E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

Symptomen van een slechte brandstofpomp?

87K views 34 replies 14 participants last post by  Archbid  
#1 ·
Hallo. Ik heb een E46 325i die "stationair zoekt". Het stationair toerental gaat op en neer. Ik heb veel verschillende dingen vervangen en gecontroleerd om dit op te lossen, zoals Vanos-afdichtingen, DISA-klep, inlaatrubbers, ICV en nog een paar onderdelen, maar ik heb het niet kunnen oplossen.

Nu vermoed ik een slechte brandstofpomp. Maar wat zouden de symptomen hiervan zijn en zou het mijn probleem kunnen zijn? Ik heb een beetje online gelezen en wat me vertelt dat dit NIET het probleem is, is dat hij moeilijk zou moeten starten. Wat mijn auto niet doet, in feite start hij altijd heel gemakkelijk, zelfs bij koud weer. Zou het toch de slechte brandstofpomp kunnen zijn?

De motor lijkt te beginnen met stationair zoeken als hij van een hoog toerental en een hoge belasting mag zakken naar een laag toerental en een lage belasting (bijvoorbeeld koppeling ingetrapt bij een stoplicht). Maar ook als hij stationair goed draait en er een kleine belasting wordt toegevoegd, zoals wanneer de koplampen of de airconditioning worden ingeschakeld en de generator de motor een beetje belast.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Bedankt
//Benjamin

#5 ·
Als iemand die onlangs een brandstofpompstoring heeft gehad, denk ik niet dat dat jouw probleem is. Eigenlijk heb ik soms stationair toerental bij een koude start (verdwijnt als hij warm is), maar nadat mijn brandstofpomp defect was geraakt en ik hem door een nieuwe heb vervangen, is dat niet veranderd.

Mijn symptomen waren dat de auto af en toe niet startte bij de eerste poging tot starten. Het vreemde was dat hij niet startte, hoe lang ik ook startte, maar als ik stopte en het opnieuw probeerde, sloeg hij direct aan, zelfs als de eerste poging maar één keer ronddraaide. Uiteindelijk liet hij me in de steek en wilde hij niet meer lopen, ongeacht de hoeveelheid starten.

Heb je gecontroleerd op vacuĂĽmlekken?

#6 ·
Nee, het klinkt niet als de brandstofpomp. En als die ene dwaas meteen binnenkomt en zegt dat het die is, met gebruikelijke bangmakerij, zeg hem dan dat hij ergens anders spookverhalen moet vertellen. :slap:

Klinkt als een vacuĂĽmlek. Het is het meest voorkomende probleem voor dit probleem.

Heb je de rooktest gedaan om te controleren op lekken?

Wat is de status van je LMM-sensor?

Save
#9 ·
Nee, het klinkt niet als de brandstofpomp. En als die ene dwaas meteen komt zeggen dat het zo is met de gebruikelijke bangmakerij, zeg dan dat hij zijn spookverhalen ergens anders moet vertellen. :slap:

Klinkt als een vacuĂĽmlek. Het is het meest voorkomende voor dit probleem.

Heb je de rooktest gedaan om op lekken te controleren?

Wat is de status van je LMM-sensor?
Ja, ik heb een rooktest gedaan die geen vacuĂĽmlekken aantoonde. Mijn LMM is goed, denk ik. Ik denk dit omdat ik er geen foutcode op heb en het probleem ook blijft bestaan als ik de kabel van de LMM verwijder. Hoewel ik er bij het eerste scannen van de foutcodes wel een op had, maar na het wissen en vele kilometers rijden is hij nooit meer teruggekomen. En is nog steeds niet terug. Maar als je denkt dat het toch de LMM kan zijn, vertel me dan alsjeblieft hoe

#8 ·
Lage brandstofdruk.
1) Laag brandstofvolume
2) Een gebrek aan vermogen onder belasting
3) Een motor die afslaat na een tijdje rijden
4) Een motor die moeilijk te starten is
5) Een motor die niet start
6) Een controlelampje van de motor, met een magere code
7) Een jankend geluid van de achterkant van het voertuig

Save
#11 ·
Brandstofpompen zijn geen onderdelen die een leven lang meegaan en bij de E46 na 2002 lijken ze eerder uit te vallen dan verwacht.

Hoewel u niet genoeg informatie heeft om volledig te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is, kan het, afhankelijk van het bouwjaar, de kilometerstand en de verwachte bedrijfsuren, verstandig zijn om een vervanging van de brandstofpomp te overwegen. Dit gaat er ook van uit dat u basis onderhoud heeft gepleegd en het brandstoffilter/de drukregelaar op dit moment heeft vervangen.

