E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

CCV en slangen vervangen.

Tags
ccv hose
8.5K views 20 replies 11 participants last post by  fatih1221  
#1 ·
Vrienden, ik heb mijn mouwen opgerold voor een nieuwe CCV. CCV is niet al te slecht, maar het maakt wel wat lawaai. Eigenlijk wilde ik dit al eerder doen, maar er was geen geld. :) Hoe dan ook, ik heb het nodige onderzoek gedaan, maar er is een plek die in mijn hoofd is blijven hangen en ik wilde het vragen. 3. slang 11617504535 hoe krijg je hem uit die krappe ruimte? Ik heb een paar video's bekeken, maar ze lieten dit deel niet zien.

#2 ·
Breek het af en laat de slang lopen door hem te draaien om te vergrendelen. De andere slang klikt erin. Je hebt je inlaat eruit gehaald, dus je klus zou heel gemakkelijk moeten zijn. Ik heb de mijne erin gevist toen ik de mijne deed. Kostte me 30 minuten met de inlaat intact
Image

#3 ·
Break it off and run the hose by turn it to lock. The other hose clip in. You took your intake out so your job should be very easy. I fish mines in when I did mines. Took me 30mins with intake in tact
Ja, ik zal de luchtinlaat verwijderen. Is het moeilijk om het te verwijderen zonder het te breken? Hoe heb je het gedaan terwijl je het droeg?

#5 ·
Ik denk dat een van de 50skid-video's het behandelt. Bekijk zijn YouTube-kanaal.
Ik heb naar hem gekeken. Kon niet demonteren. Dit heb ik vervolgens bereikt door het spruitstuk te verwijderen. Het verwijderen van het spruitstuk hiervoor lijkt veel werk.

#6 ·
Haal het inlaatspruitstuk er niet af! Hier is hoe u die slang installeert:
  • neem een stuk touw van 2 voet lang en bind het om de bovenkant van de slang
  • steek de slang tussen de inlaatrunners
  • wikkel het andere uiteinde van het touw om de olievuldop
  • duw de slang tussen de runners zodat de bovenkant van de slang gelijk ligt met de bovenkant van de runners
  • plaats de CCV-body in positie
  • draai de CCV-body zo dat de onderkant naar het motorblok wijst
  • gebruik een lange schroevendraaier om het onderste uiteinde van de slang naar de bovenste connector van de CCV-body te dwingen
  • manoeuvreer de CCV-body zo dat de slang en de CCV-body passen
  • draai de CCV-body zo dat de onderkant naar de grond wijst
  • trek de bovenkant van de slang omhoog met behulp van het touw.

#7 ·
Neem het inlaatspruitstuk er niet af! Hier is hoe u die slang installeert:

• neem een stuk touw van 2 voet lang en bind het om de bovenkant van de slang

• steek de slang tussen de inlaatrunners

• wikkel het andere uiteinde van het touw om de olievuldop

• duw de slang naar beneden tussen de runners zodat de bovenkant van de slang gelijk ligt met de bovenkant van de runners

• breng de CCV-body in positie

• draai de CCV-body zo dat de onderkant naar het motorblok wijst

• gebruik een lange schroevendraaier om het onderste uiteinde van de slang naar de bovenste connector van de CCV-body te duwen

• manoeuvreer de CCV-body zo dat de slang en de CCV-body passen

• draai de CCV-body zo dat de onderkant naar de grond wijst

• trek de bovenkant van de slang omhoog met behulp van het touw.
Bedankt voor het advies. geen afbeelding?

#11 ·
Mensen, ik heb de stukken nu voltooid. Ik ga beginnen met demonteren. Ik heb veel video's bekeken. De vraag die in mijn gedachten opkomt, is om dit met of zonder het verwijderen van het spruitstuk te doen? Wat kost meer tijd?

#14 ·
Als u van plan bent uw E46 te houden, is dit niet de eerste en laatste keer dat u de CCV en de slangen vervangt. Het wordt gemakkelijker als u het idee begrijpt. Het verwijderen van het spruitstuk duurt langer. Als u dit doet, vervang dan elke pakking of O-ring die u verwijdert, evenals alles onder dat spruitstuk dat nog niet is vervangen: koelvloeistofleidingen, startmotor, koelvloeistofsensor, krukassensor, enz.

#13 ·
Je hoeft het spruitstuk er niet af te halen als je de koudweerset niet hebt...en als je dat wel hebt, kun je het schuim verwijderen. :)

Ook iets wat ik een tijdje geleden heb geleerd: je leert door weg te halen.

Lees/bekijk nog wat doe-het-zelf video's tot je moet overgeven van verwarring en angst - dan ben je er klaar voor. :)

#18 ·
50skid heeft video's van deel 1 en deel 2 van het verwijderen van het spruitstuk. Dan nog een video van het doen met het spruitstuk erop. Bekijk ze allebei. Op die manier krijg je vanuit alle hoeken een idee van wat je aan het doen bent.

#19 ·
Het verwijderen van het inlaatspruitstuk zou minstens een dag werk zijn, waarschijnlijk 2 dagen. Het vervangen van de CCV zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen is hooguit een klus van 4 uur als je het nog nooit eerder hebt gedaan.

Mijn aanbeveling voor jou als je het inlaatspruitstuk niet gaat verwijderen - oefen (veel keer) hoe de slang op de separator draait. Oefen meer :) zodat je in je hoofd hebt hoe ze in elkaar passen. Breng goed zichtbare markeringen aan op de onderdelen zodat je ze kunt uitlijnen voordat je ze tijdens de installatie in elkaar draait. Draai de slang op de separator en sluit de andere slang aan op de separator voordat je de separator vastschroeft. De onderste slang van de separator naar de oliepeilstok kan worden gedaan nadat je de separator hebt vastgeschroefd.

#21 ·
Het is me gelukt, jongens. De bocht van de S-slang past niet. De oude was prima, ik heb de o-ringen overgezet en geĂŻnstalleerd. De enige spanning was de peilstokslang, het kostte veel moeite. Ik kon de schroef van de DISA-klep niet aandraaien, hij is kapot :( Ik koop hem en maak het vandaag af. Bedankt.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.