E46 Fanatics Forum banner

P1093 BMW Code - Brandstofaanpassing vóór katalysator te rijk Bank 2

9.3K views 4 replies 5 participants last post by  dullonien  
#1 ·
Kreeg deze code vandaag op mijn ZHP en wilde wat ideeën opdoen van mensen die er al eerder mee te maken hebben gehad…
Waar stellen jullie voor dat ik begin? De code behandelt zoveel verschillende dingen die verkeerd gegaan kunnen zijn, ik zit me alleen maar achter mijn oren te krabben. Ik was onlangs genoodzaakt om door overstromingswater te rijden, wat me een hoop transmissieproblemen opleverde; zou dit ook door waterschade kunnen komen? Alle ideeën of ervaringen worden gewaardeerd…

#2 ·
Begin met het opnemen en plaatsen van deze gegevens bij volledig warme stationairloop.
  • kortetermijn brandstofaanpassing bank 1
  • kortetermijn brandstofaanpassing bank 2
  • langetermijn brandstofaanpassing bank 1
  • langetermijn brandstofaanpassing bank 2
  • MAF-sensorwaarde in gram/seconde
  • koelvloeistoftemperatuur
  • stationair toerental in RPM
Plaats hier ook de stilstaande beelddata die geassocieerd zijn met die P1093-code.

#4 ·
Vervang al uw 4 o2-sensoren als u dat al lange tijd niet meer heeft gedaan. Daar zou ik beginnen. In sommige zeldzame gevallen kun je er niet vanaf komen, zoals in mijn geval en een paar anderen die ik op internet heb gezien. Nooit opgelost. Het blijft honderden kilometers uit en komt dan weer terug, lol. Heb het sinds 2014. Alles vervangen behalve de katten. Dat is waarschijnlijk het probleem, maar de motor loopt prima. DME ook geüpdatet.... Zorg er ook voor dat u inlaat- en uitlaatlekkages uitsluit. Mijn P1093 veranderde zelfs een paar jaar in een P1092, maar ging een tijdje geleden weer terug naar P1093. Succes.

#5 ·
Als u van plan bent om de post-cat sensoren zelf aan te pakken, wees dan gewaarschuwd dat de oude behoorlijk vastgelast kunnen zitten. Ik heb het geprobeerd met een van de 02-sensorsockets met de spleet aan één kant, en heb zelfs de slangklem-truc geprobeerd om te voorkomen dat deze iets uitzet en wegglijdt, maar een van hen wilde gewoon niet bewegen, zelfs niet na het weken in penetrerende vloeistof / het verwarmen (denk dat het de lastigere bank 2 sensor was). Uiteindelijk heb ik de bovenkant van de 02-sensor kapotgeslagen, aangezien ik hem toch wel zou vervangen, waardoor ik de binnenkant/kabel kon verwijderen. Ik kon toen een standaard 6-zijdige slagsocket gebruiken en hij kwam er gemakkelijk af met een 2 ft breekijzer.

Dus als u merkt dat de 02-sensorsocket begint te slippen, stop dan voordat u de kop van de sensor mogelijk afrondt en kijk of het bovenstaande ook voor u werkt.