E46 Fanatics Forum banner

3D-geprinte onderdelen voor de E46

17K views 21 replies 10 participants last post by  azadani  
#1 · (Edited)
Omdat ik hier mensen heb die mij en anderen genereus hun tijd en hulp geven/blijven geven, wilde ik de gunsten terugbetalen, wat moeilijk is als je een E46-noob bent.

Ik heb echter wel wat achtergrond in 3D-printen en ben actief geweest met het helpen van nieuwe spelers om te beginnen met printen.

Het lijkt erop dat er interesse is in de E46 op Thingiverse, de belangrijkste repository voor gedeelde bestanden.

Ik heb 2 machines. Eén is een eenvoudige low-temp PLA/PETG-machine die geweldig is voor prototyping omdat hij snel is en de goedkopere materialen gebruikt. De andere is een veel complexere (en lastigere) op maat gemaakte gesloten machine die zeer hoge temperaturen en exotische filamenten kan gebruiken, maar zeker niet de eerste stop is bij het ontwerpen van prototypes.

Als je wilt gaan printen, kan ik je de absoluut goedkoopste/beste manier laten zien om te beginnen en je helpen het in te stellen.

Als je onderdelen voor de E46 wilt ontwerpen, zal ik een paar testprints voor je uitvoeren en we zullen zien hoe ze eruit zien. Ik gebruik een gratis cad-programma dat goed werkt, genaamd "Design Spark Mechanical". Als je dat gebruikt, kun je me bestanden e-mailen die ik kan aanpassen, enz. zonder verliezen of andere problemen met de bestanden. Het is eigenlijk een productverkooptool van RS, maar het is gebaseerd op een zeer duur programma genaamd "Spaceclaim". Je hoeft alleen de openingspagina van RS te sluiten telkens als je het opent. Dat is een Australische link, maar het waren Amerikanen die me jaren geleden op dit programma wezen.

Er zijn beperkingen met dit soort onderdelen, zoals afmetingen, sterkte, UV/temperatuurbestendigheid etc. Het heeft geen zin om me te vragen een set diff-bevestigingen of iets dergelijks te printen, ze zullen niet werken. Denk aan dingen als raamkrukbeugels, accessoirebevestigingen, dat soort dingen.

Als je al een printer hebt en niet tevreden bent met de resultaten, kun je een paar foto's plaatsen en ik zal proberen je de goede kant op te wijzen.

Nu deze auto's ouder worden en met de bekende faalpunten, zouden we mogelijk een aantal van de dwaze kleine plastic onderdelen die kapot gaan, kunnen versterken/vervangen?

Vraag gerust alles en als dit de verkeerde plek is voor deze thread, zouden de moderators hem dan willen verplaatsen naar waar hij geschikter zou zijn.

#15 ·
En hier is de ultieme eerste printer. Zonder twijfel de beste koop in de branche. Ongeveer nog eens 150 dollar aan mods, plus een paar geprinte onderdelen en je hebt een zeer capabele machine.

LMAO! Ik kreeg er een paar jaar geleden een vergelijkbare voor mijn kleinzoon. Ik werd zo jaloers dat ik er zelf een kocht. WEES GEWAARSCHUWD!! Je raakt gemakkelijk verslaafd aan dit ding en brengt er te veel tijd mee door!!!

#3 ·
En hier is een voorbeeld van een heel handig onderdeel dat ik heb ontworpen voor het vasthouden van de Vanos-assemblage. Veel beter dan platte zachte bekken.
Als je een printer hebt, help jezelf dan. Gebruik gewoon zo ongeveer elk materiaal dat je in je printer hebt en gooi het weg als je klaar bent.

#6 ·
Bedankt hiervoor. Ik heb wel een vraag. Ik heb een plastic onderdeel (onderdeel van een raammechanisme) en wil een 3D-bestand maken om te delen met anderen dat gebruikt kan worden met een 3D-printer. Hoe genereer je de 3D-bestanden die worden gebruikt om te printen bij het dupliceren van een bestaand plastic onderdeel? Is er een aparte 3D-scanner die gebruikt moet worden?

