E46 Fanatics Forum banner

AGM-accu of nat?

12K views 43 replies 9 participants last post by  AZdesertrat  
#1 ·
Heb wat onderzoek gedaan en kon niets recent vinden over het gebruik van een h7 agm-batterij in onze e46.

Is het het extra geld waard voor de AGM? Ik ben op zoek naar een nieuwe batterij en weet niet zeker welke ik moet nemen.

Mijn beste ervaring was met een rode optima-batterij. Die behandelde me goed, maar ze zijn vreselijk duur en de pasvorm ziet er niet goed uit voor de e46.

Verzonden vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk

#3 ·
Agm is beter, maar duurder. Hij gaat langer mee dan een natte batterij en kan beter tegen ontlading dan een standaard batterij. Als je in een gebied met koud weer woont, upgrade dan minimaal naar een h8-maat. Ik heb een h8 agm. Het enige wat je hoeft te doen om de h8 te passen, is het plastic blok aan de onderkant van het batterijcompartiment verwijderen. De auto is gemaakt voor deze batterij (euro dieselmodellen hebben veel batterijvermogen nodig), maar niet de standaard batterij voor benzinemotoren. Een h8 is iets duurder dan h7. Agm is iets duurder dan nat. Het hangt er echt van af hoe lang je de auto wilt houden en hoeveel je wilt uitgeven. Een h8 agm is waarschijnlijk de laatste batterij die je voor de auto hoeft te kopen. De mijne start sterk op de koudste dagen in de winter in Chicago, wanneer andere auto's moeite hebben. Een paar extra kilo's in de achterkant helpen de blizzacks grip te krijgen als de straten wit zijn.

#6 ·
Ik gebruik ook de Everstart Maxx natte cel batterijen van Walmart. Ik ben er erg blij mee en heb er minstens 6 jaar mee gedaan. Ik gebruik H8 in E53 & E39.

Ik heb ook twee E46 cabrio's, 330ci & 325ci. Ik heb in geen van beide batterijen vervangen, maar ik begreep dat een H8 niet in de 'vert' zou passen.

#8 ·
Ik gebruik ook de Everstart Maxx natte cel batterijen van Walmart. Ik ben er erg blij mee en heb er minstens 6 jaar mee gedaan. Ik gebruik H8 in E53 & E39.

Ik heb ook twee E46 cabrio's, 330ci & 325ci. Ik heb de batterijen in geen van beide vervangen, maar ik begreep dat een H8 niet in de 'vert' zou passen.
Ja, vert-modellen hebben een ander batterijcompartiment en het is kleiner. H8 past niet

Verzonden vanaf mijn S61 met Tapatalk

#7 · (Edited)
Traditionele natte batterijen gaan langer mee in mijn E46's dan in de meeste andere auto's die ik heb gehad. Ik denk niet dat de AGM in dit geval de meerprijs waard is. Ze hebben niet de overmatige elektronische extra's die moderne auto's wel hebben, vooral dingen die draaien met de motor/dynamo uit of regeneratief remmen/variabele dynamo belasting. Heb je er niet een of ander gek subwoofer/audiosysteem in?

#10 · (Edited)
Traditionele natte batterijen gaan langer mee in mijn E46's dan in de meeste andere auto's die ik heb gehad. Ik denk niet dat de AGM in dit geval de meerprijs waard is. Ze hebben niet de overmatige elektronische extra's die moderne auto's wel hebben, vooral dingen die draaien met de motor/dynamo uit of regeneratief remmen/variabele dynamo belasting. Heb je er niet een of ander gek subwoofer/audiosysteem in zitten?
AGM heeft een lagere zelfontlading (of zo heb ik gelezen) en laadt ook sneller op (nogmaals, zo heb ik gelezen). Voor een auto die niet vaak wordt gebruikt, zoals de mijne, en dan niet altijd erg lang wordt gereden als dat wel het geval is, dacht ik dat een AGM voordelen zou kunnen hebben voor de relatief bescheiden extra kosten. En geen nadeel als dat niet zo was.

