E46 Fanatics Forum banner
1.9K views 6 replies 5 participants last post by  wallaby13  
#1 · (Edited)
Ik wilde een video delen van O’LearysGenuineBMW die ik tegenkwam, genaamd: "BMW E46 Big Brakes OEM Upgrade No Modification - BBK”. (Eerste keer dat ik post, maar al lange tijd een lurker, dus ik kan momenteel geen links plaatsen. Zal ze hieronder plaatsen.)

Hij retrofitte remklauwen van een E9x 335i en E70 x5. OEM-upgrades, geen aanpassingen nodig.

Ik ben aangenaam verrast om een OEM/No Mod BBK voor het E46-platform te zien. Onderdelen zijn relatief gemakkelijk te verkrijgen en relatief goedkoop voor een BBK. Naarmate E9x en E70's vaker op de sloop verschijnen, wordt het gemakkelijker en goedkoper om ze te vinden.

Kudos aan O’Learys voor de vindingrijkheid!

Image

Image

Ik heb dit nu gevonden nadat ik een 330i remmenset had aangeschaft, geschilderd en gereviseerd voor mijn 325xi 🥲.

Nodig:
-E9x 335i remklauwen voor + remblokken
-E70 x5 remklauwen achter + remblokken
-E46 M3 CSL (345 mm) rotors voor, 330 rotors achter.
-E9x remleidingen voor (2x)
- E9x voorste draagbouten (4x)

Voordelen:
  • Staal vs. lichtere aluminium remklauwen
  • Rotorvergroting van 325 mm naar 345 mm
  • Vergroting van de zuigergrootte achter
  • Rembalans wordt over het algemeen gehandhaafd
  • Directe montage, geen aangepaste onderdelen of frezen vereist

Nadelen:
  • M3 CSL-rotors zijn duurder dan de 330-rotors en normale M3-rotors. 400+ voor het voorste paar.
  • Hebben minimaal 17 inch wielen nodig en vereisen extra ruimte in vergelijking met 330

#3 ·
Goede vondst, maar ik ben het oneens over de kosten van de voorste rotors - CSL-eenheden zijn waanzinnig duur in vergelijking met 330i (Zimmerman of een ander kwaliteitsmerk)…
Goede opmerking - toen ik gisteravond een snelle blik had geworpen, dacht ik dat ik voorparen vanaf 300+ had gezien, maar dat lijkt 328 mm te zijn voor de standaard M3.

#5 ·
Ik wilde het delen voor montage en informatiebehoud op het forum - ik denk dat de verbetering van de remprestaties vrij marginaal zal zijn in termen van de normale gebruikssituatie van de bestuurder.

Realistisch gezien, stel ik me voor dat mensen dit vooral zouden doen voor de grotere remklauw, meer dan voor speciale prestaties. De E9x- en E70-remklauwen zijn lichter, waarschijnlijk een paar kilo, maar dat maakt voor de meesten niet uit.

Er zijn veel threads over de voordelen van CSL vs. Non - en het zal afhangen van het individu of het de moeite waard is of niet! Om op uw punt terug te komen, ik denk dat het hebben van de 330-rotors vanuit kostenoogpunt mooi zal zijn, maar het zou ook leuk zijn om een stoerdere remklauw te hebben.

Het spijt me te horen over uw slechte ervaring aan de onderdelenbalie. Gaven de kosten per rotor u geen rode vlaggen? 😁