E46 Fanatics Forum banner

Aanbevelen van draagarmrubbers

Tags
bushings
7.7K views 37 replies 16 participants last post by  Weisses Fleisch  
#1 ·
Ik wil mijn OEM rubberen draagarmrubbers upgraden voor een betere wegligging zonder al te veel in te boeten op het rijcomfort. Kan iemand me in de juiste richting sturen? Voornamelijk sportief rijden op de weg. Het is een Cabrio en ik zou er graag mee willen racen, maar ik heb nog geen contact opgenomen met mijn lokale afdeling.

#2 ·
Je zult deze auto waarschijnlijk niet kunnen volgen, omdat hij niet door de "bezemsteel"-test komt die de meeste clubs moeten doorstaan. Sommige clubs geven er niet om, maar ze zijn vaak laks met veel veiligheidsregels, dus wees voorzichtig.

Dat gezegd hebbende, er zijn veel selecties voor verbeterde bussen, van OEM zacht tot bijna zo hard als staal. Kijk in een recente Roundel om wat advertenties te zien, of bekijk aftermarket plaatsen zoals Pelican, Bimmerworld, Turner.

#11 ·
Bedankt, ik kon mijn E36 M3 Cabrio jaren geleden volgen toen hij nieuw was, dus ik zal het gewoon moeten controleren. Ik weet waar en hoe ik de bussen kan verkrijgen, ik hoopte op wat advies uit de praktijk over de richting die ik op moet gaan.
De lokale hoofdstuk CCA staat geen Cabrio's toe zonder rolbeugels bij hun evenementen AFAIK. Ik heb niet eens geprobeerd om mijn e43 m3C naar de baan te brengen. Ik begrijp echter dat Summit Raceway en misschien andere circuits ze wel toestaan, zoals vrijdagavond bij de races.

#4 · (Edited)
Wilt u niet inleveren op de rijkwaliteit of eindigen met vastlopen? OE rubber RTAB's zijn de beste. Ze gaan ook lang mee, gezien de prestaties van onze auto's. Daarmee zou u aftermarket 'begrenzers' kunnen toevoegen die de boel niet alleen strakker maken door hun 'begrenzende' functie, maar tegelijkertijd de levensduur van de bussen verlengen.

#17 ·
Wil je niet inleveren op rijkwaliteit of eindigen met binding? OE rubber RTAB's zijn de beste. Ze gaan ook lang mee, gezien de prestaties van onze auto's. Daarmee zou je aftermarket 'limiters' kunnen toevoegen die de boel niet alleen strakker maken door hun 'begrenzende' functie, maar tegelijkertijd de levensduur van de bussen verlengen.

Poly, sferisch, solide, etc.... ze hebben allemaal een negatieve impact op NVH in verschillende gradaties. Als je mensen hoort zeggen 'het rijdt niet harder' - dan hebben ze waarschijnlijk een hoop andere solide bussen, schroefsets, luide uitlaten, etc. Iedereen die beweert dat iets anders dan OE/M rubber RTAB geen impact heeft op de rijkwaliteit is ofwel seniel of liegt, zonder belediging.
PS. Afhankelijk van je kilometerstand kan alleen al het vervangen van je oude, versleten bussen door nieuwe OEM-onderdelen een enorm verschil maken. Voeg de limiters toe en je zult waarschijnlijk meer dan tevreden zijn, vooral als de rest van je ophanging standaard of bijna standaard is.
^dit. Terwijl ik dit las, dacht ik dat het een van mijn oude berichten was. 90% is precies wat ik mensen vertel. En wat ik de OP opnieuw zou zeggen.

• Like
Reactions: E46 M
#5 ·
Voorkant: powerflex
Achter: Ik heb een paar jaar geleden een recensie geschreven over poly versus rubber. Zoek hiervoor in mijn thread. Houd er rekening mee dat veel mensen hier zweren dat poly slecht is voor RTAB's en dat je je chassis/RTAB-bevestigingen moet versterken. Ze zeggen: rubber of sferisch.

#18 ·
#20 ·
Turner of SDW monoball, geen NVH-toename.
zelfs de bedrijven zeggen dat ze NVH verhogen. dat is inherent aan monoball. (hoewel SDW iets minder dan Turner's).
weet niet zeker hoe je "geen NVH-toename" kunt zeggen

#14 ·
Persoonlijk gebruik ik poly bussen maar in een paar gevallen. Op de M zijn het stabilisatorstang- en differentieelbussen.

Zelfs als ik een af en toe trackday-man was, gaan rubberen bussen langer mee en hebben ze goede prestaties voor het voertuig.

Als het een auto voor alleen de track was en ik wist dat ik veel in en uit dingen zou gaan en op zoek was naar de laatste tiende van een seconde, dan zou ik voor poly gaan.

#24 · (Edited)
Blijf OE. Poly-bussen zijn een downgrade waar mensen in worden geluisd. De NVH-toename is reëel, net als de storingen.

Je bouwt geen auto die alleen voor de baan is. De cabrio weegt 154 kg meer dan de coupé. Dat zijn twee dikke chicks op de achterbank. De prestaties zullen niet verbeteren met bussen. Maak jezelf geen illusies met de "upgrade"-fantasie.

Er is een reden dat 90% van de BMWCCA-hoofdstukken cabrio's verbieden om deel te nemen aan hun HPDE's. Het was geen willekeurige gedachte. De meerderheid van de HPDE-instructeurs zal niet deelnemen aan een cabrio. Dat is ook niet willekeurig.

#28 ·
Er is een reden dat 90% van de BMWCCA-afdelingen cabrio's verbieden deel te nemen aan hun HPDE's. Het was geen willekeurige gedachte. De meerderheid van de HPDE-instructeurs zal niet deelnemen aan een vert. Dat is ook niet willekeurig.
dat komt niet door het gewicht. Het komt omdat er geen dak/rolkooi is ter bescherming.

#33 ·
Ontkenning is meer dan een rivier in Egypte. Hoewel cabrio's pop-up hoofdsteunen achterin hebben die ontworpen zijn om te worden ingezet bij kantelingen, zou ik ze niet als veilig beschouwen voor meer dan mogelijke kantelingen op het circuit.
Pop-up hoofdsteunen graven zich gemakkelijk in grindbakken - waardoor hun effectiviteit tot nul wordt gereduceerd. Ze helpen ook niet als de auto over de kop slaat en er los puin is (bandenmuren, je eigen auto-onderdelen etc.).

#36 ·
Ik ben erg blij geweest met de E46 M3 RTAB op mijn 2001 E46 330Ci. Ze zijn net iets steviger. Vroeger had ik poly-begrenzers geĂŻnstalleerd en die heb ik 2 maanden later verwijderd. Ik heb besloten dat ik het eens ben met de gedachtegang dat begrenzers de beoogde bewegingen (3-assen) belemmeren die door BMW in de ophangingsgeometrie zijn ontworpen.