Eerder dit jaar kocht ik een 2003 325xi touring. Het is een automaat met 170.000 mijl op de teller. Hij kostte $1.500, heeft een aantal van de belangrijkste e46-eigenschappen, slechte raammechanismen, olielekkage etc. etc. maar na het vervangen van een paar sensoren en kogelgewrichten en het repareren van de vacuümlekken, loopt hij als een zonnetje. Schakelt soepel, goed vermogen, temperaturen zijn perfect. Het goede: goed uitgeruste, onbeschadigde automaat AWD-auto, geweldige lakkleur, prachtig interieur, rijkwaliteit en handling zijn geweldig. Het slechte: een beetje saai om te rijden, ik zou liever schakelen. De transmissie voelt als rubber aan. Zijdezacht en schakelt redelijk snel, maar ik heb het gevoel dat het veel vermogen uit de auto zuigt. De kilometerstand op de snelweg is goed, maar de mpg in de stad is verschrikkelijk. Mijn transmissie is op een goede dag gebouwd en werkt geweldig, maar het klinkt alsof ze na verloop van tijd de neiging hebben om eruit te gaan. Zou een handmatige ombouw de moeite waard zijn? Is het haalbaar in een garage thuis? Ik zou graag wat meer plezier willen beleven en misschien wat meer mpg en prestaties. En misschien de waarde van de auto verhogen voor de verkoop in de toekomst? Ik weet dat ik meer uit een RWD-auto zou halen, maar ik gebruik de AWD 5 maanden per jaar. Op dit moment maakt mijn 40 jaar oude Saab in vrijwel elk opzicht een grapje over de BMW, en ik kies hem vaak boven de Daily BMW, en ik heb het gevoel dat een handgeschakelde versnellingsbak dat een beetje zou veranderen.