#15 ·
Ook wil ik met een AGM-accu, voordat ik hem in de auto installeer, hem binnen houden en ervoor zorgen dat hij 100% is opgeladen. Kan een conventionele acculader zoals een BatteryMinder-lader een AGM-accu opladen, of heb ik een speciale lader nodig?
Hangt af van de lader.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het merk CTek. Ze bieden veel modellen die van het type dual charging zijn.

#16 ·
Afhankelijk van het type batterij dat men installeert: Lood/zuur AGM of Li Ion, zijn er verschillende laadstrategieën.
Daarom is een batterijregistratie op de nieuwere auto's nodig.
Ook ligt de sweet spot van een gemiddelde AGM op ongeveer 5-7% SOC van die van een loodzuuraccu.

#17 · (Edited)
Mijn CTEK heeft een AGM-knop, maar die verhoogt alleen de maximale laadspanning naar 14,7 V van de normale 14,4 V. Op een eerdere maar verder identieke versie van de lader stond in plaats daarvan een sneeuwvloksymbool bij die knop en in de handleiding stond dat het voor koud weer was. Ik denk dat het gewoon is geherlabeld om AGM-accueigenaren aan te trekken toen ze populairder werden, maar het programma veranderde niet. Ik gebruik het niet, want de specificaties voor mijn Exide AGM geven een voorkeurslaadspanning van 14,4 V en een maximum van 14,6 V.

#18 ·
Ik heb dit een paar dagen geleden gekregen:

Vraag voor de professionals... als ik mijn nieuwe batterij krijg, is het dan aan te raden om hem op deze oplader te zetten en ervoor te zorgen dat hij volledig is opgeladen voordat ik hem installeer?

#19 ·
Ik heb dit een paar dagen geleden gekregen:

Vraag voor de professionals... wanneer ik mijn nieuwe batterij krijg, is het dan aan te raden om hem op deze lader te zetten en ervoor te zorgen dat hij volledig is opgeladen voordat ik hem installeer?

Niet nodig.

#28 ·
Ze staat nu aan de oplader. De rustspanning nadat hij uit mijn auto was verwijderd, was 12,3 volt. Zeker niet volledig opgeladen.

Ik heb hem vorige week aan een Die Hard-oplader gehangen en dat was het hoogste wat hij haalde (12,1-12,2 volt). We zullen zien of dit ding de batterij kan repareren. Ik koop echter wel een nieuwe AGM. Een 7 jaar oude batterij in een Duitse auto zit me niet lekker. Zeker niet als er niet dagelijks mee wordt gereden.

#31 ·
Batterijen: Ik heb ze allemaal geĂŻnstalleerd, geloof me.
Niet alleen hoe goed de batterij presteert is een criterium, maar ook hoe gemakkelijk of moeilijk het voor mij is om met garanties, vervanging en beschikbaarheid om te gaan. Dat is in de loop der decennia toe- en afgenomen.

Of je het nu gelooft of niet, momenteel is degene die alle vakjes afvinkt de dealer. Maar ik zit in een andere positie dan jij. Mijn klanten (en ik ook niet) willen naar Wallmart rijden en een batterij vervangen/kopen. Wanneer de aanvoer van AGM's daalt, lijkt de dealer altijd voorraad te hebben.

#32 ·
Batterijen: Ik heb ze allemaal geĂŻnstalleerd, geloof me.
Niet alleen hoe goed de batterij presteert is een criterium, maar ook hoe gemakkelijk of moeilijk het voor mij is om met garanties, vervanging en beschikbaarheid om te gaan. Dat is in de loop der decennia toe- en afgenomen.

Of je het nu gelooft of niet, momenteel is degene die alle vakjes afvinkt de dealer. Maar ik zit in een andere positie dan jij. Mijn klanten (en ik ook niet) willen naar Wallmart rijden en een batterij vervangen/kopen. Wanneer de voorraad AGM's daalt, lijkt de dealer altijd voorraad te hebben.
Je hebt de spijker op de kop geslagen met de levering. Walmart lijkt geen AGM's op voorraad te hebben.

