E46 Fanatics Forum banner
Status
Not open for further replies.

Hulpwaterpomp

28K views 19 replies 12 participants last post by  TerraPhantm  
#1 · (Edited)
Image
Wat is deze fout?
Ik heb een 330ci met een kachelklep. (Net vervangen).
Image

Ik heb geprobeerd andere Hvac (Climate control buttons module) te plaatsen. De AUC-sensor verdwijnt als ik dat verander, lol.

Ik zag dat andere modules dit type klep hebben, maar het past niet op mijn 330ci bij het controleren van de oem catalogus. En er is ook geen 2e connector.
Image

Dus, waar komt deze fout vandaan? Ik controleerde de oem catalogi en kon geen connector in het systeem vinden.

#11 ·
De AUC-sensor is het kleine zwarte rechthoekige doosje dat aan de bovenkant van de radiator is geklikt, met één aansluiting die erin is gestoken. Het kleine zwarte doosje bevat een schuimachtig scherm (dat na verloop van tijd afbreekt tot stof en dan verdwijnt) en een kleine sensor achter het schuim.

Als uw klimaatregeling op AUTO staat, bewaakt de sensor de buitenlucht op onzuiverheden en activeert hij de recirculatie van uw klimaatregeling uit zichzelf, op basis van de kwaliteit van de buitenlucht. Dat is de enige functie. Het is vrij triviaal. U kunt zelf op de recirculatieknop drukken als dat nodig is. Het staat volledig los van de waterpomp.

#15 · (Edited)
Als ik andere HVAC's van vrienden hun sedan plaats, verdwijnt de AUC-code.

Mijn OEM-code voor klimaatregeling is 64114126707, de productie eindigde op 07-10-2004, maar ik weet niet zeker van welke auto ik hem heb. Misschien is het van een diesel die een waterklep + extra waterpomp had. Ik moet proberen te zoeken naar benzineauto's, aangezien die alleen waterkleppen hadden.
Image

Ik wist niet dat ik deze opnieuw moest coderen, ik zal ze opnieuw coderen.

#13 · (Edited)
De hulpwaterpomp is precies dat, hulp. Het is voor de high-end modellen, E32, E38, E39 om heet koelmiddel in de kachelkern te houden, aangezien die auto's grote koelsystemen hebben (mijn E32 heeft 3,5 gallon nodig). Wat ik niet begrijp is hoe die schakelaar is omgeklapt. Er is een actief/niet-actief voor in de codering die ik zag, en slechts enkele E46-modellen werden ermee geleverd.

Als je NCSExpert hebt, is het niet moeilijk om de module opnieuw te coderen. Wat dat doet, is dat het de module hercodeert naar de standaardinstellingen van de auto die in de VO (FA_lijst) zijn ingesteld.

#18 ·
Heb je een IHKA-module achteraf ingebouwd toen je oorspronkelijk een IHKR had? Dan moet je je FA/VO bewerken. Probeer daar $534 aan toe te voegen.

Merk echter op dat de module je ventilatieopeningen pas volledig zal aansturen als je een paar motoren en de relevante bedrading toevoegt.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.