Oh engineering STUDENT, understood, find another career:banghead:
Bedankt voor de leuke weetjes, lol.
Hier, ik zal het verduidelijken en educatiever zijn.
-Dus het ontdooingsding, daar kun je me echt niet in tegenspreken. Je hebt energie nodig om ijs te smelten, die wordt geleverd in de vorm van warme lucht, en dit is een van de functies van het ontdooien, aangezien niet iedereen een ijskrabber bij zich heeft. Je kunt zelfs de handleiding lezen waarin staat: "Dit programma verwijdert snel
ijs en condensatie die zich vormt op de voorruit en zijruiten." Je zet het aan, het maakt ijs los, het veegt veel gemakkelijker af met ruitenwissers.
-Wat betreft het verwijderen van condensatie, het verhoogt gewoon de temperatuur van het glas een beetje. Uiteindelijk verhoogt dit de temperatuur van het glas voldoende zodat het er niet voor zorgt dat lucht condenseert wanneer het in contact komt met het glas. Aangezien je zo goed op de hoogte bent van het onderwerp, zou je al moeten weten dat de verzadigde dampdruk van water verandert afhankelijk van de temperatuur. Je zou ook moeten weten dat dit de reden is waarom, wanneer lucht in contact komt met iets kouds en afkoelt, de partiële druk van water hetzelfde blijft, maar de verzadigde dampdruk afneemt. Dus als de partiële dampdruk de verzadigde dampdruk overschrijdt, wordt deze oververzadigd en condenseert het water in de lucht en zet zich af. Dit is ook de reden waarom het aanzetten van de ontdooiing soms erger wordt voordat het beter wordt, omdat het tijd kost voordat de warmte de voorruit opwarmt en de warme lucht gewoon meer vocht op de voorruit afzet totdat deze opwarmt.
EDIT: welk deel van wat ik zei was er zelfs verkeerd? :rofl: