E46 Fanatics Forum banner

Hulp bij de bedrading van de fabrieksradio!

1 reading
19K views 32 replies 9 participants last post by  Dgr15  
#1 ·
Hallo, dit is mijn eerste bericht hier, alle hulp zou worden gewaardeerd.

Ik heb deze auto gekocht met de bedoeling om zelf te leren repareren! Ik heb zoveel gegoogeld, een heleboel video's bekeken, een heleboel gelezen en natuurlijk ten volle geprofiteerd van alle verschillende forums die er zijn.

Ik heb een 2004 325ci. Ik heb veel aan deze baby gedaan en ze komt er mooi uit. De vorige eigenaar heeft haar maar een klein beetje verwaarloosd. Ik probeer een radio aan de praat te krijgen. Ik kon een radiokabelboom opnieuw doen, maar de radio werkt nog steeds niet, dus geen geluid.
Image

Ik heb stroom maar geen geluid. Ik kwam dit tegen
Image

Moet dit zo zijn?

Voorlopig heb ik er een gekocht op Amazon voor ongeveer 20 dollar. Het heeft Bluetooth, een aux- en een USB-poort die absoluut nodig zijn
Image

Image

Ik heb ook deze kabelboom gemaakt om met deze radio te werken
Image

De versterker is aangesloten, maar ik weet niet zeker of hij aan staat.

Onthoud dat ik autodidact ben, dus als je me gaat beleren, suiker het dan gewoon een beetje, lol, bedankt op voorhand voor alle hulp en/of aanbevelingen. Als iemand in de omgeving van Burbank, CA is, help dan een meisje uit.

#2 ·
Ik prijs u voor het aanpakken hiervan. Geen preken hier van mij :)

Allereerst weten maar heel weinig van ons hier precies wat elke draad doet. Bovendien lijkt het erop dat je zowel de fabrieksbedrading als de bedrading van je nieuwe radio op deze foto's laat zien. We hebben absoluut geen idee wat deze draden doen, vooral die van je nieuwe radio. Dus het laten zien van de draden is niet zo nuttig. Dat gezegd hebbende, zijn deze twee aansluitingen een beetje raar.

Image

Het is mogelijk dat deze twee connectoren bedoeld zijn om deze twee draden gewoon te verbinden, maar ik weet het niet zeker. Het is mogelijk dat iemand heeft geprobeerd deze draden te repareren die zijn doorgesneden. Kun je de twee draden die uit deze twee connectoren komen traceren om te zien waar ze naartoe gaan?

#3 ·
Geweldig gedaan met het uitzoeken van alle gehakte draden. En ik ben echt onder de indruk dat je terug bent gegaan naar de originele connector voordat je een nieuwe radio toevoegde. De meeste mensen verbinden gewoon de losse draden. Probeer de blauwe kabels. Het is het belangrijkste probleem dat we hebben wanneer mensen onze onderdelen installeren. Ik praat erover in deze video.

#5 · (Edited by Moderator)
Geweldig werk met het uitzoeken van al die gehakte draden. En ik ben echt onder de indruk dat je terug bent gegaan naar de originele connector voordat je een nieuwe radio toevoegde. De meeste mensen verbinden gewoon de losse draden. Probeer de blauwe kabels. Het is het grootste probleem dat we hebben als mensen onze onderdelen installeren. Ik praat erover in deze video.
Ik ga deze video nu bekijken, bedankt Christian
Ik heb iets gelezen over de blauwe kabel. Het is de antenne/versterker voedingsdraad. Misschien moet ik een deel van het interieur verwijderen om de bedrading te zien.
De originele adapter gebruiken was de slimmere keuze, knoeien met de draden als je niet "gekwalificeerd" bent, maakte de dingen alleen maar ingewikkelder. Lol en het zal het gemakkelijker maken als ik ervoor kies om te upgraden.