Brandstofpompen vallen zowel hard als zacht uit, een harde uitval is een no-brainer om te bepalen, maar een zacht uitvallende brandstofpomp heeft doorgaans een lagere druk en volume, kan rijproblemen, startproblemen en het opraken van brandstof met een kwart tankinhoud veroorzaken. Niet altijd komt er een specifieke reeks problemen naar voren, veel mensen vervangen de brandstofpomp preventief en realiseerden zich pas dat er problemen waren toen ze met de nieuwe brandstofpomp reden.

Wat betreft het controleren van de brandstofdruk, dit is slechts een onderdeel van het controleren op een goede brandstoftoevoer. U kunt vaak een standaard bandenspanningsmeter gebruiken, maar u moet voorzichtig zijn met brandstofspatten en vaak kunt u met een bandenspanningsmeter niet nauwkeurig controleren op drukverlies wanneer het voertuig is uitgeschakeld.

Stel voor dat u deze threads controleert:

http://forum.e46fanatics.com/showpost.php?p=16810793&postcount=11

Brandstofpompstoringen - http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929501

#15 ·
Brandstofpompen zijn geen onderdelen die een leven lang meegaan en bij de E46 na 2002 lijken ze eerder defect te raken dan verwacht.

Hoewel u niet genoeg informatie heeft om volledig te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is, kan het, afhankelijk van het bouwjaar, de kilometerstand en de verwachte bedrijfsuren, verstandig zijn om een vervanging van de brandstofpomp te overwegen. Dit veronderstelt ook dat u basis onderhoud heeft gepleegd en het brandstoffilter/de drukregelaar op dit punt heeft vervangen.

Brandstofpompen vallen zowel hard als zacht uit, een harde uitval is een no-brainer om te bepalen, maar een zacht defecte brandstofpomp heeft doorgaans een verminderde druk en volume, kan rijproblemen, startproblemen en het opraken van brandstof met een kwart tankinhoud veroorzaken. Er verschijnen niet altijd specifieke problemen, veel mensen vervangen de brandstofpomp preventief en realiseerden zich pas dat er problemen waren toen ze met de nieuwe brandstofpomp in de auto reden.

Wat betreft het controleren van de brandstofdruk, dit is slechts een onderdeel van het controleren op een goede brandstoftoevoer. U kunt vaak een standaard bandenspanningsmeter gebruiken, maar u moet voorzichtig zijn met brandstofspray en vaak kunt u met een bandenspanningsmeter niet nauwkeurig controleren op drukverlies wanneer het voertuig is uitgeschakeld.

Stel voor dat u deze threads controleert:

http://forum.e46fanatics.com/showpost.php?p=16810793&postcount=11

Brandstofpomp defecten - http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929501
Oké. Ik heb nog geen brandstoffilter of drukregelaar vervangen. Misschien zou dat als eerste worden voorgesteld. Zou een verstopt brandstoffilter of een slechte drukregelaar de symptomen kunnen hebben die ik ervaar? Voor wat extra info: mijn auto is een vroege 2001 met iets meer dan 85.000 mijl op de meter. Hoewel hij uit Italië naar Zweden is geïmporteerd, is die waarde mogelijk niet correct. Zal die links bekijken, bedankt! Ook, als ik een slechte LMM had, zouden de symptomen dan niet moeten verdwijnen als ik de LMM loskoppel? Omdat ze dat niet doen.

#13 ·
Ik merk nu dat je in Zweden bent, ik weet niet zeker wat de brandstofkwaliteit daar is. Maar voordat je zelfs maar de brandstofpomp overweegt, moet je je brandstoffilter vervangen als je dat nog niet hebt gedaan.

Een "jagerig stationair toerental" is geen symptoom van een slechte brandstofpomp.

Save
#16 ·
Ik merk nu dat je in Zweden bent, ik weet niet zeker wat de brandstofkwaliteit daar is. Maar voordat je zelfs maar de brandstofpomp overweegt, moet je je brandstoffilter vervangen als je dat nog niet hebt gedaan.

Een "jagerig stationair toerental" is geen symptoom van een slechte brandstofpomp.
Oké bedankt, ik denk dat het redelijk goed is, maar ik weet het niet zeker. Ik zal ook naar het brandstoffilter kijken. Zou dat meer symptomatisch zijn voor een jagerig stationair toerental?

#18 ·
Brandstofafregelwaarden zouden nuttig zijn, het loskoppelen van de LMM helpt magere omstandigheden te maskeren (maar niet altijd) en zet het motorbrandstofmanagement om in een Alpha N/Speed Density-programma. Het kan helpen dingen uit te sluiten door de LMM los te koppelen.

