E46 Fanatics Forum banner

GT1-tool versus anderen?

23K views 44 replies 13 participants last post by  Vic328CSi  
#1 ·
Ik ben op zoek naar mijn eigen gereedschap om mijn auto up-to-date te houden. Ik heb al lange tijd ODBScan en het heeft me veel geld bespaard.

Ik bekijk de GT1-tool en het lijkt beschikbaar te zijn voor $300-500... is dit alles wat nodig is om dingen te doen zoals alarmprogrammering en dergelijke?

Ik besef dat ik er een laptop voor nodig heb.

De Modic3 is erg duur.

Ik heb ook PA Soft 1.4 gezien, rond de $650 met de kabels... is dit beter?

Bedankt
Ă…

#20 ·
Ik heb dit besteld en een half uur geleden ontvangen. Ik kan je niet vertellen of het de moeite waard is, want ik heb er nog niets mee gedaan, maar één ding kan ik je wel vertellen: die man is legitiem, hij is een heel erg behulpzaam, aardig en prettig persoon... Het pakket bevatte items precies zoals beschreven: OBD-kabel + 2x dvd's, inclusief een zeer behulpzame video etc. etc... Het duurde een dag of twee langer dan ik had verwacht (gezien Roemenië en Servië buurlanden zijn), maar dat is oké.Ik zal meer feedback geven als ik het op mijn auto probeer....

#9 · (Edited)
De GT1 met gele multiplexer werkt feilloos. U vraagt de verkoper om u vmware-images te leveren in plaats van harde schijven voor de IBM T30 en u kunt elke laptop met vmware geĂŻnstalleerd en een ethernet-poort gebruiken. Nou ja, elke laptop behalve netbooks - DIS en Progman hebben een schermverhouding van 4:3 en u verliest de onderkant van het scherm als uw scherm te kort is in hoogte.

De laatste tijd merkte ik dat ze met versies zijn gekomen die niet eens een multiplexer nodig hebben, ze hebben de software zover gekregen dat deze denkt dat er een is aangesloten. Het is natuurlijk veel goedkoper, kan worden verkregen voor ongeveer $50 en het is niet alleen DIS en Progman, het wordt geleverd met de hele suite - NCS Expert, Ediabas, INPA etc. maar ik kan er voor instaan, want ik heb het niet geprobeerd. Sommigen worden geleverd met hun eigen aangepaste USB naar OBDII, anderen vereisen dat u uw eigen EDIABAS-interfacekabel heeft, maar voor die prijs zou het het proberen waard zijn.

Houd er ook rekening mee dat er dingen zijn die u niet kunt doen met DIS/Progman, zoals het sluiten van de ramen met één druk op de knop voor de achterste zijruiten van de coupé, het was nooit een fabrieksoptie, maar ik heb gehoord dat het kan worden aangepast met NCS Expert (nadat u de schakelaar eerst hebt aangepast).

Het instellen van de VMWare is relatief eenvoudig, maar u moet de netwerkinstellingen en IP's correct instellen.

#14 ·
^ De meeste mensen zijn niet technisch onderlegd genoeg om je bericht te begrijpen, laat staan ​​om te doen wat je beschrijft.

Waarom zou je je druk maken met complexe setups en dure tools als alle programmeeropties die de OP wil, en meer, kunnen worden bereikt met een goedkope namaaktool voor bijna geen geld en met heel weinig moeite?
OP vroeg om een ​​uitgebreide oplossing, uw apparaat lijkt voor mij meer op een gimmick.

#21 · (Edited)
Lestat, ik ben ook geĂŻnteresseerd in wat je beschrijft. Laat me weten welke eenheid.
Ik had het over wat DakiBMW net uit Roemenië heeft gekocht. Er zijn ook een paar verkopers in het VK en de eenheid lijkt dezelfde te zijn - blauwe OBDII naar USB-kabel met 'BMW Cables' erop + de software.

DakiBMW, laat ons weten hoe het werkt!

#25 ·
Wie die $40/$50 kabel besteld heeft, kunt u uw beoordeling hiervan plaatsen? Degene waar ik het over heb is dit. http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD...m4cf9b475a7&item=330606867879&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr#ht_2855wt_1139

Het lijkt erg op die PA 1.4.0 programmeur, minus de daadwerkelijke programmeerbox.. Dus ik ben benieuwd wat deze kabel kan doen? Als het alleen de kabel is, zou je dan niet de kabel van de PA 1.4.0 programmeur kunnen nemen, de software kunnen krijgen en dan het beste van beide werelden hebben?