#7 ·
Dank u hiervoor. Ik heb wel een vraag. Ik heb een plastic onderdeel (onderdeel van een raamlift) en wil een 3D-bestand maken om te delen met anderen dat kan worden gebruikt met een 3D-printer. Hoe genereer je de 3D-bestanden die worden gebruikt om af te drukken bij het dupliceren van een bestaand plastic onderdeel? ? Is er een aparte 3D-scanner die gebruikt moet worden?
Geen probleem. Je hebt jezelf altijd graag geholpen, dus ik ben blij om mogelijk een wederdienst te bewijzen.

De 3D-scanners voor hobbygebruik (de laatste keer dat ik keek) zijn meer voor kunstwerken dan voor technische onderdelen. Ze repliceren gewoon de maatnauwkeurigheid niet.

De manier waarop je het zou doen, zou met ouderwetse schuifmaten zijn. Haal het onderdeel eruit en kijk waar je denkt dat de zwakte zit en meet de kritieke afmetingen zoals gatmaten, afstand tussen de centra, spelingen etc. Dan maak je een ontwerp in CAD, exporteer je het als een .stl-bestand en test je het door het af te drukken/passen. Afhankelijk van de complexiteit van het ontwerp kan het meerdere tot vele pogingen kosten om het goed te krijgen, maar het is de moeite waard om het perfect te krijgen. Je hebt het ontwerpbestand voor altijd als je klaar bent.

Een andere factor is hoe het bestand zal worden afgedrukt met betrekking tot dunne wanden, overhangen etc., maar ik leg die problemen liever uit aan de hand van voorbeelden uit het echte leven.

Gebruik het CAD-programma dat ik in de OP noemde, en ik kan je beter helpen, en als je het niet erg vindt om de verzendkosten tegen mijn kosten te betalen, stuur ik je een zak vol met wat we gratis hebben gemaakt. Toen ik echt actief was in online printen, stuurde een leverancier van kunststoffen me een grote hoeveelheid PETG die hij had geëxtrudeerd, dus zolang je het niet erg vindt om te testen in felrood plastic van drinkflessen, komt het helemaal goed.

#16 ·
Bekijk de nieuwe show van Edd China. Op 7:15 laat hij zien hoe hij een lidar-machine gebruikt om een 3D-beeld te creëren voor 3D-printen. Azadani, heeft u er zo een?
Nee, dat heb ik niet, maar dat is een indrukwekkende vooruitgang sinds de laatste keer dat ik ernaar keek.

Let wel, dat is geen hobby-artikel, en ik kan me voorstellen dat de prijs voor de gemiddelde thuisgebruiker onbetaalbaar zou zijn.

#14 ·
Ik wilde even vragen of iemand geschikt materiaal heeft gevonden voor in de cabine. Ik was bezig met een prototype van een mooie asbakverwijdering + telefoonhouder, maar omdat ik in Californië ben, was de auto meer dan blij om het PLA te kromtrekken.

owns 2005 BMW 330i
#22 ·
Ik heb een gereedschap gemaakt voor de borgring van de brandstofpomp. Het werkte prima. Het was leuk om uit te zoeken hoe ik het sterk genoeg kon maken om een ​​sleutel te gebruiken. View attachment 925736
Veel wanddiktes en vulling zullen helpen.

Ik zou ook een paar verhoogde secties op de buitendiameter proberen die je met een staaf of schroevendraaier kunt heffen, in plaats van een kleine zeskantmoer in het midden.

Staat dat op thingiverse? Ik ben van plan een brandstofpomp te doen, dus als ik het bestand kan gebruiken, zal ik proberen het te laten werken en hier wat foto's plaatsen als je dat wilt.