E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

Zrób to sam: Demontaż i wymiana sprężarki klimatyzacji

127K views 1 reply 31 participants last post by  Archbid  
#1 · (Edited)
To jest instrukcja „zrób to sam” dotycząca demontażu i wymiany sprężarki klimatyzacji. Oferuję to jako przewodnik i być może brakuje w nim informacji, które uważam za oczywiste lub oczekuję, że ludzie już wiedzą, jak to zrobić. Nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia samochodu spowodowane wykonaniem tej instrukcji „zrób to sam”. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, powodzenia i mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze.

Pracuję przy samochodach od 13 roku życia i pomagałem mojemu tacie w renowacji Jaguara Mark X z 1966 roku. Posiadałem również warsztat samochodowy, a to, co tu robię, jest dokładnie tym, jak naprawiłbym samochód klienta, gdyby pojawił się z tym problemem.

Po pierwsze, powiem Ci, co się stało z moim samochodem. Wymieniłem parownik w moim samochodzie (nie zrobiłem do tego instrukcji „zrób to sam”, ale zamieściłem zdjęcia na forum) i około dwa tygodnie później sprężarka uległa awarii. Sprężarka zablokowała się i zrobiła to tak mocno, że wyłączyła mój samochód. Wyłączyłem przełącznik A/C i jechałem dalej, aż mogłem kupić nową (regenerowaną) sprężarkę.

Po drugie, ważne są części i sprzęt, których będziesz potrzebować. Oto zdjęcie tego, co kupiłem.
Lista potrzebnych przedmiotów: sprężarka A/C, osuszacz/filtr i jako dodatek filtr liniowy.

Zamierzam zrobić oddzielną instrukcję „zrób to sam” na temat instalacji filtra liniowego. Polecam ten mały przedmiot, który robi różnicę.
Image

Usunąłem cały freon, podłączając go do maszyny A/C. Ta maszyna jest niezbędna (możesz pójść do warsztatu samochodowego, aby to zrobili), nielegalne jest wyrzucanie freonu do powietrza. Ta maszyna odzyskuje stary freon, a także odkurza i doładowuje.
Image

Usunąłem osłonę podwozia (miałem możliwość skorzystania z podnośnika, co bardzo ułatwia pracę.lol)
Image