E46 Fanatics Forum banner

Kan iemand helpen als de auto onder belasting overslaat?

32K views 26 replies 16 participants last post by  moise  
#1 ·
Onderweg naar mijn werk vandaag - koude dag 0 graden Celsius, en toen ik mijn voet plat op de vloer zette, begon hij slecht te misvuren, zodra ik naar half gas ging was het weer goed. Ik heb hem drie keer uit en aan gezet zonder succes, nog steeds hetzelfde.... ideeën wat het probleem zou kunnen zijn....

#5 ·
De temperatuurmeter van de motor staat in het midden - ja, ik gebruik 95 octaan - het minimum dat je hier kunt kopen, het klinkt hetzelfde - het klinkt een beetje als een Impreza, het neemt echt toe met het toerental als ik mijn voet lichtjes op het gaspedaal heb, ik kan hem zonder misfire in het rood draaien, er brandt een motorlampje...

#7 ·
De motortemperatuurmeter staat in het midden - ja, ik gebruik 95ron - het minimum dat je hier kunt kopen, het klinkt hetzelfde - het klinkt een beetje als een impreza, het neemt echt toe met het toerental als ik mijn voet lichtjes op het gaspedaal heb, ik kan hem zonder misfire in het rood draaien, er brandt een motorlampje....
Ik zou de codes laten uitlezen voor dat controlelampje van de motor. Het controlelampje gaat alleen branden voor vitale motoruitrusting of emissiegerelateerde uitrusting. Dus hoe dan ook, u brengt uw motor in gevaar, vervuilt meer dan u zou moeten, of beide. Ik betwijfel of het iets ernstigs is, maar u moet de codes voor de zekerheid snel laten controleren.U kunt een BMW-servicecenter vragen om de codes uit te lezen, maar die zullen het meest in rekening brengen, u kunt een onafhankelijke BMW-reparatiewerkplaats de codes voor u laten uitlezen voor minder geld, of u kunt een codelezer kopen voor ongeveer $ 140 US en deze zo vaak gebruiken als u wilt.Succes.

#6 ·
Kan een lek zijn in uw vacuümsysteem, hetzij in de kleine slangen rond uw kleppendeksel of de inlaatspruitstuk.

Evenals dat, het kan uw olieafscheider zijn, gelegen aan de voorkant rechts van uw motor, een beetje onder/achter uw stuurbekrachtigingsreservoir.

Een eenvoudige controle kan zijn om wat remmenreiniger rond uw vacuümslangen en olieafscheider te spuiten terwijl uw auto stationair draait. Als op enig moment uw toerental toeneemt, zoek dan dat deel van de slang/het onderdeel en daar is uw lek.

Maar er zijn veel andere redenen waarom onze auto's kunnen misvuren: Bougies, bobines, vacuüm, vanos, enz..

Chad

#8 ·
Ik weet niet zeker wat uw exacte symptomen zijn met betrekking tot de misfire, maar als het meer een verlies van vermogen is, zou een andere mogelijkheid de nokkenaspositiesensor kunnen zijn. Gewoon een gedachte. Dit zou ook een code genereren. In ieder geval zou ik ze laten uitlezen in plaats van te gissen en willekeurig dingen te vervangen op basis van een gok.

#10 ·
Hier is het laatste, ik heb het omgekeerd geprobeerd, het slaat nog steeds mis. Het doorloopt fasen tijdens het rijden, soms mist het vijf minuten lang niet, de overmatige misfire.
Ik heb net de foutcodes gelezen en gereset, ik moet ze vanavond opnieuw lezen, want sommige kunnen oude fouten zijn, wat denken jullie?

65 Nokkenas hoek pulsgenerator
202 Lambdaregelingslimiet overschreden: Zuurstofsensor 1
203 Lambdaregelingslimiet overschreden: Zuurstofsensor 2
227 Mengselafwijking: bank 1
228 Mengselafwijking: bank 2
238 Misfire gedetecteerd: cilinder 1
239 Misfire gedetecteerd: cilinder 2
241 Misfire gedetecteerd: cilinder 4
242 Misfire gedetecteerd: cilinder 5
243 Misfire gedetecteerd: cilinder 6

Het is raar, zo ongeveer alle cilinders hebben gemist?

#11 ·
Hier is het laatste, ik heb het omgekeerd geprobeerd, het slaat nog steeds mis. Het doorloopt fasen tijdens het rijden, soms mist het vijf minuten lang niet, de overmatige misfire.
Ik heb net de foutcodes gelezen en gereset, ik moet ze vanavond opnieuw lezen omdat sommige oude fouten kunnen zijn, wat denken jullie?

65 Nokkenas hoek pulsgenerator
202 Lambdaregellimiet overschreden: Zuurstofsensor 1
203 Lambdaregellimiet overschreden: Zuurstofsensor 2
227 Mengselafwijking: bank 1
228 Mengselafwijking: bank 2
238 Misfire gedetecteerd: cilinder 1
239 Misfire gedetecteerd: cilinder 2
241 Misfire gedetecteerd: cilinder 4
242 Misfire gedetecteerd: cilinder 5
243 Misfire gedetecteerd: cilinder 6

Het is raar, zo ongeveer alle cilinders hebben gemist?
Ik ben er vrij zeker van dat het de nokkenaspositiesensor/pulsgenerator is. Je ontstekingssysteem berekent wanneer elke bougie moet worden ontstoken op basis van de positie van de nokkenas. Los dat op en alle andere codes verdwijnen.

#15 ·
Ik heb ook dezelfde symptomen. Ik ben net terug van het slepen van mijn auto naar mijn achtertuin. Het is een regenachtige dag en ik was op weg naar huis van mijn werk toen mijn auto begon te stotteren. Het werd erger en erger totdat ik moest stoppen. Hij verloor vermogen en wilde niet meer. Nu probeer ik hem te starten en hij loopt onregelmatig en slaat na 45 seconden af.

#16 ·
Ik had hetzelfde probleem met de lean bank 1 en 2 codes en misfire codes. Had ook een zuurstofsensorcode en een nokkenassensorcode. Heb de krukassensor en de carterventilatie vervangen en het was allemaal opgelost. Klinkt alsof dat ook jouw probleem is. Carterventilatiesystemen hebben de neiging om te falen bij koud weer.

#24 · (Edited)
Motor slaat over - mijn oplossing

Ik heb dit geplaatst ruim nadat de thread was besproken, omdat er geen oplossingen leken te zijn.

Ik had precies dezelfde symptomen en foutcodes. Ik heb het probleem getraceerd naar een gescheurde luchtinlaat. Precies waar de 3" rubberen luchtinlaat aan de motor vastzit, splitst de rubberen elleboog zich in tweeën. Er is een kleinere 1" buis die zich splitst van de 3" hoofdbuis en beide klemmen op de inlaat bij de motor. De kleinere buis was gescheurd en liet daar lucht binnen, waardoor lambda-fouten, misfire-codes en o2-sensorfouten ontstonden.

Ik heb de elleboog vervangen door een nieuw onderdeel, de codes gewist en nu is het in orde.

Het onderdeel kostte $31 bij BMW Mississauga (hoewel Real OEM het vermeldt voor $15)

Onderdeelnummer is 13541435627

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BS33&mospid=47706&btnr=13_0905&hg=13&fg=15

Het is een ander onderdeel voor de 3.0 liter motoren

#26 ·
Kan iemand helpen met mijn e46 328i die ook begint te misfiren? 11 codes tonen cilinder 1, 5, 6, zuurstofsensor bank 1-1 en 2, brandstofsensor bank 1 en 2, brandstofregulatorsensor misfires bij stationair draaien en wanneer de motor toeren maakt, schudt hij, loopt maar op 3 cilinders, heb net bougies, bobines, luchtfilter, gasfilter vervangen. Hoor een sissend geluid maar weet niet waar het vandaan komt?

#27 ·
228 227 238 242 243 241 203 202

Ik had de volgende fouten op mijn E46 323Ci: 228, 227, 238, 242, 243, 241, 203, 202 en het was een vacuümprobleem, om specifieker te zijn, #7 van de onderstaande afbeelding was kapot.

Image

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

Ik heb die retourleiding vervangen en de codes gewist en dat was het. Hoe dan ook, als een van de slangen van de afbeelding kapot is, werkt je auto niet normaal.

Dus ik ben er zeker van dat je een vacuümprobleem hebt, controleer op lekken, verwijder de "BMW-cover" van je cilinderkopdeksel, #11 van de onderstaande afbeelding.
Image

dit zijn de onderdelen die het meest vaak defect raken:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=11_2681&hg=11&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=13_0643&hg=13&fg=15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=13_0644&hg=13&fg=15

P.S.: Ik heb ongeveer 6 uur gezocht naar lekken en mijn monteur vond het in 30 seconden.