E46 Fanatics Forum banner

Weet iemand het FRAM oliefilter # voor een 325CI?

15K views 15 replies 10 participants last post by  chuckthis  
#1 ·
Ik heb dit ZO SNEL MOGELIJK nodig, mijn auto staat op kriksteunen en ik heb de verkeerde filter van Summit gekregen en kan het juiste onderdeelnummer niet vinden. Kan iemand helpen?

#7 ·
Oh Lord, don't put Fram on your car.
Dat onderschrijf ik.

Fram staat bijna onderaan in vergelijkende beoordelingen van filtermateriaal en bouwkwaliteit. Dat zou genoeg zijn om ze van de "voorkeurslijst" te schrappen, maar enige tijd geleden hebben ze de schroefdraad op hun Honda motorfietsfilters verknoeid, wat tot enkele crashes leidde.

Eerst ontkenden ze de verantwoordelijkheid en gaven ze installatiefouten de schuld, totdat iemand een dozijn filters kocht en ontdekte dat een kwart van hen misvormde schroefdraad op de filterbasis had. Dit defect leidde ertoe dat ze bij hogere oliedruk van de motor afsprongen.

IIRC, ze hadden de productie onlangs naar het buitenland verplaatst en ze controleerden de apparatuur niet goed voordat ze productielots uitvoerden.

Om geen draadoorlog te beginnen, maar met veel onderhoudsartikelen (olie, oliefilters, remonderdelen en banden) loont het om premium producten te kopen.

#11 ·
Toen ik mijn BMW voor het eerst kocht (wist niet veel), gebruikte ik een Fram filter.
Het zag er 'steviger' uit dan de originele, maar ik had er geen klachten over. Zeker, ik heb het maar één keer gebruikt, maar toch.

Eerlijk gezegd, de ENIGE reden waarom ik van Fram naar Mann ben overgestapt, was omdat ik 4 Mann filters op internet kon krijgen voor de prijs van 1 Fram.

#14 ·
Gast, dat is een goede vondst, ik koop rechtstreeks van een groothandel en betaal gemiddeld ongeveer 0,90 minder dan Germanfilters vraagt. En alsjeblieft GEEN FRAM, als iemand daar een probleem mee heeft, kom dan langs de winkel en ik zal je de 20 filterstukken laten zien die uit een 328i kwamen, hoge druk, hoge temperatuur, vanos, lange olieverversingsintervallen slecht voor goedkoop gemaakte overprijsde filters. Matt

#16 ·
Ik ging naar eBay en kreeg een partij van 10 MANN-filters voor 25-30 dollar verzendkosten inbegrepen. Daar hoef ik me voorlopig geen zorgen over te maken.