Ik ben het hier met MrMCar eens. Gummy en niet glad is normaal voor een kop. Koolstof is natuurlijk gummy. Zoek een machinefabriek die de kop wil opknappen en laat hen beslissen of je een of twee verbogen kleppen hebt die ze zullen vervangen. Onderdeel van een normale, alledaagse kopverversing is het controleren van de kleppen, het controleren van de klepgeleiders, het testen van de druk, het lappen van de kleppen of een daadwerkelijke slijping, en het vlakken van de kop voor een nieuwe pakking. Als je hem voor IETS naar een werkplaats brengt, breng hem dan gewoon daarheen en vertrouw op hun expertise. Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt is er een werkplaats die dat de hele tijd doet - koppen. Je kunt de meeste koppen om 9 uur 's ochtends afgeven en ze om 3 uur 's middags dezelfde dag ophalen, omdat ze het voor de handel doen. Dat is de werkplaats die je in jouw omgeving moet vinden. Niet een werkplaats waar ze aan de kop zitten te prutsen, tsk, tsk dit en dat, en zeggen "jongen, dit is ingewikkeld en de onderdelen zijn duur". Je wilt de werkplaats waar 's ochtends dealers hun auto's afleveren met koppen en ze gewoon het onderdeel ondertekenen, er een label aan hangen en "volgende!" roepen. Als een werkplaats je de "wow, hoeveel wil je uitgeven, kleine jongen" onzin geeft, ga dan verder. Ik zou 6 dealers in jouw omgeving bellen en vragen wie hun kopreparaties doet....
Ook denk ik dat ik hier een beetje verdwaald ben. Is de kop met wat je zegt verbogen kleppen de motor die je net hebt geopend omdat je wilde weten of hij goed is voordat je retourbeleid verliep? Of is het de kop die in je voertuig zat en een probleem had waardoor je de motor kocht waarvan je wilde bevestigen dat hij goed was voordat het retourbeleid verliep. Dus ik denk dat ik iets mis.
Over de willekeur van gesprekken over koppen, vandaag heb ik de kop weer op mijn Toyota Supra projectauto geschroefd en ik kan niet wachten tot deze op de weg ligt.... Weet iemand of ik problemen krijg met de mods als ik een foto van een niet-E46 project plaats?