Ik wil graag tegenspreken, want ik heb meer dan genoeg 5-versnellingen BMW 3-series gereden/gehad. Mijn nieuwe 6-versnellingen ZHP is voldoende anders om overwogen te worden door iedereen die meer prestaties uit een 3-serie wil halen. Ja, van 1 naar 2 is een veel snellere schakeling. Sterker nog, ik vind dat de 1e versnelling veel te hoog toeren maakt om nuttig te zijn, terwijl ik niet uit de 1e versnelling hoefde te schakelen toen ik mijn rijtjescomplex verliet, in de ZHP zit ik in de 2e versnelling kort nadat ik mijn plek uitrij. Het gewichtsverschil is minimaal. Op de snelweg zijn de 6-versnellingsschakelingen veel scherper, deels door de ZHP short shift, maar ook omdat de powerband van de auto beter verdeeld is over de eerste 5 versnellingen. Je krijgt echt een beter gevoel over in welke versnelling je moet zitten, alleen al door hoe de auto trekt en ja, de 6e versnelling is de overdrive, laat hem gewoon op de snelweg staan zoals de 5e versnelling op de 5-versnellingsbak. Ik zie waarom BMW de 6-versnellingsbak in het performancepakket heeft gestopt en waarom M3- en M5-rijders er al een tijdje van genieten. IMO hebben de 325's het misschien niet zo hard nodig, maar toen ze begonnen met de productie van de 225 pk 330i en nu de 235 pk ZHP, duurde het niet lang voordat ze waarschijnlijk begonnen na te denken over het plaatsen van 6-versnellingsbakken om die extra pk's beter te beheren en op de wielen te krijgen. Oh ja, SMG is ook hot.