Andere dingen waar u over na moet denken, zijn zaken als het laadsysteem, een lekkende rembekrachtiger en het bekijken van zaken als IAT en ontstekingsafstelling. Een video van wat er aan de hand is, kan nuttig zijn, zodat we echt kunnen begrijpen welk probleem u ervaart.

#19 ·
Brandstofcorrectiewaarden zouden nuttig zijn, het loskoppelen van de LMM helpt om magere omstandigheden te maskeren (maar niet altijd) en zet het motorbrandstofmanagement om in een Alpha N/Speed Density-programma. Het kan helpen om dingen uit te sluiten door de LMM los te koppelen.

Andere dingen waar u over na moet denken, zijn zaken als het laadsysteem, een lekkende rembekrachtiger en het bekijken van zaken als IAT en ontstekingsafstelling. Een video van wat er aan de hand is, kan nuttig zijn, zodat we het probleem dat u ervaart echt kunnen begrijpen.
Ja, ik weet dat het andere problemen kan maskeren, maar als de LMM zelf de oorzaak was, zou het probleem dan niet moeten verdwijnen als je hem loskoppelt?

#22 · (Edited)
De auto moet twee keer ronddraaien om de motor te starten, magere codes, de motor heeft moeite om boven de 3000 tpm te komen. De dag dat mijn brandstofpomp uitviel, zou de motor langzaam op snelheid komen en dan proberen te "corrigeren" door plotseling hoger in toerental te gaan.

#23 ·
Auto moet twee keer starten om de motor te starten, magere codes, motor heeft moeite met toeren boven de 3k toeren. De dag dat mijn brandstofpomp uitviel, zou de motor langzaam op snelheid komen en dan proberen te "corrigeren" door plotseling hoger in toeren te gaan.
Ja, ik denk dat ik heb begrepen dat het niet mijn brandstofpomp is. Probeer gewoon uit te zoeken wat het is

#24 ·
Mijn 3.0L X5, dezelfde motor als de 330, had onlangs een defecte brandstofpomp. Ik stond in de rij te wachten tot het licht op groen sprong en de motor viel uit alsof de tank leeg was. Ik was de afgelopen 30 mijl bij Costco geweest om te tanken, dus een lege tank was niet het probleem. Het licht sprong op groen, ik trapte het gaspedaal in, de motor sloeg slecht aan en viel toen stil. Het moest het weekend voor Kerstmis zijn op de oprit van de parkeerplaats van Sam's Club, maar de auto wist daar niets van. Hij viel gewoon midden op straat stil. Ik heb nog nooit op een andere manier een brandstofpomp zien uitvallen. De ene dag werkt hij, de volgende dag niet. Er was geen waarschuwing voor het onheil dat me spoedig zou overkomen. Ik had ooit een Bronco met een defecte brandstofpomp, die begaf het op mijn oprit. Maar ik parkeerde hem en de volgende keer dat ik ermee wilde rijden, was de pomp defect. Werkte de ene dag wel, maar de volgende dag niet. Geen waarschuwing.

#25 · (Edited)
Mijn 3.0L X5, dezelfde motor als de 330, had onlangs een brandstofpomp die uitviel. Ik stond in de rij te wachten tot het licht op groen sprong en de motor viel uit alsof de benzinetank leeg was. Het licht sprong op groen, ik trapte het gaspedaal in, de motor sloeg slecht aan en sloeg toen af. Hij viel gewoon midden op straat uit.
Sorry JD dat je dat probleem had. Maar zodat iedereen op de hoogte is, hoewel de X5 dezelfde motor kan gebruiken, gebruikt hij een compleet andere brandstofpomp en brandstoftoevoersysteem. Dus je kunt nu zien hoe jouw ervaring niet te vergelijken is met een E46.

Ook heeft de X5 een bekend probleem met zijn brandstofpompen van de bedrading. Groot probleem met de bedradingsverbinding waardoor deze onmiddellijk stopt. Citaat van BMW over de oplossing: "brandstofpompen in de tank die mogelijk onvoldoende gekrompen draadcontacten hebben. De losse draden kunnen ervoor zorgen dat de connector smelt. Bovendien kan de brandstofpomp stoppen met werken, wat mogelijk een motorstoring veroorzaakt.."

Hoe dan ook, dit draadje klinkt helemaal niet als een probleem met de brandstofpomp. :hi:

Save
#26 ·
Ben je er nog vriend?

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad in mijn 325ci.

Ik heb alles van rubber vervangen, van het inlaatspruitstuk tot het gasklephuis, evenals enkele diverse potentiële vacuümlekgebieden zoals de oliescheider retourleiding, VCG, DISA, enz.

