E46 Fanatics Forum banner

verschillende maten

1 reading
2.5K views 2 replies 3 participants last post by  AsdAsd  
#1 ·
Terwijl ik op zoek was naar een diff voor mijn e46, kwam ik er een tegen die handig voor me klonk.

Het kwam van een e46 320i (zelfde motor maar de mijne is tu) maar handgeschakeld, maar op dit forum is me verteld om gewoon naar de verhoudingen en dezelfde motor te kijken.

En dat heb ik gedaan:
Image

Image

Het blijkt dat de mijne langer en slanker is, terwijl die die ik kocht korter maar breder is.

Dus, terwijl het differentieel dat ik in mijn auto heb NOG STEEDS een verhouding van 3,38 heeft (bevestigd door de foto hieronder), welk differentieel zit er precies in die auto, want ik ben volledig de weg kwijt (en kan er zeker geen vinden).

Image
(D7…3.38)

Het serienummer is gearceerd en ik kan het niet online vinden.

#2 · (Edited)
Er zijn dus twee verschillende maten, over het algemeen 188 mm voor 6 cilinders, 168 mm voor 4 cilinders.

Maar de 320 lijkt een behuizing van 168 mm te hebben

realoem kan u de originele PN van uw auto laten zien (u kunt ook zoeken op Vin), en in welke andere auto's deze zat voor een directere wissel.

#3 ·
Als je het verschil hebt van de 320i met 150 pk, dus M52TU-motor, dan heb je het 3.38 differentieel maar 168k behuizingsgrootte. Dezelfde maat als de 4-cilinder motoren. Je hebt een 188k behuizingsdifferentieel nodig, dat in alle andere benzine 6-cilinder motoren zat. Misschien wil je een differentieel van een 325i handgeschakeld vinden (automaten hebben kortere verhoudingen voor zover ik weet), het is een 3.15 verhouding, wat voor mij het perfecte midden is voor normaal rijden en sportief rijden.