E46 Fanatics Forum banner
  • Hey everyone! Enter your ride HERE to be a part of October's Ride of the Month Challenge!
1 - 20 of 20 Posts

·
ti-m-e
Joined
·
1,837 Posts
Discussion Starter · #1 ·
well at least the door is clean...damn rain ruined my spring cleaning..i only got one door completely done..here's some of the pix, i'll be posting a few, and i'll list what i used as polish and wax at the last pix
 

Attachments

·
"DPErt-ASchnizA-*****"
Joined
·
5,457 Posts
DAME!! Thats dame shinny!!!
 

·
ti-m-e
Joined
·
1,837 Posts
Discussion Starter · #6 · (Edited)
last one


no zaino was used, nor p21s (although i am ordering it this week), best part is i got all the stuff from the local auto parts store. 1. meguairs step 3 carnuba wax
2. meguairs step 2 polish
3. meguairs #7 swirl remover polish
4. meguairs 80g clay bar (i didn't like this one,didn't do a good job--getting something better in the lines of 200g type clay bar)

I like washing and waxing so, i'm probably staying with all carnuba, who knows tho, with VA winters might have to zaino then.
 

Attachments

·
ti-m-e
Joined
·
1,837 Posts
Discussion Starter · #7 ·
ohh yeah on pic 4, i was on a website where some guy took this type of picture, i thought i'd give it a try and see how close i could get..pretty close IMHO, but the guy in DetailCity.com (i think) was a pro detailer and had spent 2 days with a PC and used UPP as his choice of polish/wax..not no crappy meguairs :D hehe
 

·
ti-m-e
Joined
·
1,837 Posts
Discussion Starter · #13 ·
yes i did the cleaning outside but undershade of course

yes i do have some swirls but they were there prior when i took delievery. actually i've effectively decreased the amount of swirls and scratches since then. the meguairs (it's actually #9 polish/swirl remover) is great at doing that and it was applied as instructed (large circular applications). i haven't become a zaino whore as of yet, because i honestly believe carnauba gives darker cars a deeper look, which is my goal.

i'm actually planning on redoing the car again in about a month using 1. paint cleanser/swirl remover (and omg a PC :D) 2. Apply polymer sealant (UPP-gives the protection) 3. top with p21s carnauba (gives the depth)

out of curiosity, you mentioned on another thread that a PC would give you scratches and swirls, care to elaborate? I was under the impression when done right you eliminate them as professional detailers do. :dunno:
 

·
SBBMotorwerks
Joined
·
416 Posts
3rd_collective, where in reston do you live? I would like to see this shine in person. I am within walking distance of the town center
 

·
Registered
Joined
·
152 Posts
3rd_collective said:
yes i did the cleaning outside but undershade of course

yes i do have some swirls but they were there prior when i took delievery. actually i've effectively decreased the amount of swirls and scratches since then. the meguairs (it's actually #9 polish/swirl remover) is great at doing that and it was applied as instructed (large circular applications). i haven't become a zaino whore as of yet, because i honestly believe carnauba gives darker cars a deeper look, which is my goal.

i'm actually planning on redoing the car again in about a month using 1. paint cleanser/swirl remover (and omg a PC :D) 2. Apply polymer sealant (UPP-gives the protection) 3. top with p21s carnauba (gives the depth)

out of curiosity, you mentioned on another thread that a PC would give you scratches and swirls, care to elaborate? I was under the impression when done right you eliminate them as professional detailers do. :dunno:
im not familiar with a porter cable, if thats what ur talking about, but ive used orbital buffers before and they do cause swirls. u wont be able to see it under the shade, but in the sunlight they will be noticeable. They cause you to have those circular swirls and scratches. (the worst) and those circular patterns are more obvious in the sun then having straight pattern swirls. it has to do with the way the sun reflects off your car. thats what ive experienced. ive never used the professional high speed buffers, but those are supposed to buff our the swirls, IF done properly. thats why only professional body shops use them.
 

·
Registered
Joined
·
6,371 Posts
lol you dont have to tell us what you're using. We can all see it in the reflection
 

·
Registered
Joined
·
353 Posts
3rd_Collective:

Can you tell me the steps you took to clean your car? I have the Meguiar 3 step system too and I am going to buy a scratch remover and was wondering when I should use the scratch remover. Like do you use the scratch remover before the 3 step system or in between or .. ?
 
1 - 20 of 20 Posts
Top