#4 ·
HĂ© @kaboom28, dus ik heb de draden getraceerd en ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over dat het doorgesneden is. De eerste foto toont de vreemde poging om de draden te verbinden.
Image

(tweede foto)
De paarse cirkel is waar het ene uiteinde van de draad verbinding maakt met de roze lijnen die de draden zijn. De linker roze lijn gaat naar de kabelboom en naar de kabels die door de hele auto lopen. Nu denk ik dat er ergens in het midden een andere adapter zat of dat ze gewoon weer aan elkaar gekoppeld moeten worden.

#6 · (Edited by Moderator)
Image

(blauwe cirkel)
Ik heb de voorraadhardheid van de sloop gehaald en kontconnectoren gebruikt om deze weer aan de fabrieksdraden te bevestigen.

(Paarse cirkel)
Fabrieksantennedraad die ik opnieuw moet bevestigen als ik er een krijg, van de sloop of ik bestel er misschien een met de adapterset.

(Roze cirkel)
Fabrieksbedrading voor de airconditioning, schakelhendelafdekking

#9 ·
Ik denk dat we weten wat alle draden doen. De autokabels zijn allemaal gedocumenteerd in de hierboven gelinkte BMW WDS - vraag het als je hulp nodig hebt bij het ontcijferen ervan - en de radio-connectoren lijken internationale standaard te zijn - Google ISO10487. Het enige wat je hoeft te doen is ze matchen.

Zoals ik al zei, vraag gerust om hulp bij WDS. De kleurcodes daar zijn Duitse taalafkortingen voor kleuren en de draaddiameters zijn in mm, maar we hebben de kennis :)

#12 ·
Soldeerders zullen vaak zeggen dat solderen beter is. Krimpers zullen vaak zeggen dat krimpen beter is. De waarheid is dat beide, mits goed gedaan, beter zijn dan de ander die slecht is gedaan. FWIW, BMW heeft over het algemeen hun draden gekrimpt in plaats van ze aan hun terminals te solderen.

#13 ·
Soldeerders zullen vaak zeggen dat solderen beter is. Krimpers zullen vaak zeggen dat krimpen beter is. De waarheid is dat beide, mits goed gedaan, beter zijn dan de ander die slecht is gedaan. FWIW, BMW crimpte over het algemeen in plaats van hun draden aan hun klemmen te solderen.
Klemmen moeten worden gekrompen (met het juiste gereedschap). Eind-tot-eindverbindingen moeten worden gesoldeerd en bedekt met krimpkous.

Beide vereisen dat minstens 10% van de draadverbindingen twee keer wordt gedaan, omdat het nu eenmaal zo is.

#25 ·
Ik zit in MST. In welke zone zit jij? We hebben 2 manieren van werken nodig. De eerste is dat jij of ik 's avonds vragen laad en (meestal) kan ik het antwoord om 11:00 uur jouw tijd hebben.
De tweede manier is wanneer je bij de auto bent en er in real time aan kunt werken. Als je een pc hebt waar de auto perfect is. Zo niet, dan kunnen we net zo werken, zolang we maar weten dat we er allebei tegelijkertijd zullen zijn. Ik heb een baan en dat alles, maar wel wat flexibiliteit. Ik kan soms 30-40 minuten geven.

Is dat logisch? Ik wil dingen graag zo snel mogelijk gerepareerd hebben. En in jouw geval kun je je er doorheen redeneren. Ik probeer een probleem als dat op te lossen via losgeld discussietijden die we werken... uiteindelijk en ik ben blij dat te doen. Maar als je mijn ogen, oren en handen in bijna real time kunt zijn, zouden we het vrij snel kunnen oplossen.

Hier zijn mijn vragen

1.) Weet je al hoe je een multimeter kunt gebruiken, lezen en begrijpen? Heb je er een?
2.) OF ... Geef je de voorkeur aan het testen van de luidspreker met de McGuiver-veiligheidsspeld/batterij-aanpak?

Laat het me weten. De veiligheidsspelden en al die dingen op mijn lijst werken prima... maar als 10 dollar niets voor je is, zul je snel leren hoe je de multimeter gebruikt... en dat is een heel goed ding om te weten.

Als je de tijd hebt en een van die keuzes bij de hand hebt. We kunnen morgenochtend (voor mij, rond 8 uur MST) beginnen met het testen van de luidspreker, #1 op de lijst.