Mijn probleem wordt erg slecht als ik het elektrische systeem belast. Als ik stationair draai en tegelijkertijd de koplampen en mistlampen aanzet, schommelt het toerental tussen 400-1000 totdat ik gas geef. Mijn dynamo en accu zijn ook gloednieuw, dus ik ben erg verbaasd.

Genoeg van mijn gezeur, ik was benieuwd of je dit hebt kunnen oplossen?

Bedankt!

#27 ·
Ben je er nog vriend?

Ik heb een soortgelijk probleem in mijn 325ci.

Ik heb alles van rubber vervangen van het inlaatspruitstuk tot het gasklephuis, evenals een aantal diverse potentiële vacuümlekgebieden zoals de olieafscheider retourleiding, VCG, DISA, etc.

Mijn probleem wordt erg slecht als ik het elektrische systeem belast. Als ik stationair draai en tegelijkertijd de koplampen en mistlampen aanzet, schiet het toerental omhoog tussen 400-1000 totdat ik gas geef. Mijn dynamo en accu zijn ook gloednieuw, dus ik ben erg verbaasd.

Genoeg van mijn gezeur, ik was benieuwd of je dit hebt kunnen oplossen?

Bedankt!
Hoi! Nee, ik heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen. Ik heb mijn DISA-klep eruit gehaald en ontdekte dat deze eigenlijk kapot was, maar na reparatie is het probleem met het stationair draaien er nog steeds en ik kan eigenlijk helemaal geen verschil merken. Zeer vervelend probleem inderdaad en het lijkt erop dat het op dit punt bijna niet kan worden opgelost. Succes toch!

#28 ·
Hallo. Ik heb een E46 325i die "stationair draait". Het stationair toerental gaat op en neer. Ik heb veel verschillende dingen vervangen en gecontroleerd om dit op te lossen, zoals Vanos-afdichtingen, DISA-klep, inlaatrubbers, ICV en nog wat onderdelen, maar ik heb het niet kunnen oplossen.
Nu verdenk ik een slechte brandstofpomp. Maar wat zouden de symptomen hiervan zijn en zou het mijn probleem kunnen zijn? Ik heb een beetje online gelezen en wat me vertelt dat dit NIET het probleem is, is dat het moeilijk zou moeten starten. Wat mijn auto niet is, in feite start hij altijd heel gemakkelijk, zelfs bij koud weer. Zou het toch de slechte brandstofpomp kunnen zijn?
De motor lijkt te beginnen met stationair draaien als hij mag zakken van een hoog toerental en een hoge belasting naar een laag toerental en een lage belasting (bijvoorbeeld koppeling ingeschakeld bij rood licht). Maar ook als hij stationair goed draait en er een kleine belasting wordt toegevoegd, zoals wanneer de koplampen of de airconditioning worden ingeschakeld en de generator de motor een beetje belast.

Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden! Bedankt
//Benjamin
Sporadische brandstoftoevoer betekent niet per se een slechte pomp. Het kunnen lekkende injectoren zijn. Hoe zijn uw brandstoftrims op lange termijn? Als ze allemaal negatief zijn, kunt u brandstof lekken via de injectoren. Zorg voor een brandstofdrukmeter en doe een bleed down test op uw brandstofrail.

#30 · (Edited)
Ik had een soort stationair toerental probleem toen ik de auto voor het eerst kocht, maar ik weet niet meer precies hoe het is opgelost, alleen dat op dit moment alles soepel verloopt. Dingen die ik heb gedaan die gerelateerd zouden kunnen zijn: disa-afdichting gerepareerd, pcv-klep gereinigd, luchtlekken/boot gecontroleerd, MAF-sensor gereinigd, nieuwe bougies, vanos-afdichting hersteld, defecte bobine vervangen, olie vervangen van 0w-40 naar 5w30, koppeling fan verwijderd, nieuwe accu (zorg ervoor dat de aansluiting echt strak zit).

#32 ·
Ik heb 2 325's die hetzelfde doen, en probeer al een jaar lang de aan- en uit-problemen op te lossen. Gebeurt dit jou ook wel eens bij het gebruik van elektronica? De mijne valt bijvoorbeeld soms in de lus als ik mijn koplampen aanzet, en vaak is er een aanzienlijke daling als het stuur vanuit stilstand wordt gedraaid. Ik ben er vrij zeker van dat het een vacuĂĽmlek is, maar na het vervangen van bijna alle inlaatgerelateerde componenten, vraag ik me af of het meer elektrisch is.

Ik heb ook mensen horen zeggen dat het gewoon een eigenaardigheid van de 2.5l is. Dat geloof ik echter niet.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.