#30 · (Edited)
Ik denk dat ik de mijne van dezelfde verkoper op eBay (uit Roemenië) heb gekocht. Zeer goede instructies om alles in te stellen. Had het in twee dagen aan de praat, mijn enige probleem was dat mijn USB-compoort op 3 stond, maar de software probeerde te lezen op com 1. Heb het veranderd en alles kwam tot leven.

Het is gemakkelijk om ze aan de praat te krijgen, maar moeilijk om ze te beheersen, omdat ze zonder handleidingen of informatie om ze te gebruiken worden geleverd. Je vindt af en toe online handleidingen om VO te wijzigen of afzonderlijke functies te activeren/deactiveren, maar niets uitgebreids. En je zou de auto gemakkelijk kunnen verknallen met deze software, dus het is het beste om voorzichtig en zorgvuldig te werk te gaan als je nieuw bent. Tot nu toe heb ik alle basisdingen kunnen doen, functies aan/uitzetten, ook OEM led-achterlichten aan mijn m3 toegevoegd en de fouten met de lampjes verholpen.

Ook als de batterij (van je laptop of je auto) leeg raakt tijdens een codeersessie, kun je mogelijk je modules beschadigen. Ze raden aan om de auto aangesloten te hebben op een acculader in Pos 2 of de motor te laten draaien.

#32 ·
Nou, ik heb zitten knutselen en de software in handen gekregen. Tot nu toe heb ik Gt1/DIS, INPA/Edbias geĂŻnstalleerd. Heb mijn macbook gepakt en een windows xp partitie aangemaakt en nu heb ik XP erop draaien met de genoemde programma's, maar ik ben nog steeds onduidelijk over een paar dingen... Ik weet niet precies wat het doel is van SSS, heb ik dat nodig? Hetzelfde met NCS? Wat ik wil doen is foutcodes controleren, wissen en functies programmeren. Ik denk dat Gt1/DIS in principe alles doet, alleen SSS en NCS zijn ingewikkeldere versies? Ik kan gewoon niet uitvinden wat die twee precies zijn... Ik hoop dat iemand dit voor mij kan ophelderen, want ik ben totaal in de war over die twee programma's...

#34 · (Edited)
Nou, ik ben aan het knutselen geweest en ik heb de software in handen gekregen. Tot nu toe heb ik Gt1/DIS, INPA/Edbias geĂŻnstalleerd. Ik heb mijn macbook gepakt en een windows xp partitie aangemaakt en nu heb ik XP erop draaien met de programma's die vermeld staan, maar ik ben nog steeds onduidelijk over een paar dingen...

Ik ben er niet helemaal zeker van wat het doel is van SSS, heb ik dat nodig? Hetzelfde met NCS? Wat ik wil doen is foutcodes controleren, wissen en functies programmeren.

Ik denk dat Gt1/DIS in principe alles doet, alleen SSS en NCS zijn ingewikkeldere versies? Ik kan bijvoorbeeld niet achterhalen wat die twee precies zijn...

Ik hoop dat iemand dit voor me kan ophelderen, want ik ben totaal in de war over die twee programma's...
Ze hebben wat overlap.

DIT IS BMW DEALER SOFTWARE___________________________________

SSS/Progman - voertuig programmeren, bijna elke functie in- of uitschakelen met een visuele gui.

DIS v57 - Alleen diagnostische informatie (ze hebben alle programmeerfuncties verplaatst onder Progman als aparte software)

DIS v44 (ouder) - Diagnostische informatie EN programmeren

INPA - Diagnostiek, een zeer krachtige scanner software (aanbevolen)

DIT IS BMW FABRIEKS SOFTWARE_________________________________

NCS Expert - In principe een programmeertool die de BMW FABRIEK gebruikte, het is als progman, behalve dat het geen visuele interface is en veel krachtiger is om in alle functies te komen. Het heeft geen diagnostische mogelijkheden. persoonlijk geef ik de voorkeur aan NCS Expert boven progman, het is gewoon veel sneller. Je kunt gegevens van alle automodules downloaden, instellingen wijzigen en ze hercoderen. Je moet er heel voorzichtig mee zijn, je kunt je auto gemakkelijk :evil: maken als je op de verkeerde knoppen drukt. Serieus.