-Ourmandan-

#28 ·
Ik zit in MST. In welke zone zit je? We hebben 2 manieren van werken nodig. De 1e is dat jij of ik 's avonds vragen laad en (meestal) kan ik het antwoord om 11:00 uur jouw tijd hebben.
De 2e manier is wanneer je daar met de auto bent en er in real time aan kunt werken. Als je een pc hebt waar de auto perfect is. Zo niet, dan kunnen we net zo werken, zolang we maar weten dat we er allebei tegelijkertijd zullen zijn. Ik heb een baan en dat alles, maar wel wat flexibiliteit. Ik kan soms 30-40 minuten geven.

Is dat logisch? Ik wil dingen graag zo snel mogelijk gerepareerd hebben. En in jouw geval kun je je er wel doorheen redeneren. Proberen om op die manier aan een probleem te werken via losgeld discussietijden die we werken... uiteindelijk en ik ben blij dat te doen. Maar als je mijn ogen, oren en handen in bijna real time kunt zijn, zouden we het misschien vrij snel kunnen oplossen.

Hier zijn mijn vragen

1.) Weet je al hoe je een multimeter kunt gebruiken, lezen en begrijpen? Heb je er een?
2.) OF ... Geef je de voorkeur aan het testen van de luidspreker met de McGuiver-veiligheidsspeld/batterij-aanpak?

Laat het me weten. De veiligheidsspelden en al die dingen op mijn lijst werken prima... maar als 10 dollar niets voor je is, zul je snel leren hoe je de multimeter gebruikt... en dat is een heel goed ding om te weten.

Als je de tijd hebt en een van die keuzes bij de hand hebt. We kunnen morgenochtend beginnen (voor mij, rond 8 uur mst) we testen de luidspreker #1 op de lijst.

-Ourmandan-
Op een multimeter gebruik ik het meest "ohms" en dat is zo'n beetje de omvang van mijn kennis erover.

Ik heb een Mac en kan in real time werken

#26 · (Edited by Moderator)
Ik weet dat je het druk hebt met andere zaken. Er is geen tijdlijn voor mij. Activeer me als je klaar bent.

Ik zal je per e-mail informatie sturen over het testen van de luidsprekers zodra ik een bedradingsschema van ergens heb. ... zodat ik je draadkleuren als leidraad kan geven. Het is gemakkelijk.

Vergeet niet om die aandrijfassteun naar voren te duwen in de richting van de motor totdat het rubber een beetje onder spanning staat.
MrMcar (professionele BMW-service) heeft me dat geleerd. Als je dat niet doet, zal de as bij het optrekken klapperen. Ook die grote moerachtige huls die de 2 assen verbindt... die moet je aandraaien nadat je zowel de voor- als achterassen aan de motor- en differentieel-uiteinden hebt vastgeschroefd... anders zal het ook klapperen.

#27 ·
Je zei dat je de aandrijfas naar voren moest duwen, ik denk niet dat ik dat de eerste keer heb gedaan toen ik de flexibele schijf en de steunbevestiging verving. Dat was het eerste wat ik aan deze auto deed toen ik hem kocht, dat was een deel van het probleem dat ik tegenkwam toen ik de aandrijfas weer terug plaatste. Hij paste niet en liet me hem niet op het rubber duwen, dus ik verwijderde hem, haalde hem uit elkaar en deed het opnieuw, langzaam en correct lol.

Ik heb net de transmissiesteunen gekregen die ik gisteren bestelde, net toen ik de stomme uitlaat weer wilde monteren, dus dat staat nu op mijn to-do lijst.

Je bent geweldig, bedankt voor je tijd en hulp. Zodra ik klaar ben met de steunen en de auto van de oprijplaten is, ga ik hem testen.

Ik zit in de PST-zone, dus je loopt maar een uur voor. En ja, ik heb een multimeter.

