Als je onderrok aan is, weet ik zeker dat de meeste vloeistoffen van waar dan ook daar terug zouden stromen. Ervan uitgaande dat je een automaat hebt, heb je een transmissiekoelleiding en thermostaat... maar anders moet je de lekkage vinden.
Ik kan me geen enkele lekkende kachelradiateur herinneren, hoewel ik er zeker van ben dat ze er zijn. Veel waarschijnlijker is een andere lekkende plek die moeilijk te zien is... zoals de harde pijpen onder het inlaatspruitstuk.
Gebruik een goede led-zaklamp en je kunt daar terugkijken.
Hoeveel vloeistof verlies je... oververhit je niet?
Onderrok en verstevigingsplaat zijn beide uit. Hij staat nog steeds op krikken, dus ik kan eronder komen. Het komt duidelijk van bovenaf op de transmissie, in tegenstelling tot dat het zich daar een weg naar toe zoekt door ergens naar beneden te lopen. Nu, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet ergens bovenop terugloopt.
Ja, ik heb een automaat. En ik heb de harde pijpen gedaan toen ik net mijn koppakking deed. Het heeft waarschijnlijk ongeveer een uur na die klus gelopen toen dit begon. Dit begon nadat ik het systeem opnieuw had ontlucht omdat ik niet tevreden was met de eerste ontluchting (hete lucht uit de ventilatieopeningen was niet kokend heet). Dus ik ging deze keer veel langzamer en concentreerde me op het verwijderen van lucht uit de kern door gewoon zachtjes op de kachelradiateurpijpen te tikken/masseren, toen begon dit, maar ik heb ook superhete ventilatielucht.
Wat betreft hoeveel ik verlies. Denk aan het aanzetten van je kraan tot je gewoon een constante straal hebt in plaats van een druppel, dat is ongeveer wat ik heb. Niet oververhit omdat ik er niet mee rijd, dus ik laat het nooit zo heet worden (per OBD Fusion). Gewoon starten in de garage, de oprit af en weer in, etc. Ik heb nog wat ander werk te doen, dus ik werk alles af voordat ik het echt klaar maak voor de weg.
Ik pak mijn endoscoop en vis hem terug naar de harde pijpen en ik vis hem op de bovenkant van de transmissie om te zien waar hij vandaan komt. Bedankt voor het advies, het klinkt alsof de kachelradiateur een vrij zeldzame storing is.