En ik verafschuw Autozone en Napa, dus die twee plaatsen vallen af. Ik zal ze mijn zuurverdiende geld niet geven. Misschien koop ik gewoon een paar hamsters en laat ik ze in hun bal rondrennen voor de startkracht.

#34 ·
Ik ben ook geen fan van autozone, maar de batterijen die ze hebben zijn goed. Ze worden gemaakt door Johnson Controls en zijn identiek aan Interstate enz. Er zijn maar een paar batterijfabrikanten die alle verschillende merken maken. Het enige dat verandert, is de kleur van de plastic behuizing en de naam op het etiket. Er zijn maar een paar dingen die ik bij az zou kopen. Batterijen, gloeilampen, olie en andere vloeistoffen. Ik zou het vermijden om een batterij online te bestellen. Ze doen het niet goed in de verzending. Het beste is om lokaal te kopen.

#35 ·
Dit is verderop in de straat bij Home Depot. Vreemd, ze verkopen batterijen, maar de prijs lijkt geweldig en 950 CCA. Toegegeven, ik ga kijken hoe lang hij al op de plank ligt. Iemand die een uiterste verkoopdatum aanbeveelt als ik ernaar kijk in de schappen? Hoe lang is 'te' lang voor een batterij om in de schappen te liggen?

#36 ·
Misschien wilt u uw bestaande batterij meten. Ik moest voor groep 94 H7 gaan omdat de H8 te groot was voor mijn batterijcompartiment. Wat de houdbaarheid van een nieuwe batterij in een gecontroleerde omgeving betreft, zou ik denken dat het jaren en jaren zou duren. Ik heb goede gebruikte batterijen twee jaar op mijn werkbank gehad en 0,3 volt verloren. Wat batterijen in nieuwere voertuigen doodt, is de constante leegloop van alle elektronica. Ik heb een volledig originele '71 K10 Chevy P.U. die in 2015 zijn derde batterij kreeg. Originele AC Delco vervangen in 1987 door een andere AC Delco van K-mart, die ik in 2015 heb vervangen door een Interstate.

#37 ·
Misschien wil je je bestaande batterij meten. Ik moest voor groep 94 H7 gaan omdat de H8 te groot was voor mijn batterijcompartiment. Wat betreft de houdbaarheid van een nieuwe batterij in een gecontroleerde omgeving, zou ik denken dat het jaren en jaren zou zijn. Ik heb goede gebruikte batterijen twee jaar op mijn werkbank gehad en 0,3 volt verloren. Wat batterijen in nieuwere voertuigen doodt, is de constante drain van alle elektronica. Ik heb een volledig originele '71 K10 Chevy P.U. die in 2015 zijn derde batterij kreeg. Originele AC Delco vervangen in 1987 door een andere AC Delco van K-mart die ik in 2015 heb vervangen door een Interstate.
Je vert heeft een ander (kleiner) batterijcompartiment dan de andere carrosserievarianten.

#44 ·
Ik ben ook geen fan van AutoZone, maar afgelopen juli, toen ik snel een batterij nodig had, waren zij de enige plek in Kingman die een H7 AGM op voorraad had. Het is een Duralast en heeft 3 jaar volledige vervangingsgarantie. Gisteren besloten om hem uit te proberen en hij startte meteen na sinds Thanksgiving te hebben stilgestaan en ik gebruik geen druppellader. Terzijde, mijn batterij gebruikt een houder die lijkt op een GM-truckhouder en die klemt aan het uiteinde van de batterij en die extra inch inneemt die ik nodig zou hebben voor een H8. Mijn vriend heeft een H8 in zijn sedan, maar zijn houder klemt van links naar rechts over de bovenkant. Ik denk dat je verrast zou zijn over de houdbaarheid van een nieuwe batterij als je met een fabrieksvertegenwoordiger zou praten. Zoals hier al eerder is gezegd, zijn er slechts drie of vier batterijfabrikanten in het land, maar ze gebruiken ongeveer vijftig verschillende namen.