#29 ·
je zei dat je de aandrijfas naar voren moest duwen, ik denk niet dat ik dat de eerste keer heb gedaan toen ik de flexibele schijf en de steunlagervervanging deed. Dat was het eerste wat ik aan deze auto deed toen ik hem kocht, dat was een deel van het probleem dat ik tegenkwam toen ik de aandrijfas weer terug plaatste. Hij paste niet en liet me hem niet op het rubber duwen, dus ik heb hem verwijderd, uit elkaar gehaald en het langzaam en correct opnieuw gedaan lol

Ik heb net de transmissiesteunen gekregen die ik gisteren heb besteld, net toen ik de stomme uitlaat weer wilde plaatsen, dus dat staat nu op mijn to-do-lijst.

Je bent geweldig, bedankt voor je tijd en hulp. Zodra ik klaar ben met de steunen en de auto van de oprijplaten is, ga ik hem testen.

Ik zit in de PST-zone, dus je loopt maar een uur voor. En ja, ik heb een multimeter.
lol, we zijn nu overgestapt van radio naar aandrijfas en middenlager. Leuke tijden!

@Miz_Nessa even ter verduidelijking: als je de aandrijfas installeert, wil je het middenlager "voorbelasten" door het iets naar voren te duwen, richting de voorkant van de auto. We hebben het over misschien 1/4". Je duwt de aandrijfas niet naar voren. De aandrijfas is gemonteerd op de transmissie en het achterdifferentieel, dus je kunt hem niet echt naar voren duwen. Het is het middenlager dat je naar voren duwt. Dit is om rekening te houden met het feit dat wanneer je de auto weer op de grond laat zakken, de achterwielophanging wordt samengedrukt, waardoor het achterste deel van de aandrijfas wordt gearticuleerd en dit de neiging heeft om het middenlager naar voren te bewegen. Door het middenlager tijdens de installatie te "voorbelasten", verminder je de spanning wanneer je de auto laat zakken. Succes met zowel je radio als je ophangingswerk!!!

#33 ·
Hoi, dit is mijn eerste bericht hier, alle hulp wordt op prijs gesteld.

Ik heb deze auto gekocht met de bedoeling om hem zelf te leren repareren! Ik heb zoveel gegoogeld, een heleboel video's bekeken, veel gelezen en natuurlijk volledig gebruik gemaakt van alle verschillende forums die er zijn.

Ik heb een 2004 325ci. Ik heb veel aan deze baby gedaan en ze komt mooi uit. De vorige eigenaar heeft haar een beetje verwaarloosd. Ik probeer een radio werkend te krijgen, ik heb een radioharnas opnieuw kunnen doen, maar de radio werkt nog steeds niet, wat betekent dat er geen geluid is.
View attachment 957111
Ik heb stroom maar geen geluid. Ik ben dit tegengekomen View attachment 957107

Is dit de bedoeling?

Voorlopig heb ik er een gekocht op Amazon voor ongeveer 20 dollar. Hij heeft Bluetooth, een aux en een USB-poort, wat zeker nodig is View attachment 957108
View attachment 957110

Ik heb ook dit harnas gemaakt om met deze radio te werken
View attachment 957112

De versterker is aangesloten, maar ik weet niet zeker of hij aan staat.

Onthoud dat ik mezelf heb onderwezen, dus als je me gaat toespreken, doe het dan een beetje met fluwelen handschoenen lol alvast bedankt voor alle hulp en/of aanbevelingen. Als iemand in de buurt van Burbank, Californië is, help een meisje uit
Controleer uw zekeringkast zekering nummer 7 en 41, ik heb mijn head unit geĂŻnstalleerd en mijn muziek speelde niet op de luidsprekers, maar de head unit werkte perfect. Ik ontdekte dat het mijn zekering was. De locatie van uw zekeringkast moet zich in het dashboardkastje onder het dashboard bevinden, er zijn twee grijze lipjes, druk omhoog op het zekeringpaneel en zwenk de lipjes in de open positie en dan zou het zekeringpaneel naar beneden moeten vallen. Ik heb alles aangesloten en het enige probleem dat ik uiteindelijk had, was toen ik mijn parkeerrem aantrok, mijn muziek stopte en mijn remlicht vast op mijn dashboard stond, dus ik heb mijn parkeerrem signaaldraad verkeerd aangesloten in plaats van hem per ongeluk te aarden.