de deur. Ik zie de lijst wel, maar ik zie de clips niet. Worden ze erop gelijmd geleverd? Of kun je beter dubbelzijdig tape gebruiken?

#3 · (Edited)
#6 ·
zie hier, het toont de helft van de clip op de lijst, de andere helft blijft op de auto? $300? !! https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/gloss-shadowline-trim-left/51132695281/ hoe zit het met de helft die op de auto zit, wat als die kapot is?
Hier is het onderdeel dat op de carrosserie van de auto past. https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/trim-clamp/51138204858/ Je kunt het onderdeel dat op de lijst is gelijmd niet apart kopen. Dus verlies ze niet of probeer een sloopbedrijf en ik heb Elmer's Stix All meerdere keren gebruikt om ze met succes terug op de lijst te lijmen.

#14 ·
hmm, unless mine are completely sheared off, all i have on car is that base h part, and they are tan
Het ronde deel dat u op deze foto ziet, wordt in de carrosserie gestoken, waardoor alleen het H-stuk in het overeenkomstige U-vormige stuk op de bekleding klikt. Ze waren oorspronkelijk wit. Ik heb gezien dat sommige erg slecht verslechteren nadat de bekleding eraf valt.

#8 ·
Moet een sedan-ding zijn

#9 · (Edited)
moet een sedan-ding zijn
Het is bijna elke sedan van een bepaalde leeftijd. Ik heb deze reparatie gedaan aan elke E46 sedan die ik heb gehad.

Ofwel te veel kracht die de clips na verloop van tijd lostrekt, ofwel de lijm is niet goed genoeg om te blijven zitten.

Attachments

#10 ·
Ik ging naar de dealer, met de realoem-pagina afgedrukt, en de man van de onderdelen werkte, foeterde en liep een uur weg. En hij is geen jonge kip, deze man van de onderdelen zit al meer dan 20 jaar achter zijn bureau.

Uiteindelijk gooide hij een heleboel clips in een ziplock-zak, rekende me tien dollar aan en zei: ***8220;ik hoop dat het lukt***8221;.

Op mijn auto zit dat boemerang-ding in de kofferbak omdat het helemaal verbogen is en alle clips en restanten van clips weg zijn. Het stoort me echter niet echt, mijn auto is niet opzichtig, maar ik begrijp je frustratie wel. Ik heb geprobeerd dit ding uit te zoeken en toen heb ik het opgegeven.

#12 · (Edited)
Ik geef het niet op, ik kan mijn eigen blokken maken, een lego zou perfect zijn lol

epoxy op de auto, dubbelzijdig tape op het sierdeel

Het breekt omdat ik merkte dat het rubber eraan blijft plakken als de deur enige tijd gesloten is, de deur openen, uiteindelijk kapot
Het is misschien beter om epoxy op het sierdeel te doen en dubbelzijdig tape op de auto. Een 3D-printer zou fijn zijn om zoiets te maken.

Fwiw, ik heb dat hele sierdeel (#13) een paar jaar geleden nieuw van de dealer vervangen en na niet zo lang begon het boemerangstuk weer geluid te maken en te bewegen bij het openen/sluiten van die deur (rechtsachter). Lang niet zo luid als het originele stuk dat eraf viel, maar uiteindelijk zal het ook falen.

#15 · (Edited)
Ik sta er gretig bij. Ik heb de boemerang (sedan) maar geen gelijmde clips en ook geen clips op de auto. Ik heb carrosserieclips bij de dealer gekocht en siliconenlijm gebruikt om de boemerang te bevestigen. Dit bleek slechts tijdelijk.

Het lijkt erop dat een aluminium stuk (geanodiseerd of zwart gelakt) de voorkant van de boemerang moet verbinden met de rest van de regenwatergoot. Dit kan cruciaal zijn, aangezien andere bevestigingspunten ver naar achteren zitten. En in feite is mijn eerste reparatie eruit getrokken en teruggetrokken (hoewel gelukkig nog steeds bevestigd). Op zoek naar geschikt aluminium om de ontbrekende connector te maken, maar tot op heden niets. Reageer met gedachten, bevindingen en voortgang.

P.S. Als iemand een DFW-autosloperij met e46's kent, stuur dan een PM. Ik heb nog geen enkele auto gevonden.