E46 Fanatics Forum banner

Is het veilig om de hitteschild van het uitlaatspruitstuk te verwijderen?

26K views 17 replies 12 participants last post by  Jackson42  
#1 ·
Ik heb sinds de aankoop van mijn auto een uitlaatgeratel ervaren, en vandaag ontdekte ik dat het hitteschild dat deel uitmaakt van de uitlaatspruitstukpakking voor bank 2 zo los zat dat ik het er helemaal uit kon trekken. Ik vermoed dat dat de oorzaak van mijn geratel was. Het eerste hitteschild lijkt ook een beetje los te zitten, maar het zit stevig genoeg vast zodat het er niet af komt zoals het andere.

Mijn vraag is, is het veilig om de hitteschilden te verwijderen, of loop ik het risico de motorruimte te beschadigen? Uiteraard wil ik het spruitstuk niet verwijderen, dus als het veilig is om het losse hitteschild gewoon verwijderd te laten, dan doe ik dat.

Ik heb een paar opmerkingen gezien van mensen die zeiden dat ze de afscherming hadden verwijderd en dat het goed was, en een opmerking die zei dat het dingen zou laten smelten.

Bedankt.

#2 ·
Je zou versnelde slijtage van kunststoffen en materialen eromheen kunnen krijgen. Veel driftjongens rijden met de open luide pijpen en E36's rijden open, als ik me goed herinner. Dus het zal waarschijnlijk wel goed gaan.

Kun je ze gewoon vervangen zodat je eruitziet als een verfijnde pro?

#3 ·
Ik wil gewoon niet de moeite nemen om het uitlaatspruitstuk te verwijderen als er niet veel gevaar is om de hitteschilden weg te laten. Omdat het schild op de uitlaatspruitstukpakking is geklonken, zou ik het hele spruitstuk moeten verwijderen om de schilden te vervangen. Als ik het risico loop mijn auto in brand te steken zonder de schilden, zal ik ze vervangen, maar als ze niet erg belangrijk zijn, wil ik dat nachtmerrieachtige proces graag vermijden.

#4 ·
Wauw, hoe konden ze losraken. Mijn 17 jaar oude originele ss-schilden hebben geen enkele losse klinknagel, zelfs niet toen ik ze boog tijdens r/r spruitstukmoeren. Dit kan geen veelvoorkomend probleem zijn. Ik vraag me af wat er met die van jou is gebeurd.

#5 · (Edited)
Het is heel gebruikelijk, toen ik mijn auto kocht bij 83k, dat ze los/gebarsten waren.
Ik denk erover om de mijne eraf te halen, aangezien de rest van de motorruimte doodstil is... maar ik zou liever een geluid horen dan omliggende onderdelen erger te koken dan ze al gekookt zijn ;)

Misschien doe ik er op een dag iets aan, of klem ik het vast met een volledig metalen, niet-roestende klem.

#7 ·
De meeste uitlaatpakkingen die ik heb gezien, hebben losse hitteschild klinknagels. Sommige hebben ze allemaal zo los dat je het schild er gemakkelijk af kunt halen. Eenmaal van de auto zijn ze gemakkelijk vast te zetten met een hamer, maar je gaat ze natuurlijk niet opnieuw installeren. Het is misschien vaag mogelijk om hetzelfde te doen terwijl de pakkingen nog op de auto zitten.

#8 · (Edited)
Ik heb mijn (aftermarket) hitteschilden een paar jaar geleden verwijderd in een poging een rammel te elimineren. Ze schoven er heel gemakkelijk uit. Destijds heb ik er wat over gelezen en andere mensen zeiden dat het geen problemen zou veroorzaken. ~30k mijl later en mijn auto vertoont geen problemen. Ik denk dat het grootste voordeel van het laten zitten ervan is dat ze een deel van de olie die uit de kleppendeksel lekt, tegenhouden om direct op de uitlaat te druppelen (als je dat probleem hebt).

#9 ·
Interessant, want ik heb de koppen twee keer verwijderd en ze zonder genade geduwd, getrokken en gebogen, en voel nooit speling. Zijn die rammelende schilden origineel of aftermarket?

#13 ·
Interessant, want ik heb de koppen twee keer verwijderd en ze zonder genade geduwd, getrokken en gebogen, en nooit speling gevoeld. Voor die rammelende schilden, zijn die origineel of aftermarket?
De originele zijn gevoelig voor het losraken van de bevestiging (niet echt klinknagels). Losse rammelen niet altijd.

Aftermarket onderdelen gebruiken doorgaans meer kleine gevormde klinknagels, waarschijnlijk vanwege hun dunnere metaal.

#15 ·
Bedankt voor de input allemaal. Het lijkt me duidelijk dat ik me moet concentreren op de andere problemen met mijn auto en gewoon blij moet zijn dat ik het niet meer hoef te horen rammelen :)
Ik ga de achterste afscherming weglaten, aangezien deze helemaal niet vastzat, en misschien wat vulplaatjes op de voorste plaatsen, zodat deze niet kan bewegen.

#18 ·
Ik weet dat het daar echt krap is, maar ik vraag me af of er genoeg ruimte is om erin te komen met een lange boor met een kleine diameter en een paar gaten te maken waarin je korte zelftappende schroeven kunt draaien om alles te stabiliseren. Direct boven die schilden zit de plastic nokkenasklep en de bijbehorende pakking, en het secundaire luchtinjectiesysteem, dat waarschijnlijk door de extra hitte zal worden beĂŻnvloed. En de airconditioning-leidingen bevinden zich in hetzelfde gebied. De converters van de motor halen met de kop in de auto is een absolute helse klus en het kan gedaan worden, maar ik zou elke andere mogelijkheid uitputten (woordspeling bedoeld) voordat ik die route zou volgen.