E46 Fanatics Forum banner

riemspanner katrol

6.5K views 18 replies 10 participants last post by  wasp9166  
#1 · (Edited)
Als ik naar de katrol kijk die vervangen moet worden, kan ik geen match vinden.
Zie bijgevoegde foto.

Real OEM toont wat eruitziet als 2 opties onder de subsectie motor/riemaandrijving. De eerste opstelling lijkt hydraulisch te zijn en de tweede optie lijkt veergeladen te zijn, wat lijkt op wat ik heb. Echter, als ik op de foto's van de veergeladen opstelling klik, komt de getoonde katrol niet overeen met wat ik heb. Misschien is mijn katrol niet op zichzelf vervangbaar, maar zelfs dan kan ik niets vinden dat overeenkomt met het uiterlijk van wat ik heb.

Attachments

#9 ·
Je kunt alleen de poelie vervangen. Zal kijken of ik het juiste Ina onderdeelnummer kan vinden.
Dat dacht ik ook... maar dat is de looprol, niet de spannerpoelie. Ik denk niet dat ik alleen de spannerpoelie kan vervangen. Ik denk dat ik een hele nieuwe mechanische spanner moet kopen.

#5 ·
Jouw versie is de lenteversie.
Zoals Bali zegt, kun je de enige katrol vinden. Maar toen ik onderzoek deed, kostte de hele assemblage in Italië minder dan €10 meer dan de eenvoudige katrol, dus ik koos ervoor, omdat ik 22 jaar oud was.

#10 ·
#8 · (Edited)
Bestel de vervangende poelie bij Advanced Auto, Amazon of Autozone. Dayco 89133 poelie. Sommigen zullen zeggen dat de Dayco-poelies niet zo lang meegaan als de INA-versie, maar ik heb deze al jaren in mijn auto en ze zijn probleemloos. Misschien heb ik gewoon geluk.😀

#11 ·
Bestel de vervangende katrol bij Advanced Auto, Amazon of Autozone. Dayco 89133 katrol.

Sommigen zullen zeggen dat de Dayco-katrollen niet zo lang meegaan als de INA-versie, maar ik heb deze al jaren in mijn auto en ze zijn probleemloos geweest. Misschien heb ik gewoon geluk.😀
Ding! Ding! Ding!
DAT IS HET!

Bedankt Tommy. Ik had het gevoel dat er wel een moest zijn, aangezien het maar een simpele 6203-lager is.
Bij het bekijken van de Dayco 89133 beveelt Amazon ook de Dorman 419-5007 aan
Is er een verschil behalve de prijs?

#13 ·
Sorry, geen idee van de verschillen. Dorman is voor mij goed genoeg en werkt, maar gaat niet lang mee. Aan jou of je een paar dollar wilt besparen?
Met een echt krap budget tot de volgende betaaldag. Ik ben verder gegaan en heb het besteld op Amazon. Lijkt hetzelfde type katrol te zijn. 6203 Lager. Het lijkt erop dat de katrol zelf dezelfde buitendiameter zou kunnen hebben. Ik meld me weer als het aankomt.