E46 Fanatics Forum banner

Hoe reinig je ruitensproeiernozzles?

8.2K views 17 replies 12 participants last post by  jmo69  
#1 ·
Is er een goede manier om de ruitensproeiers te reinigen zodat ze gelijkmatiger spuiten? Zoiets als CLR misschien? Die van mij zijn gewoon stralen die in verschillende richtingen wijzen. Ik heb geprobeerd een naald te gebruiken, wat wel wat hielp, maar het kan zeker een stuk beter. Suggesties?

#16 ·
Als uw sproeiers verstopt zijn met kit of met wat zand uit een tank, dan is een naald wat u nodig heeft. Doe het gewoon voorzichtig.
U zou ze ook van de motorkap kunnen loskoppelen, om het gemakkelijker te maken, en slangen buigen om er zeker van te zijn dat ze schoon zijn.
Dit.
Ik heb de mijne schoongemaakt met een naald nadat ik ze van de motorkap had gehaald. Wanneer u ze terugplaatst, kunt u de naald erin steken en deze gebruiken om de sproeiers te richten.

#5 ·
Ik denk dat het ervan afhangt wat je in je ruitensproeiertank doet. Als je in een gebied met hard water woont, kan er een ophoping van calcium- of magnesiumverbindingen ontstaan, in welk geval alcohol niets zal doen. Je zou iets als een toilet- of waterkokerontkalker kunnen proberen. Laat ze weken.

#11 ·
Ik gebruik altijd ruitensproeiervloeistof, bij voorkeur Rain-X, het spul maakt echt een verschil. Maar het is een 20 jaar oude auto en ik heb geen idee wat de vorige eigenaren hebben gebruikt. Ik zal de kleine draad proberen [Ik heb .009 gitaarsnaren] en wat alcohol. Bedankt jongens.

Omdat we het er toch over hebben; hoe zit het met ruitenwissers? Ik heb er een paar nodig en dacht eraan om een set Bosch-bladen te bestellen bij FCP Euro; ze zijn goedkoper dan de lokale ketens en ik kan elk jaar een nieuwe set krijgen voor de verzendkosten. Heeft iemand dit geprobeerd? [De nieuwe gratis set elk jaar.] Hoe zit het met Valeo-bladen, ideeën hierover? [Zal ik hier een nieuwe thread voor starten?]

#12 ·
Ruitenwissers zijn een verbruiksartikel.
De belangrijkste tip die ik heb gevonden voor een lange levensduur.....
Neem eens per maand een microvezeldoek met zeepwater. Til het blad op en knijp het voorzichtig samen terwijl je het een paar keer doorhaalt. (Klinkt goed) Je zou geschokt zijn over hoeveel olie van de weg erop zit.

BMW verkocht vroeger deze kleine, dure wegwerpdoekjes.