Edibias is slechts een communicatieprotocol dat deze programma's gebruiken om met de auto te communiceren en het moet op de achtergrond draaien, je gebruikt het eigenlijk niet voor enig werk.

Dealers en consumenten waren nooit bedoeld om ncs expert te hebben, het is uit de fabriek gelekt.

Logisch?

#39 · (Edited)
zolang uw lichtschakelmodule die functie toestaat, ja, dat kan. je kunt bijna alles met progman doen, en het is veel veiliger dan ncs expert. maar het is goed om beide te kunnen gebruiken, je moet misschien af en toe verder gaan dan progman toestaat. ik ben niet bekend met adaptieve koplampen in het bijzonder... maar als uw auto met halogeenlampen kwam en u wilt hem programmeren om xenon te gebruiken, ja, dat soort dingen zijn allemaal voor u beschikbaar. bespaart u een bezoek aan de dealer, en de ellende die daar meestal uit voortvloeit...

#42 ·
zolang uw lichtschakelaarmodule die functie toestaat, ja, dat kan. Je kunt bijna alles met Progman doen, en het is veel veiliger dan NCS Expert. Maar het is goed om beide te kennen, want je moet soms verder gaan dan Progman toestaat. Ik ben niet bekend met adaptieve koplampen in het bijzonder... maar als je auto met halogeenlampen kwam en je wilt hem programmeren om xenon te gebruiken, ja, dat soort dingen zijn allemaal voor je beschikbaar. Bespaart je een bezoek aan de dealer, en de ellende die er meestal op volgt...
Dank u, meneer :D Mijn auto heeft al xenon. Ik moest de adaptieve regeleenheid vervangen vanwege waterschade die ik heb veroorzaakt.

#40 ·
Bedankt voor de verduidelijking Vic328CSi!! Dat legt het precies uit.

Ik ben bezig met het verkrijgen van SSS (Porgman), dat er vrij eenvoudig uitziet om te gebruiken. Ik denk dat GT1/DIS is vervangen door Porgman, toch?

Ook probeer ik een kabel te vinden om te gebruiken? Ik heb gelezen dat je een $8 USB VAG-COM-kabel kunt krijgen en gewoon 2 soldeerpunten kunt overbruggen en een volledig functionerende kabel kunt krijgen voor een fractie van de kosten. Zou je hier toevallig meer over weten?

#43 ·
Bedankt voor de verduidelijking Vic328CSi!! Dat legt het precies uit.

Ik ben bezig met het verkrijgen van SSS (Porgman), dat lijkt vrij eenvoudig te gebruiken. Ik denk dat GT1/DIS is vervangen door Porgman, toch?

Ook probeer ik een kabel te vinden om te gebruiken? Ik heb gelezen dat je een $8 USB VAG-COM-kabel kunt krijgen en gewoon 2 soldeerpunten kunt overbruggen en een volledig functionele kabel kunt krijgen voor een fractie van de kosten. Zou je hier toevallig meer over weten?
Nee, DIS is niet uitgefaseerd. De oudere versie v44 DIS kon ook programmeren, maar die functie is eruit gehaald en is ProgMan geworden. De nieuwere versie van DIS v57 kan alleen diagnoses stellen. DIS is als een stapsgewijze handleiding om erachter te komen wat er mis is met de auto en hoe je het kunt repareren. Dus je sluit het aan, DIS scant alle modules en toont je eventuele fouten. Zodra je een fout selecteert, vraagt het je naar de symptomen die aanwezig zijn, je selecteert wat er is, en dan gaat het naar mogelijke opties om het te repareren. Zodra je een geschikte reparatie selecteert, toont het je de TIS-documenten (technische info) die nodig zijn om de reparatie uit te voeren!

Ik heb het op eBay gekocht, de kabel, software en installatie-instructies gekregen. Eerlijk gezegd, de installatie-instructies (video) die erbij zitten, zijn het geld waard. Was ongeveer $50.

ac_2007 Ja, daar ben ik het mee eens, ik heb PA Soft nog niet met pensioen gestuurd, het is nog steeds snel en gemakkelijk voor de meeste behoeften.

#44 ·