E46 Fanatics Forum banner

M3 GTR Straatversie (Srteet Edition) - Waar zijn ze?

15K views 26 replies 15 participants last post by  Skazzy  
#1 ·
Hallo mensen, ik vroeg me net af. Ik las dit een tijdje geleden dat BMW een limited edition wegversie van de M3 GTR maakte met de S62 V8 Motor. Ze hebben er maar 20 van gemaakt. Vroeg me net af, zijn er leden aan boord? Zou graag foto's zien..

#6 ·
Image

ik moet zeggen dat die motor er veel te veel op de S62 lijkt, maar aangezien je erop staat .....:shhh:

anywayz, mijn punt is, wat is er gebeurd met de rest van de GTR's? Er zijn ooit meer dan 20 straatversies gemaakt en de enige die op het net verschijnt, is deze specifieke die in Dubai staat! Weet iemand er een of heeft er ooit een gezien?

#8 ·
Image

ik moet zeggen, die motor lijkt veel te veel op de S62, maar aangezien je erop staat .....:shhh:

anywayz, mijn punt is, wat is er gebeurd met de rest van de GTR's? Er zijn ooit meer dan 20 straatversies gemaakt en de enige die op het net verschijnt, is deze specifieke die in Dubai staat! Kent iemand er een of heeft er ooit een gezien?
De GTR-motor is geen S62, de aanduiding is P60. Hij heeft een plat oliecarter met dry sump. Direct achter de voordam bevinden zich de waterkoeler (links) en de oliekoeler (rechts) in een schuine hoek ten opzichte van elkaar.

Dit is een S62
Image

Zo ziet het motorcompartiment van de in de fabriek gebouwde GTR eruit...
Image

#10 · (Edited)
Hier is nog een poging
Image

Toegegeven, het is zeker mogelijk dat de strassenversion er iets anders uitziet dan de daadwerkelijke raceauto, het is nog steeds dezelfde P60-motor. BMW bouwde de straatauto's voor homologatiedoeleinden. Als ze er een s62 in zouden zetten, zou dit het doel tenietdoen, aangezien de auto gehomologeerd moet worden met dezelfde motor waarmee hij zal racen.
Niet om te threadjacken, maar zolang we naar variaties van M-motoren kijken, ziet de reguliere 3.2L I6 er zo uit in race-trim :)
Image

#11 ·
Hoe mooi het ook is... bekijk de specificaties van de strassenversion.

Hij heeft minder pk's en een klein beetje minder koppel dan de M3 CSL... Het enige voordeel dat de GTR heeft, is dat hij misschien 80 lbs minder weegt dan de CSL. Hij is ook niet breder.

€250.000??... Dat denk ik niet.

Ik ga niet liegen, het ziet er orgastisch uit. Weet iemand waar GTR-onderdeelnummers te verkrijgen zijn??? :idea:

#12 ·
De vrijgegeven specificaties verschillen per bron. Sommigen zullen 450 pk vermelden, anderen 350 pk, en ik heb allerlei verschillende gewichten gezien. De auto heeft dezelfde 500 pk die de gewone GTR heeft, maar heeft alleen wat hulp nodig om daar te komen. Het interieur dat in die link wordt getoond, ziet er voor mij niet goed uit... originele foto's van de lancering toonden een kale, onafgewerkte binnenkant, met wat in feite een doos op de achterbank was.

#22 ·
imho zien de standaard 19's er gewoon niet goed uit, zou er op zijn minst wat CSL-velgen op moeten zetten
Er was geen CSL toen ze de GTR ontwikkelden. Ze wilden de klanten van de straatauto niet aanspreken. Ze verkochten ze alleen om de raceauto te homologeren. Ik kan niet genoeg benadrukken dat dat de ENIGE reden is waarom de straatauto's ooit zijn gebouwd. Een groot deel van de reden waarom de GTR's werden verboden, waren vragen over de legitimiteit en het aantal verkochte straatauto's.
Man, ik wil die auto.shady, nog meer foto's van de auto in je handtekening?Bewerken: een paar gevonden :)
Ik heb er honderden, laat me weten als je er meer wilt :thumbup: