E46 Fanatics Forum banner

bmw e46 elec. stoelen en elec. verwarming hulp!!!!!!!

3K views 6 replies 4 participants last post by  N42B18  
#1 · (Edited)
Hallo, mijn naam is Rangdar en ik woon in Nederland.
Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een BMW e46 2003 N42B18 3.16i automaat en zwarte kleur...
Ik heb onlangs twee zwarte leren voorstoelen met achterstoelen gekocht..
De vorige eigenaar had het ook in zijn auto werkend gekregen omdat zijn auto ook niet voorgebedraad was...daarom zie je op de foto's luidsprekerdraden aangesloten op de twee dikke draden, dit ga ik vernieuwen met dikke nieuwe kabels en ook andere kabels die vervangen moeten worden..
Hij gaf me de kabelconnectoren met ongeveer 40 cm kabels, dus nu moet ik ze aansluiten, maar waar...de achterstoelen zijn al geĂŻnstalleerd..
Nu de voorstoelen
Mijn auto was niet voorgebedraad zoals Amerikaanse auto's en ik heb maar één gele connector met twee draden, de spanner en airbag...dus ik moet draden maken voor de elektrisch verwarmde stoelen...ook zit er een ronde knop naast de bewegingsknoppen, ik denk dat het lenden heet en de stoelen hebben ook geheugen...ik heb al het dashboardpaneel met de twee verwarmingsknoppen van een andere auto met een grote connector aan de achterkant...
Mijn vragen aan jullie aardige mensen zijn

de bestuurdersstoelen hebben draden en een gele connector met deze kleuren

dikke bruine draad
dikke groen/paars
dikke rood
dikke bruin
dun groen/wit
dan twee dunne draden in elkaar gedraaid
1- (geel/rood)
2- (geel/bruin)
dan een connector met 3 draden
1- (dik bruin)
2- (dik rood)
3- (dun wit/rood/geel)

de passagiersstoel heeft ook een gele connector met deze kleuren

dikke groen/geel
dikke bruin
dikke bruin
dikke rood
dun wit/rood
dun bruin/zwart
dun paars/blauw
dan twee draden samen
1- (blauw/rood)
2- (blauw/bruin)

alsjeblieft lieve aardige mensen
kan iemand een tekening voor me maken of me de foto's sturen waar ik deze kabels moet aansluiten?

dank jullie wel allemaal...en speciaal aan de makers van dit website forum
dankuuuuuu helpppppppppp...
Proost Rangdar... een Koerdische jongen die in Nederland woont..

Attachments

#4 ·
e46-stoelen in een e36

VANWEGE HET GEBREK aan INFO op ELK ander forum over dit onderwerp, heb ik besloten om zoveel mogelijk aan dit draadje toe te voegen (tijdens mijn bevindingen).

Meer over de draadboom....

Mijn bestuurdersstoel had een 10-draads stekker:

BESTUURDERSKANT:

Bruin/Rood: STROOM gezekerd 30a
BRUIN: VOOR stoelmotor massa

BRUIN: Voor verwarmd stoel element
Groen/Paars: Voor verwarmde stoel (+)
Wit/Groen: Verwarmde stoel schakelaar

Wit/Rood/Geel: K-Bus (Sleutelherkenning, Niet beschikbaar in mijn E36)

Blauw/Paars: Gordelcontact (niet gebruikt)
Blauw/Wit: Meervoudig beveiligingssysteem contacteenheid (niet gebruikt)

Geel/Rood: Bestuurdersgordel pyrotechniek (blijf uit de buurt!)
Geel/Bruin: Bestuurdersgordel pyrotechniek (blijf uit de buurt!)

Het is dus een heel eenvoudige installatie...

Heb ik al gezegd dat de E46-gordel de E36-gordel (mannelijk uiteinde) accepteert?

Bijna te gemakkelijk te installeren!

#6 · (Edited)
Hallo beste vrienden, bedankt voor de info... Ik heb de website www.newtis.info bekeken en ben naar de sloop geweest om een BMW E46 te vinden met stoelverwarming... En raad eens, ik heb er een gevonden en het chassisnummer gekopieerd en op die website ingevoerd... Ik kreeg tonnen info over de connectoren en bedradingsschema's, een geweldige website, bedankt aan de bouwers... Ik heb screenshots gemaakt van alles wat ik nodig had... Bedankt aan markusmark us voor zijn antwoord dat hij me vertelde naar die website te gaan... Ik heb ook mijn chassisnummer ingevoerd en alles gekregen wat belangrijk was en screenshots gemaakt... Dankzij jullie ga ik aan dit project beginnen en ik zal eenvoudige en simpele foto's en schema's maken wanneer ik de stoelen heb geĂŻnstalleerd... Ik heb ook (twee zonneschermvizieren met lampjes, en een zonnerollo achter, en een ontgrendelingsknop voor de kofferbak, en een alarmsysteem), ik heb het uit andere BMW's gehaald... ook van de sloop... En omdat ik vlakbij de grens met Duitsland woon, is het gemakkelijk om daarheen te gaan, maar nu kunnen we vanwege CORONA Duitsland niet in... Alles is gesloten en veel (vijf oo) politie... wuhahahah... Ik had alle onderdelen van een sloop hier in Nederland... Ik hoop dat alles beter wordt, zodat ik naar Duitsland kan gaan en een paar sloperijen kan bezoeken, want ze hebben tonnen BMW's... Nou, nogmaals bedankt, ik ben erg blij en vooral bedankt aan de makers van de website e46fanatics, tot ziens bye bye...